درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سازمان حمایت از مصرف کننده کارش چیه واقعا؟ خیلی مسخرست واقعا
بابا مردم گناه دارن حقوق کارگرها رو ۳۰۰هزارتون اضافه می کنید بعد قیمت خودرو رو قرار ۵۰میلیون اضافه کنید این چه انصافه ادم هایی مثل ما باید خودرو رو تو خواب ببینن با حقوق دو میلیونی مردم گناه دارن شرایط از این بعد تر نکنین
مشکل از قیمت گذاری نیست اصلا بگن پراید ۵۰تومن،ولی قیمت بازار حداقل ۵۰درصد گرون تر از قیمت کارخانه میشه، مشکل تفاوت قیمت کارخانه و بازار هست که در هیچ کشوری وجود نداره،چون به طرز مسخره واری در هیچ کدوم از نمایندگی ها چیزی به اسم ماشین وجود نداره، و درسایت هم فروش فوری وجود نداره و فقط پیش فروش برای یکسال یا بیشتر هستش
وقتی مثل سابق بری نمایندگی و ماشین نقدی وجود داشته باشه به قیمت نمایندگی همه چی حل میشه. اصل مشکل اینه ولی هیچ کس از آقایون دولتی و مجلسی و حکومتی حرفش حتی نمیزنند
یعنی دو ساله نمیدونید که چه کسی سود برده و میبره به خدا همه به خون شهدا خیانت کردید و خدا بدجور تاوانشو ازتون میگیره
تنها چیزی که باعث کاهش قیمت خودرو میشه افزایش تولید و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست اینکه چه نهاد یا کمیته ای قیمت گذاری بکنه اهمیت نداره . ضمن اینکه قیمت حاشیه بازار موقعی باعث کاهش می شود که تولید خودرو با میزان تقاضا برابری کنه والا بعد از مدت کوتاه باز شکاف قیمتی ایجاد میشه . ۲ سال پیش هم سایپا پراید ۲۲ م یه شبه کرد ۳۷ م که قیمت حاشیه بازار بود اما چون نتونست جوابگوی میزان تقاضا باشه بازار آزاد شد نزدیک ۷۰ م . حالا اگه قیمت کارخونه بشه ۷۰ بازار آزاد بعد از مدتی کوتاه میشه ۱۰۰م . بنابرین تنها راه علمی ، افزایش تولید به اندازه تقاضاست که در حال حاضر غیر ممکنه . راه دیگه ایجاد بازار آزاد و رقابتی است چون با حضور شرکت های خارجی با تعرفه صفر مث همه جای دنیا علیرغم اینکه قیمت کاهش و کیفیت افزایش می یابد و به نفع مردم است اجرایی نمیشه چون دولت دنبال منافع خودشه . پس اینکه چه نهادی باید قیمت گذاری بکنه یا قیمت حاشیه بازار باید اعمال بشه مشکل رو حل نمی کنه .
ده سال پیش ماشین گرون شد شورای رقابت اومد که ماشین رو ارزون کنه ارزون که هیچی گرونتر شد آخه اینه خبرها چیه دیگه
سلام مسئولین ما که درجریان نیستند هیچ !چون بالا میگه اختلاف قی مت بازار با کارخانه 20 میلیون . نمیداند که حواله دنا پلاس گیریکس اتوماتیک تحویل 1400 همین الان تا 80 میلیون خرید و فروش میشه . آقایان نپیچونید ! فقط باید خودرو به دست مصرف کنند و مطمئن که مصرف کننده نمی فروشد و بازار را آشفته نمی کند . و این کار هم به راحتی آب خوردنه .
ببینیم و تعریف کنیم.
پدرمونو دراوردن خو بیاین یه قیمت درستی بزارین یعنی این اختیارو ندارین؟یاروماشین روبایه قیمت توسایت گذاشته هر چندساعت یه تومن بهش اضافه میکنه اینم شد طرز اداره مملکت؟؟!
باید کاری کنن هرکسی از کارخانه ماشین خرید دیگه حداقل ۱۰ سال اجازه خرید از کارخانه نداشته باشه نه ۱و نیم سال. اینجوری پای خیلی از دلال ها که از کارخانه خرید و در بازار آزاد میفروشن بسته میشه. با روش فعلی که خودرو ساز ها فروش حداقلی دارن و فرجه ۱و نیم ساله برا خرید دوباره از کارخانه تا قیامت هم این اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه از بین نمیره
فقط باید واردات خودرو باهر تعداد و مدل آزاد بشه.اینطوری پیش بره تا زمان زمان با این مسئولین همینه,روزبه روز هم بدتر میشه