1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز 2 اقدام مهندسی سایپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

آغاز 2 اقدام مهندسی سایپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

24 فروردین 1399
  • 0

معاون مهندسي سايپا از اعمال تغييرات کاري در تمامي خطوط توليد در سايت‌هاي مختلف گروه باهدف رعايت فاصله فردي بين کارکنان تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا خبر داد.

پرويز آفتاب‌سوار گفت: با دستور و تاکید مدیرعامل گروه سایپا و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز صیانت از سلامت کارکنان و سرمایه‌های انسانی گروه سایپا برای نخستین بار تغییراتی در خطوط تولید در سايت‌هاي مختلف گروه سایپا باهدف رعايت فاصله فردي بين کارکنان در حین کار تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: در فاز نخست، شروع فعاليت خطوط توليد سايپا در يک شيفت و با حضور ۲۵ تا ۳۰ درصد نيروي انساني به صورت چرخشي خواهد بود.

معاون مهندسی سایپا ادامه داد: فاصله‌گذاري فردي به‌گونه‌اي است که در هر ايستگاه توليدي به طور ميانگين دو نفر با رعايت حريم فردي حضور خواهند داشت تا ضريب سلامتي و ايمني کارکنان حفظ شود.

به‌گفته وي با اين طراحي ضمن كاهش ظرفيت توليد سايپا كه امكان اجراي طرح فاصله گذاري را ميسر خواهد كرد، كاهش ساعات كاري نيز جهت حضور كمتر كاركنان در محل كار اجرا گرديده است.

آفتاب‌سوار يادآور شد: برنامه ايجاد فاصله فردي در گروه به‌موازات رعايت بهداشت فردي، تجهيز نيروها به اقلام حفاظتي نظير ماسک و دستکش و همچنين پاک‌سازي و ضدعفوني مداوم محيط کار به‌اجرا درآمده و تا پایان اپیدمی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وي گفت: در گام‌هاي بعدي و پس از حصول اطمينان نسبت به حفظ سلامتي نيروي انساني، ظرفيت خطوط گروه سايپا با رعايت شرايط ذكر شده فوق افزايش خواهد يافت.

معاون مهندسي سايپا تاکيد کرد: حفظ سلامت کارکنان به عنوان سرمایه‌های انسانی شرکت، مهم‌ترين اولويت مدیران گروه سايپا در مسير توليد خواهد بود و تلاش خواهيم کرد خطوط با حضور بهینه و ایمن نيروي انساني به فعاليت خود ادامه دهند.



نظرات