1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انجمن خودروسازان هم خواستار اعلام قیمت‌های جدید خودرو شد

انجمن خودروسازان هم خواستار اعلام قیمت‌های جدید خودرو شد

29 فروردین 1399
  • 6

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیار زیاد است باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، گفت: باید در اسرع وقت نسبت به اعلام قیمت های جدید خودرو اقدام کرد.

احمد نعمت بخش با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید که براساس آن انجمن ها باید در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند، اظهار داشت: با وجود این قوانین دعوتی از انجمن خودروسازان برای حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار که به منظور بررسی قیمت خودرو برگزار می شود صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه خودروسازان با قیمت های دستوری هزاران میلیارد تومان ضرر کرده اند، افزود: به اعتقاد ما سازمان حمایت یا شورای رقابت باید در اسرع وقت نسبت به تعیین فرمول منطقی تعیین قیمت خودرو که شامل افزایش هزینه های تولید به همراه محاسبه سود حداقلی برای تولیدکنندگان است، اقدام کنند تا خودروسازان با ضرر بیشتر روبه رو نشوند.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه البته به اعتقاد ما در شرایط فعلی که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیار زیاد است باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، گفت: اگر این موضوع اجرایی شود به طور حتم اختلاف قیمت ها کاهش خواهد یافت. در حال حاضر پول های سرگردان مردم به سمت بازار خودرو می رود و در طرح های فروش مردم به سختی امکان خرید پیدا می کنند.

به گفته نعمت بخش اگر قیمت خودرو اصلاح شود خودروسازان با ضرر تولید نکرده و ضمن پرداخت بدهی خود به قطعه سازان در روند تولید محصولات با کیفیت قدم های مؤثر تری را خواهند برداشت.

منبع تسنیم


نظرات

  • امین امین (31 فروردین 1399 ساعت 03:18)

    تا وقتی که امثال این ***** ، نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازیه ، صنعت خودرو کماکان فشل خواهد بود. وقتی مناظره ها و گفتگو های این شخص رو در صدا و سیما می‌دیدم ، برا اوضاع صنعت کشورم گریه میکردم که کارشناساش امثال این آدمن. کسی نیست بش بگه دلیل بالا رفتن قیمت بازار عدم عرضه خودروست . کسی نیست بش بگه که حاشیه بازار رو خود خودرو سازان با عدم عرضه خودرو ، تعیین میکنند . کسی نیست به این آقا بگه اگر مردم نمی‌توانند خودرو ثبت نام کنند به خاطرعرضه بسیار محدود خودروه . البته خودشون خوب می‌دانند . فقط واقعیت پشت پرده امثال این چهره های مزخرف رو که دم از حمایت صنعت خودرو داخلی میزنند رو زمانی باید شناخت که وقتی ازش پرسیده میشه که خودرویی که خودت استفاده می کنی تولید داخله یا خارج، جواب میده که حق منه که خودروی خارجی سوار بشم .

  • آشنا آشنا (31 فروردین 1399 ساعت 00:09)

    ترفندی به نام حاشیه بازار
    با کمک نمایشگاه داران و دلالان خودرو را گران می کنند و سپس قیمت خودرو را 5 درصد ارزانتر اعلام می کنند برای مثال کوییک دیروز در بازار 85 میلیون تومان بود ولی در نمایشگاه 92 م تومان . تازیه دنبال گران کردن هم هستند

  • معترض معترض (30 فروردین 1399 ساعت 13:57)

    از ماست که برماست با این گستاخی واقعا یرای مردم باید متاسف شد که این خودروهای اشغال رو میخرند،با نخرید خودرو امثال این آقا میاد التماس میکنه نه گستاخی برای مردم و هر روز افزایش قیمت خودرهای اشغال بی کیفیت، حداقل ویروس کرونا تو این مدت خیلی چیزهارو به ما یاد داد،

  • رحیم رحیم (30 فروردین 1399 ساعت 00:21)

    مرد حسابی به جای اینکه با افزایش قیمت خودرو مقابله کنی و مردم بدبخت را آرامش بدی، میایی و میگی که قیمت خودرو از حاشیه بازار تعیین بشه؟!! این نظر کارشناسی تو هست یا نظر مردم آزاری تو؟!!

  • مجتبی مجتبی (29 فروردین 1399 ساعت 13:24)

    دوباره همون حقه ی سال قبل

  • نیما نیما (29 فروردین 1399 ساعت 12:05)

    اگر میخواستند اصلاح شوند تو این مدت طولانی درست میشد. هنوز توانایی تولید ۱۰۰٪ یک‌خودرو رو در داخل با گذشت این همه زمان ندارند. زمان هم بدید، گران هم کنید باز آش همان آش است کاسه همان کاسه !!!!!