1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به خاطر کرونا ، رنو سهم خود از کارخانه‌ خود در شهر ووهان را واگذار می‌کند

به خاطر کرونا ، رنو سهم خود از کارخانه‌ خود در شهر ووهان را واگذار می‌کند

9 اردیبهشت 1399
  • 0

رنو با پایان دادن به شراکت زیان‌ده خود با کارخانه چینی دانگ‌فنگ‌، اعلام کرد که فروش ماشین‌های بنزینی را در چین متوقف می‌کند.

رنو بسیار دیرتر از دیگر خودروسازان به بازار چین وارد شد. همکاری این کارخانه با دانگ‌فنگ همراه با ایده‌های بلندپروازانه کارلوس گون، مدیر وقت رنو در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و دو شرکت چهار سال پیش، کارخانه‌ای در شهر ووهان ساختند.

اما در نهایت رنو نتوانست از بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا سهمی ببرد و در حالی که فروش کل کارخانه در سال ۲۰۱۹ کمتر از بیست هزار دستگاه بود، شرکت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کرد.

رنو خروج از بازار خودروهای سواری در چین را فصلی تازه از فعالیتش در این کشور اعلام کرده و می‌گوید از این به بعد با همکاری با خودروسازان دیگر چینی بر ساخت ماشین‌های الکتریکی و ماشین‌های باری سبک تمرکز خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا ضربه سختی به رنو زد و این کارخانه مجبور شده برای عبور از بحران پنج میلیارد یورو ( حدود ۵.۵ میلیارد دلار) وام بگیرد.

رنو می‌گوید قبل از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته تا از بازار چین خارج شود. این شرکت سال گذشته میلادی را با زیان پشت سر گذاشت و اعلام کرد که می‌خواهد تا دو میلیارد یورو (بیش از دو میلیارد و صد میلیون دلار) از هزینه‌هایش کم کند.

رنو تنها خودروسازی نیست که در چین مشکل دارد. پی‌اس‌ای، خودروساز دیگر فرانسوی، پس از ضرر ۷۰۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که همکاری خود با شریک‌ چینی‌اش را متوقف می‌کند. فیات-کرایسلر هم وضعیتی مشابه در بازار چین دارد.



نظرات