1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. لزوم معرفی سریع جانشین پراید با قیمت مشابه

لزوم معرفی سریع جانشین پراید با قیمت مشابه

9 اردیبهشت 1399
  • 0

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است خودروسازان باید هرچه سریعتر خودروی جایگزین پراید را معرفی کنند تا نابسامانی بازار چارچرخ ها کاهش یابد.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، گفت: یکی از دلایل گرانی پراید در هفته اخیر را می‌توان انتشار خبرهایی مبنی بر توقف خط تولید این خودرو دانست زیرا خودروسازان تاکنون خودروی جایگزینی با قیمت مشابه برای آن در نظر نگرفته‌اند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی قیمت کنونی خودرو در بازار را نشانه‌ای از نابسامانی این بازار دانست و افزود: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای جلوگیری از افزایش قیمت پراید هرچه سریعتر تولید خودروی جایگزین را در دستورکار خود قرار دهند.

قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها اثرگذار است

وی با بیان اینکه می‌توان خودروهای چینی را به عنوان جایگزین پراید به بازار معرفی کرد، اظهار کرد: شرایط کنونی بازار خودرو موجب ایجاد دغدغه‌ی بسیار برای مردم شده است و از آنجایی که قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثرگذار است باید برای ساماندهی این بازار هرچه سریعتر فکری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در تشریح دلیل افزایش قیمت سایر خودروها نیز اضافه کرد: از آنجایی که تولید خودروسازان داخلی نمی تواند نیاز بازار را تامین کند، به همین دلیل با افزایش تقاضا سوداگران وارد میدان شده و با قیمت سازی، گرانی چارچرخ ها را رقم می زنند.



نظرات