1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نگاهی به آمار تولید در ۱۱ ماهه سال ۹۸ ، وانت بیشترین رشد تولید در گروه خودروها

نگاهی به آمار تولید در ۱۱ ماهه سال ۹۸ ، وانت بیشترین رشد تولید در گروه خودروها

2 فروردین 1399
  • 0

با وجود آنکه سال ۱۳۹۸، سال رونق تولید بود اما در ۱۱ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، تنها وانت و تراکتور رشد تولید داشتند. تولید سایر خودروها در این مدت نسبت به سال پیش از آن افت داشته است.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان بهمن ماه آن، تنها دو خودروی وانت و تراکتور بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد تولید را تجربه کرده و نقطه مثبت این گزارش بوده اند.

طبق آمار تولیدات وانت‌ در ۱۱ ماهه سال۱۳۹۸، ۶۱ هزار دستگاه بوده‌است که نسبت به ۴۶ هزار دستگاه تولید شده در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷، رشد ۳۰.۸ درصدی داشته است.

پس از آن تراکتور نیز با رشد ۱۳ درصد از ۱۵ هزار و ۲۶۶ دستگاه تولید شده در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ به ۱۷ هزار و ۲۴۶ دستگاه در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

اما در مدت یاد شده(از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان بهمن ماه) ۶۹۷ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ که۸۰۸ هزار دستگاه تولید شده بود، افت ۱۳.۷ درصدی را نشان می دهد.

همچنین کامیون، کامیونت و کشنده ۵۷.۵ درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۴۷.۲ درصد و کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۴۳.۸ درصد افت تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ داشته‌اند.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا بهمن ماه شرکت‌های خودروساز ۴۰۸۹ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده، ۱۸۳۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و ۳۷۷ دستگاه کمباین تولید کرده‌اند. میزان تولید این خودروها در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۹۶۱۱ دستگاه، ۳۴۶۷ دستگاه و ۶۷۱ دستگاه بوده است.

منبع ایسنا


نظرات