1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش ۱۵ درصدی قیمت خودرو در بازار با وجود توقف خرید و فروش

افزایش ۱۵ درصدی قیمت خودرو در بازار با وجود توقف خرید و فروش

8 اردیبهشت 1399
  • 6

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو از افزایش ۱۵ درصدی قیمت خودرو، ضمن توقف خرید و فروش در بازار خودرو خبر داد.


نعمت الله کاشانی نسب در خصوص وضعیت بازار خودرو طی هفته گذشته اظهار داشت: خریداری در بازار وجود ندارد و در عین حال، شاهد افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت خودرو در بازار بودیم.

وی افزود: فروش خودرو به روش کارتکس (حواله ای)، بالاتر از قیمت مصوب از سوی برخی نمایندگی ها، منجر به افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی گردیده است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی به عنوان شاخص نرخ در بازار محسوب می شود، گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی بر قیمت سایر خودروهای داخلی و همچنین خارجی مؤثر است.

کاشانی نسب با اشاره به افزایش قیمت ۱۷ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ دو در مقایسه با بازار شب عید تصریح کرد: پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۱۲۰ میلیون، تیپ ۵ با قیمت ۱۳۷ میلیون و پراید ۶۷ میلیون تومان، افزایش قیمت ۱۰ الی ۱۵ درصدی را در مقایسه با بازار شب عید تجربه کردند. سمند و تیبا نیز با افزایش ۱۰ الی ۱۲ درصدی قیمت روبرو شدند.

وی تصریح کرد: از میزان تقاضا در بازار، تحت تأثیر مقابله با ویروس کووید ۱۹ به عنوان اولویت اصلی جامعه، کاسته شده و این موضوع بر افزایش قیمت ها نیز بی تأثیر نبوده است.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در خصوص تأثیر آغاز به کار مراکز شماره گذاری خودرو بر بازار گفت: این موضوع، هیچ گاه بر قیمت ها و میزان تقاضا تأثیری نداشته و در حال حاضر نیز بی تأثیر است.

کاشانی نسب یادآور شد: علاوه بر اینکه در حال حاضر، تقاضای کاذب در بازار خودرو وجود ندارد، شرایط برای بورس بازی نیز فراهم نیست.

وی در خصوص وضعیت بازار در هفته های آتی تاکید کرد: پیش بینی می شود؛ در ماه رمضان، آرامش بر بازار حاکم و با کاهش قیمت ها و همچنین تداوم توقف خرید و فروش مواجه باشیم.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در پایان در خصوص زمان مناسب خرید و فروش خودرو خاطرنشان کرد: بازار خودرو در حال حاضر قابل پیش بینی نیست؛ زیرا با وجود اعلام خودروسازان مبنی بر افزایش تیراژ تولید، خریداری در بازار مشاهده نمی شود.



نظرات

  • علی علی (10 اردیبهشت 1399 ساعت 04:57)

    بخدا فقط و فقط مقصر خودمونیم بابا من نمیدونم چرا ما باید تو همه چیز حتی با فقیر ترین کشورهای آفریقای جنوبی هم فرق کنیم خط و نشون برای آمریکا میکشید و میگید ما حافظ جان و مال مردم هستیم بعد نمیتونید تو خودرو سازی که دست خودتون هم هست نه از جان مردم دفاع کنید نه از مال مردم

  • حمیدرضا حمیدرضا (8 اردیبهشت 1399 ساعت 19:17)

    نمیشه کم چرت بگین

  • آرمان آرمان (8 اردیبهشت 1399 ساعت 15:17)

    تنها عامل گرانی خود اعلام گرانی توسط خبرگزاری هایی مثل همین سایت هستش،وگرنه به قول شما کسی که چیزی رو نمیخره چرا پشت هم گرانی اضاف میشه؟ چون خبرش پخش میشه اول

  • مردم مردم (8 اردیبهشت 1399 ساعت 14:31)

    سلام، کیفیت ماشین ها که صفره چقدر باید مردم بمیرن تا کسی بفکر مردم شه؟ کیفیت صفر قیمت عجیب ، هر سال هر ماه قیمت گرون میشه دلیلش چیه؟ آیا کسی زورش به خودرو سازان نمیرسه؟ واقعا ؟؟؟

  • ایرانی ایرانی (8 اردیبهشت 1399 ساعت 13:38)

    وقتی نمایندگی ها بازار رو به اسوب میکشن و دولت هم از خداخواسته و برخوردی نمیکنه پس دیگه نگید گرونی بازار خودرو تقصیر دلال هست.به شعور مردمی که خیلی هاشون تحصیل کرده هستند و کمی از اقتثاد سردرمیارن توهین نکنید لطفا. بگید خود دولته و دلش می خواد.نگید دلال

  • مهرداد مهرداد (8 اردیبهشت 1399 ساعت 11:59)

    این یارو چه حالش قشنگه ۱۱۱ شده ۹۰ ملیون این میگه قیمت قراره بیاد پایین