1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خارج از حد تصور بودن پیشرفت خودروسازی در چین با معرفی محصول جدید چانگان

خارج از حد تصور بودن پیشرفت خودروسازی در چین با معرفی محصول جدید چانگان

17 فروردین 1399
  • 0

کمپانی خودروسازی چینی چانگان با تمرکز بیشتر خود بر روی قشر جوان، چندی پیش جدیدترین محصول خود را با ظاهری جذاب و نام UNI-T معرفی کرد.

خودروسازان چینی با استخدام طراحان برجسته‌ی جهان و عقد قرارداد با برندهای مطرح دنیا، به‌تدریج از تولیدکنندگان محلی به شرکت‌هایی نزدیک به استانداردهای جهانی تبدیل شده‌اند. پس از جیلی، چری و هاوال، به‌تازگی چانگان نیز سرمایه‌گذاری سنگینی برای رسیدن به سطح اول خودروسازی دنیا را آغاز کرده است. با این هدف‌گذاری، برند جدیدی با نام یونی (UNI) به‌عنوان زیرمجموعه‌ی چانگان فعالیت خواهد کرد.

3.jpg

استفاده از زبان طراحی کاملاً جدید در ظاهر یونی‌تی کاملاً آشکار است. این کراس‌اوور کامپکت در جلو از جلوپنجرهٔ بسیار گسترده‌ای سود می‌برد که با برش‌های ذوزنقه‌ای، طراحی منحصربه‌فردی دارد. دی‌لایت‌های LED با فرمی تیک مانند در گوشه‌های دماغهٔ خودرو جای گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی جلو با فرمی غیرمعمول و منحصربه‌فرد، به شکلی جالب درون جلوپنجره کار شده‌اند. پروفیل جانبی یونی‌تی با خط سقفی که با شیبی ملایم به سمت ستون C جریان یافته و همین‌طور پنجره‌های باریک، فرم کوپه مانندی دارد. برای بهبود آئرودینامیک، دستگیرهٔ درها هم به‌صورت مخفی طراحی شده است. برای این کراس‌اوور چینی رینگ‌های 19 یا 20 اینچی قابل انتخاب است.

Changan-UNI-T-3.jpg 

براساس اطلاعات اولیه ارائه شده از سوی چانگان، این خودرو با طول کلی 4515 میلی متر، عرض 1870 میلی متری و همچنین با فاصله بین دو محور 2710 میلی متری ساخته شده است که نشان از طراحی فشرده و کاملا جمع و جور آن دارد و گزینه مناسب برای جوانان که به دنبال یک خودروی کراس اوور جذاب با چهره ای آینده نگر هستند.حجم‌دهی بدنه، بسیار خوب و استادانه انجام شده است تا در تمام زوایا، حالتی مواج و چشم‌نواز وجود داشته باشد. حتی در سقف نیز، برجستگی‌هایی به رنگ نارنجی وجود دارد و خروجی‌های چهارگانه برای اگزوز هم خلاقانه طراحی شده‌اند.

Changan-UNI-T-2.jpg

زیر کاپوت این کراس‌اوور جدید چینی یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ جدید ساخت چانگان قرار گرفته که 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. راندمان حرارتی این موتور تا 40 درصد است و همان‌طور که گفته شد با استانداردهای آلایندگی 6b چین مطابقت دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم می‌کند.

2.jpg

 



نظرات