1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در حال حاضر همه قیمت‌های اعلام شده در بازار خودرو بی‌اعتبار است

در حال حاضر همه قیمت‌های اعلام شده در بازار خودرو بی‌اعتبار است

24 فروردین 1399
  • 2

یک فعال بازار خودرو با توجه به توقف معاملات در این بازار گفت: اعلام هر گونه قیمت یا قیمت های جدید بر روی سایت های خرید و فروش، بدون پایه و اساس است.

 بازار خودرو به رغم پیش بینی ها و تاثیر تلاطمات ارزی، با آغاز سال 99 روزهای آرام و پر ابهامی را سپری می کند، این شرایط که همزمان با شیوع کرونا از آخرین ماه سال 98 کلید خورد با ورود به سال جدید و تعطیلی و توقف معاملات بازار، این روزها با رکود شدیدی دست و پنجه نرم می کند.

اگر چه چشم انداز کلی قیمت خودرو در سال 99 همچنان افزایشی پیش بینی می شود با این حال مشخص نیست که با ادامه تبعات اقتتصادی ناشی از شیوع کرونا بر بازار خودرو و سایر بازارها چه شرایطی به لحاظ قیمت و تقاضا در انتظار بازار خودرو امسال است.

در مجموع می توان حدس زد که در صورت ادامه یافتن شرایط اقتصادی فعلی، به زودی آتش زیر خاکستر بازار خودرو بار دیگر شعله ور شده و دردسری تازه را در حوزه قیمت برای مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد.

با این حال بازار خودرو در روزهای اخیر با وجود شرایط رکودی ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی نمایشگاه داران خودرو همچنان ثبات قیمتی را به خودرو ندیده است چنانچه بسیاری از فعالان بازار نوسانات قیمتی در بازار تعطیل خودرو را متاثر از درج قیمت های سلیقه ای بر روی برخی سایت های خرید و فروش می دانند که بر بی ثباتی در بازار خودرو دامن زده است.

یک فعال بازار خودرو در خصوص آخرین وضع این بازار در سال 99 گفت: تاثیر کرونا و تعطیلی نمایشگاههای اتومبیل در 20 روز گذشته ضمن اینکه موجب توقف معاملات در بازار خودرو شده است رکود سنگینی را در بازار خودرو رقم زده است با این حال همچنان شاهد برخی از تغییرات قیمتی در بازار خودرو هستیم که بخشی از این جریان به دلیل عرضه پلاک‌های 99 و تغییر مدل خودروهاست که موجب افزایش 5 تا 6 درصدی قیمت این مدل خودروها در حاشیه بازار شده است.

کاظم محمدی نیکخواه، با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر تشدید رکود بازار خودرو تاکید کرد: با شیوع این ویروس سایه رکود در بازار خودرو سنگین تر شد اگر چه این شرایط بر قیمت‌ خودرو نسبت به ایام پایانی سال تاثیر چندانی نداشته است اما همچنان برخی از افزایش قیمت ها نیز توسط سایت های خرید و فروش و فضای مجازی به صورت غیر واقعی و سلیقه ای اعلام می شود.

وی با توجه به توقف معاملات در بازار خودرو، اعلام هر گونه قیمت های جدید بر روی سایت های خرید و فروش را بدون پایه و اساس دانست و مطرح کرد: انتظار می رود در این شرایط متقاضیان نیز به این شایعات و نرخ های غیر واقعی سایت ها توجهی نکنند چرا که متضرر خواهند شد.

محمدی نیکخواه همچنین به پیش بینی وضعیت بازار خودرو در سال جدید پرداخت و گفت: پایه و اساس تحولات بازار خودرو نوسانات ارزی است و با افزایش نرخ ارز از اسفند ماه و ادامه این جهش قیمت در ماه های آینده قطعا قیمت خودرو متاثر از این جریان و تغییر خدمات دولتی افزایش خواهد داشت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به تصمیم ستاد مبازره با کرونا مبنی بر با آغاز بکار نمایشگاه های خودرو تهران از ابتدای اردیبهشت ماه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه و آغاز فعالیت نمایشگاه داران، بازار خودرو تا حدودی به ثبات قیمت برسد.

محمدی نیکخواه در پایان از متقاضیان واقعی بازار خودرو خواست در شرایط فعلی کشور با رعایت به پروتکل های بهداشتی، سلامتی خود را فدای خرید خودرو نکنید و در خانه بمانند تا بازار خودرو به ثبات قیمت برسد.



نظرات

  • اشکان علی نژاد اشکان علی نژاد (26 فروردین 1399 ساعت 12:27)

    ثبت نام پژو 405

  • اشکان علی نژاد اشکان علی نژاد (26 فروردین 1399 ساعت 12:25)

    ثبت نام پژو ۴۰۵