1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افت فروش خودروسازان فرانسوی به ۸۸ درصد رسید !

افت فروش خودروسازان فرانسوی به ۸۸ درصد رسید !

14 اردیبهشت 1399
  • 0

میزان فروش خودروسازان فرانسوی در آوریل ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای ۸۸.۸ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده از تاثیر و تبعات منفی شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بر اقتصاد فرانسه حاکی از آن است که میزان فروش خودروسازان فرانسوی در ماه گذشته میلادی آوریل ۲۰۲۰ تحت تاثیر افت شدید تقاضای مشتریان و قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ کاهش بی سابقه ای یافته و یک افت ۸۸.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

دولت فرانسه به منظور جلوگیری و قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک در تاریخ ۱۷ مارس سال جاری میلادی اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه کرد که به واسطه آن تمامی دفاتر نمایندگی‌ها و کارخانه‌های شرکت‌های خودروسازی در این کشور تعطیل و فعالیت آنها متوقف شد.

فرانسیس رودیه، سخنگوی کمیته انجمن خودروسازان فرانسه در این خصوص خاطرنشان کرده است: با اینکه به طور قطع نمی‌توان از آینده و روزهای پیش روی صنعت خودروسازی در این کشور سخن گفت اما بدون شک برنامه های متعددی به منظور کمک و احیای خودروسازان فرانسوی در نظر گرفته‌ایم.

بر اساس گزارش Anadolu Agency، بازار خودروی فرانسه توسط شرکت های بزرگ پژو سیتروئن که شامل زیرمجموعه های پژو، سیتروئن، DSA و اپل می شود و همچنین گروه صنعتی رنو که شامل زیرمجموعه های رنو، داسیا و آلپاین می‌شود، توانسته سهم قابل توجهی در بازار کشورهای مختلف عل‌ الخصوص اروپا و خاورمیانه را به خود اختصاص دهند و با کسب درآمد و سودآوری های هنگفت، چرخ اقتصاد این کشور اروپای غربی را به حرکت در بیاورد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو برآورد و اعلام کرده اند که میزان فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ میلادی به حداقل ۲۰ درصد رسیده و کاهش خواهد یافت.

منبع ایسنا


نظرات