1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده مجلس: کاهش قیمت خودرو با ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری

نماینده مجلس: کاهش قیمت خودرو با ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری

7 اردیبهشت 1399
  • 11

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری موجب از بین رفتن فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه شده و بهای چارچرخ ها به شدت کاهش می یابد.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو، گفت: ورود شورای رقابت موجب از بین رفتن فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه می‌شود، بنابراین بهای چارچرخ ها به شدت کاهش یافته و بازار خودرو تا حدودی ساماندهی می‌شود.


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که فاصله قیمتی برخی خودروها در بازار و نمایندگی به بیش از 20 میلیون تومان نیز می رسد، باید مشخص شود چه کسانی از این اختلاف قیمتی سود می برند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر سوداگران با روش های خاصی خودرو از کارخانه تحویل می گیرند و آن را با قیمت های بالاتر در بازار به فروش می رسانند، اظهار کرد: اگرچه ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری می تواند بازار خودرو را ساماندهی کند اما باید به این نکته نیز توجه شود که این شورا قیمت خودرو را منطقی تعیین کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو با یکدیگر کلنجار دارند چرا که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است و تمایل دارد تنها سازمان حمایت از مصرف کننده در این امر دخالت داشته باشد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت از انحصار بازار خودرو در ایران می کاهد زیرا در حال حاضر بازار خودرو در اختیار دو خودروساز بزرگ است.



نظرات

  • آرین آرین (10 اردیبهشت 1399 ساعت 14:06)

    سازمان حمایت از مصرف کننده کارش چیه واقعا؟ خیلی مسخرست واقعا

  • علی علی (9 اردیبهشت 1399 ساعت 01:30)

    بابا مردم گناه دارن حقوق کارگرها رو ۳۰۰هزارتون اضافه می کنید بعد قیمت خودرو رو قرار ۵۰میلیون اضافه کنید این چه انصافه ادم هایی مثل ما باید خودرو رو تو خواب ببینن با حقوق دو میلیونی مردم گناه دارن شرایط از این بعد تر نکنین

  • آرمان آرمان (8 اردیبهشت 1399 ساعت 15:31)

    مشکل از قیمت گذاری نیست اصلا بگن پراید ۵۰تومن،ولی قیمت بازار حداقل ۵۰درصد گرون تر از قیمت کارخانه میشه، مشکل تفاوت قیمت کارخانه و بازار هست که در هیچ کشوری وجود نداره،چون به طرز مسخره واری در هیچ کدوم از نمایندگی ها چیزی به اسم ماشین وجود نداره، و درسایت هم فروش فوری وجود نداره و فقط پیش فروش برای یکسال یا بیشتر هستش
    وقتی مثل سابق بری نمایندگی و ماشین نقدی وجود داشته باشه به قیمت نمایندگی همه چی حل میشه. اصل مشکل اینه ولی هیچ کس از آقایون دولتی و مجلسی و حکومتی حرفش حتی نمیزنند

  • رامین رامین (8 اردیبهشت 1399 ساعت 07:55)

    یعنی دو ساله نمیدونید که چه کسی سود برده و میبره به خدا همه به خون شهدا خیانت کردید و خدا بدجور تاوانشو ازتون میگیره

  • علی علی (7 اردیبهشت 1399 ساعت 15:47)

    تنها چیزی که باعث کاهش قیمت خودرو میشه افزایش تولید و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست اینکه چه نهاد یا کمیته ای قیمت گذاری بکنه اهمیت نداره . ضمن اینکه قیمت حاشیه بازار موقعی باعث کاهش می شود که تولید خودرو با میزان تقاضا برابری کنه والا بعد از مدت کوتاه باز شکاف قیمتی ایجاد میشه . ۲ سال پیش هم سایپا پراید ۲۲ م یه شبه کرد ۳۷ م که قیمت حاشیه بازار بود اما چون نتونست جوابگوی میزان تقاضا باشه بازار آزاد شد نزدیک ۷۰ م . حالا اگه قیمت کارخونه بشه ۷۰ بازار آزاد بعد از مدتی کوتاه میشه ۱۰۰م . بنابرین تنها راه علمی ، افزایش تولید به اندازه تقاضاست که در حال حاضر غیر ممکنه . راه دیگه ایجاد بازار آزاد و رقابتی است چون با حضور شرکت های خارجی با تعرفه صفر مث همه جای دنیا علیرغم اینکه قیمت کاهش و کیفیت افزایش می یابد و به نفع مردم است اجرایی نمیشه چون دولت دنبال منافع خودشه . پس اینکه چه نهادی باید قیمت گذاری بکنه یا قیمت حاشیه بازار باید اعمال بشه مشکل رو حل نمی کنه .

  • بهنما بهنما (7 اردیبهشت 1399 ساعت 13:24)

    ده سال پیش ماشین گرون شد شورای رقابت اومد که ماشین رو ارزون کنه ارزون که هیچی گرونتر شد آخه اینه خبرها چیه دیگه

  • مجید مجید (7 اردیبهشت 1399 ساعت 12:18)

    سلام مسئولین ما که درجریان نیستند هیچ !چون بالا میگه اختلاف قی مت بازار با کارخانه 20 میلیون . نمیداند که حواله دنا پلاس گیریکس اتوماتیک تحویل 1400 همین الان تا 80 میلیون خرید و فروش میشه . آقایان نپیچونید ! فقط باید خودرو به دست مصرف کنند و مطمئن که مصرف کننده نمی فروشد و بازار را آشفته نمی کند . و این کار هم به راحتی آب خوردنه .

  • حسن حسن (7 اردیبهشت 1399 ساعت 11:35)

    ببینیم و تعریف کنیم.

  • Shohreh Shohreh (7 اردیبهشت 1399 ساعت 11:14)

    پدرمونو دراوردن خو بیاین یه قیمت درستی بزارین یعنی این اختیارو ندارین؟یاروماشین روبایه قیمت توسایت گذاشته هر چندساعت یه تومن بهش اضافه میکنه اینم شد طرز اداره مملکت؟؟!

  • علی علی (7 اردیبهشت 1399 ساعت 11:13)

    باید کاری کنن هرکسی از کارخانه ماشین خرید دیگه حداقل ۱۰ سال اجازه خرید از کارخانه نداشته باشه نه ۱و نیم سال. اینجوری پای خیلی از دلال ها که از کارخانه خرید و در بازار آزاد میفروشن بسته میشه. با روش فعلی که خودرو ساز ها فروش حداقلی دارن و فرجه ۱و نیم ساله برا خرید دوباره از کارخانه تا قیامت هم این اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه از بین نمیره

  • رضا رضا (7 اردیبهشت 1399 ساعت 09:08)

    فقط باید واردات خودرو باهر تعداد و مدل آزاد بشه.اینطوری پیش بره تا زمان زمان با این مسئولین همینه,روزبه روز هم بدتر میشه