1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعزیرات هم از قیمت‌سازی‌های نجومی در بازار خودرو انتقاد کرد

تعزیرات هم از قیمت‌سازی‌های نجومی در بازار خودرو انتقاد کرد

6 اردیبهشت 1399
  • 13

سخنگوی سازمان تعزیرات با انتقاد از قیمت‌سازی‌های نجومی توسط دلالان خودرو گفت: امیدوارم سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور با این دلال‌ها شریک نباشند.

سیدیاسر رایگانی درباره درخواست جمعی از رانندگان و مالکان در صنعت حمل و نقل مبنی بر گرانی بی‌حساب ماشین سنگین و دلالی موجود اظهار کرد: با بازار آشفته قیمت خودرو‌های سنگین و سبک مواجهیم و تا زمانی که دلال‌ها در بازار قیمت سازی کنند، وضع همین‌گونه خواهد بود.

وی ادامه داد: خودروی سنگین "اف اچ" که 16 ماه پیش با ارز 4500 تومانی 416 میلیون تومان بود، اکنون در قیمت سازی‌ها و دلالی‌ها حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند یعنی بیش از 6 برابر؛ در شرایطی که قیمت ارز تقریبا 3 برابر شده است. همچنین قیمت "ولووی 500" از 420 میلیون تومان به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده و ماشین "ولووی مدل 1353" که از رده خارج است در یک سال اخیر از 60 میلیون به 600 میلیون تومان رسیده است و خودروی سنگین البرز که بهمن و اسفند سال گذشته 315 میلیون تومان به فروش می‌رسید، در قیمت‌سازی‌های دلال‌ها حدود 590 میلیون تومان آگهی می‌شود در حالی که این خودرو در داخل مونتاژ می‌شود.

سخنگوی تعزیرات گفت: در این شرایط شاید سایت‌هایی مانند دیوار یا شیپور با این دلال‌ها شریکند و نفعی از این قیمت سازی‌ها می‌برند که امیدواریم اینگونه نباشد. این سایت‌ها نباید اجازه دهند که دلال‌ها از فضای سایتشان سوءاستفاده کنند و به راننده‌های زحمتکش به صنعت حمل و نقل کشور خدمت می‌کنند، اجحاف شود. به عنوان مثال راننده‌ای می‌گفت خودروی سنگین خود را قبل از عید فروخته و معادل این مبلغ وام هم گرفته است و باوجود این وام حتی همان ماشین خود را نمی‌تواند بخرد.

منبع تسنیم


نظرات

  • انوش انوش (8 اردیبهشت 1399 ساعت 07:16)

    خیلی راحت قیمت کارشناسی واسه خودروهای داخلی ارائه بدید و تو قانون بگید حداکثر قیمت در بازار ده درصد بیشتر از کارخانه هست

  • رها رها (7 اردیبهشت 1399 ساعت 12:16)

    تنها راه ارزان شدن ماشین در ایران
    واردکردن ماشین خارجی ارزان به ایران
    هم ارزان و هم استاندارد جهانی داره
    دیگه کسی حلب نمیخره و ارزان میشه
    ولی کجا تصمیم

  • amin amin (6 اردیبهشت 1399 ساعت 23:17)

    مشکل فقط بسته بودن واردات و حمایت بی جهت از تولید خودروی دولتیست

  • بهزاد بهزاد (6 اردیبهشت 1399 ساعت 17:39)

    آقا این بازیها چیه دیگه . خود خودرو سازها در شرف قیمت گذاری سال 99 با دست نشانده ها و دلالهاشون توی بازار دارن بازار رو آشفته میکنن و با قیمتهای نجومی که توی سایتهای فروش قرار میدن مردم رو برای افزایش قیمت رسمی چند روز آینده آماده میکنن.

  • علیزاده علیزاده (6 اردیبهشت 1399 ساعت 14:38)

    مسئولین محترم تعزیرات حکومتی از گران شده اتومبیل نگران نباشتد بهتر است از گرانی سرسامآور مواد غذایی ومیوه که از اهم نیاز مردم دراین روزهای مصیبت بار هست باشند تا فشار به طبقه فقیر وکم درآمد کمتر شود که متاسفانه هیچگونه نظارتی از طرف این سازمان در این موارد به عمل نمی آید

  • مهدی مهدی (6 اردیبهشت 1399 ساعت 14:32)

    مردم عزیز ایران ما وقتی میتونیم موشک نقطه زن بسازیم ساخت خودرو خیلی ساده تر هستش ولی در این بین یک سری از مسئولین ما متاسفانه نمیخوان این کار انجام بشه چون درصد های آنچنانی که از این مافیای خودرو نصیبشون میشه از بین میره
    من نمیدونم توی این مملکت یه نفر پیدا نمیشه اونقدر جرات و جسارت داشته باشه که این مافیای خودرو رو از بین ببره من موندم چرا ...

  • حسین حسین (6 اردیبهشت 1399 ساعت 14:27)

    آقای رایگانی عزیز ، این ادبیات انتقادی ساده از شما بعنوان ضابط قضایی و اداری بعیده ، خیلی سخته که این سایتها را برای مدتی ببندید و فرآیند خرید و فروش آزاد رو نظام مند کنید ؟؟؟؟
    امیدوارم که فرمایشات شما دیکته شده نباشه ........
    اینها قابل حل خیلی بسادگی .........

  • م 1 م 1 (6 اردیبهشت 1399 ساعت 12:58)

    سلام دست وزیر ، دست تعزیرات حکومتی در کار است وگرنه راه حل حذف دلالال ساده است . همه واجدین شرایط (مصرف کنندگان ) بتوانند ثبت نام کنند و سپس قرعه کشی تلویزیونی شود . والسلام .

  • حسین حسین (6 اردیبهشت 1399 ساعت 12:53)

    مگه مملکت ما مسئول داره؟
    اگه راست میگید واردتان خودرو و وارز رو آزاد بزارید

  • محسن شریفی محسن شریفی (6 اردیبهشت 1399 ساعت 12:21)

    سلام علت اصلی گرانی فقط سایت دیوار هست چه خودرو چه مسکن هر کس نشسته تو خونش هر جوری که دلش می خواد قیمت گذاری میکنه وباعث چند برابر شدن قیمت هاست

  • خودش خودش (6 اردیبهشت 1399 ساعت 09:18)

    پراید یک میلیارد تومان میشود .
    و اقتصاد و صنعت را نابود می کند .
    برای اینکه جای نفت را بگیرد .

    بی حس بی حس (6 اردیبهشت 1399 ساعت 12:28)

    ... و داستان کی بود کی بود من نبودم همچنان ادامه خواهد داشت ...

  • علی علی (6 اردیبهشت 1399 ساعت 08:23)

    سلام، یعنی ی قیمت گذاری ساده اینقدر دنگ و فنگ داره، سایت شیپور و دیوار اینقدر قدرت دارن که قیمت گذاری کنن و هیچکس نتونه حرف بزنه .
    جای سوال داره
    شاید ..........