1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هدف‌گذاری ایران خودرو برای تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال۹۹

هدف‌گذاری ایران خودرو برای تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال۹۹

هدف‌گذاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال۹۹
5 فروردین 1399
  • 0

 

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف جهش در خودروسازی کشور با برنامه‌های متنوع در سال ۹۹، تولید و عرضه ۶۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایکوپرس، ایران خودرو برای تحقق برنامه‌های خودکفایی با تکیه بر توان‌ سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال ۹۹ در صنعت خودرو، تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را هدف‌گذاری کرده است.

در سال گذشته نیز ایران خودرو با وجود همه مشکلات و موانع ناشی از تحریم‌ها توانست بیش از ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کند.

همچنین با تسهیل شرایط تولید و ادامه اجرای رویکردهای متناسب با راهبردهای وزارت صنعت،  اهداف تولید سال جاری در صنعت خودروی کشور محقق و به شعار «جهش تولید» جامه عمل پوشانده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با تدابیر اندیشیده شده و ساز و کارهای متنوع اجرا شده در داخلی‌سازی قطعات، علاوه بر کاهش ارزبری در سال گذشته ۵۱ قطعه و مواد اولیه داخلی سازی شد و به این ترتیب سازندگان توان‌مند داخلی با ادامه روند ایجاد شده و افزایش ساخت داخل قطعات، رونق و جهش در تولید در سال جاری را نیز تضمین کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال در نخستین لحظات سال نو، در پیامی به مردم ایران، با نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

منبع ایرنا


نظرات