1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عدم تحقق احتمالی پیش‌بینی تولید خودرو در سال‌جاری

عدم تحقق احتمالی پیش‌بینی تولید خودرو در سال‌جاری

28 فروردین 1399
  • 0

عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در صورتی که تغییری در شرایط قطعه‌سازان به‌وجود نیاید، احتمالا هدف‌گذاری صورت‌گرفته از سوی وزارت صمت برای تولید خودرو در کشور محقق نخواهد شد.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: سال گذشته با توجه به برخی محدودیت‌های اقتصادی شرایط برای قطعه‌سازان دشوار شد تا جایی که حتی پرداخت حقوق و دستمزد نیز به سختی انجام می‌گرفت. از این رو اگر برای پرداخت طلب‌های قطعه‌سازان فکری صورت نگیرد، آنها در سال‌جاری با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته در عرصه تولید خودرو باید اصلاحاتی اساسی صورت گیرد، بیان کرد: وزارت صمت در سال گذشته اعلام کرده بود که ما باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید کنیم. این درحالی است که عملکرد ما عدد کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه را نشان می‌دهد و این وزارتخانه برای سال‌جاری نیز پیش‌بینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را کرده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در کشور ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ اما باید با ایجاد برخی تغییرات از یکسو مقدمات این افزایش تولید در میان خودروسازان و قطعه‌سازان را فراهم کرد و از سوی دیگر شرایط را برای مردم در بازار برای خرید این محصولات نیز آماده کرد.

نجفی‌منش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال قیمت مواد اولیه صنعت خودرو افزایشی ۳۰ درصدی پیدا کند، توضیح داد: برای آنکه در بازار خودرو تعادل قیمتی به وجود بیاید، باید برخی اصلاحات اساسی اقتصادی را در دستور کار قرار داد تا شرایط برای مدیریت نقدینگی و انتقال پول به بخش‌های مولد اقتصاد فراهم شود. در غیر این صورت صنعت خودرو در سال‌جاری با مشکل و محدودیت مواجه خواهد بود.

منبع ایسنا


نظرات