1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی قوی‌ترین مدل از سری 7 شرکت BMW + عکس

معرفی قوی‌ترین مدل از سری 7 شرکت BMW + عکس

26 فروردین 1399
  • 0

لوکس‌ترین مدل ب‌ام‌و از سال 2022 موتور دوازده سیلندر را کنار گذاشته و با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.

ساخت ب‌ام‌و سری ۷ الکتریکی، چند هفته پیش توسط مدیر ب‌ام‌و تایید شده بود. اولیور زیپسه در نشست سالانه خود با خبرنگاران گفت که مدل لوکس ب‌ام‌و علاوه بر موتورهای بنزینی، دیزل و هیبرید با قوای محرکه الکتریکی هم ساخته می‌شود.

آقای زیپسه جزییات بیشتری از این مدل جدید منتشر نکرد، اما هفته گذشته رسانه‌ها از قول منابعی در داخل کارخانه خبر دادند که قوی‌ترین مدل سری۷ به جای موتور دوازده سیلندر، با موتور الکتریکی ساخته می‌شود.

BMW-7-Series-plug-in-hybrids-for-police-cars-.jpg

گفته می‌شود این ماشین با دو موتور الکتریکی بیش از ۶۵۰ اسب بخاری نیرو تولید کرده و با هر بار شارژ تا ۶۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند. قدرت موتور سری ۷ با موتور دوازده سیلندر ۶۰۰ اسب بخار است.

سری ۷ الکتریکی علاوه بر تسلا مدل S با مرسدس-بنز الکتریکی EQS رقابت می‌کند که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

سدان‌های بزرگ شرکت‌هایی مانند ب‌ام‌و و بنز به طور سنتی ویترینی از توانایی‌ این کارخانه‌ها در ارائه پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها در صنعت خودرو بوده است. اما با رونق‌گرفتن مدل‌های شاسی‌بلند، تقاضا برای این مدل‌ها رو به کاهش است و سرمایه‌گذاری زیاد برای ساخت این ماشین‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

bmw-7-series.jpg

به همین دلیل، آئودی از ساخت مدل A8 الکتریکی منصرف شده و تصمیم گرفته تا در ساخت شاسی‌بلند‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. برای عقب نماندن از رقابت با بنز و ب‌ام‌و، آئودی قرار است در مدل هیبرید-الکتریکی سدان لوکس خود تغییراتی ایجاد کند تا این ماشین بتواند با باتری مسافتی طولانی‌تر از ۴۷ کیلومتر طی کند.

شرکت‌های دیگر راه‌های خلاقانه دیگری را بررسی می‌کنند. مثلا بنتلی به تازگی اعلام کرده که مدل تمام الکتریکی‌اش برای سال ۲۰۲۵، ظاهری بین یک شاسی‌بلند و یک سدان خواهد داشت.

منبع car.ir


نظرات