1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معرفی جدیدترین خودرو دیپلماتیک موجود در کشور - آیا وعده فروش سانتافه 2018 حقیقت دارد؟

معرفی جدیدترین خودرو دیپلماتیک موجود در کشور - آیا وعده فروش سانتافه 2018 حقیقت دارد؟

16 اردیبهشت 1399
  • 1

در روزهایی که واردات خودرو ممنوع است و ترخیص خودروهای مانده در گمرکات کشور نیز امکان‌پذیر نیست، تعداد قابل‌توجهی خودرو دیپلماتیک جدید به ناوگان سفارتخانه‌های کشور اضافه شده‌ که ممکن است برای بسیاری از افراد ابهاماتی درباره واردات و عرضه خودروهای جدید ایجاد کند.

در روزهایی که واردات خودرو ممنوع است و ترخیص خودروهای مانده در گمرکات کشور نیز امکان‌پذیر نیست، تعداد قابل‌توجهی خودرو دیپلماتیک جدید به ناوگان سفارتخانه‌های کشور اضافه شده‌ که ممکن است برای بسیاری از افراد ابهاماتی درباره واردات و عرضه خودروهای جدید ایجاد کند.

در پاسخ باید گفت حتی در شرایط کنونی که شرکت‌های واردکننده خودرو امکان ثبت‌سفارش و واردات را ندارند اما سفارتخانه‌ها می‌توانند باتوجه به نیاز و سهمیه خود اقدام به واردات خودروهای موردنیازشان کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد هیچگونه محدودیتی در حجم موتور، ارزش دلاری یا حتی کشور سازنده برسر راه آن‌ها قرار ندارد و می‌توانند خودرو دلخواه خود را پس از گذراندن مراحل اداری، با پلاک دیپلمات دریافت کنند.

8.jpg

چندی پیش دو دستگاه خودرو کره‌ای لوکس شامل جنسیس G90 L و هیوندای پالیسید از همین طریق وارد کشور شد که اکنون با پلاک دیپلمات در خیابان‌های تهران درحال تردد هستند. البته به‌تازگی چند دستگاه هیوندای سانتافه جدید نیز پلاک دیپلمات گرفتند و راهی خیابان‌ها شده‌اند. از همین رو روز گذشته خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» تصاویری از نسل جدید هیوندای سانتافه در خیابان‌های مرکز شهر تهران ثبت کرده است.

از سوی دیگر صرف‌نظر از خودروهای جدید مدل 2018 به بالا که با پلاک دیپلمات تردد دارند دیده شده است که در تیرماه سال 97 برخی آگهی‌های منتشرشده در پلت‌فرم‌های آنلاین خریدوفروش خودرو، از عرضه سانتافه نسل جدید با قیمتی حدود 370 تا 400 میلیون تومان خبر می‌داد. این در حالی است که در همان زمان هیوندای سانتافه مدل 2017 در بازار آزاد با قیمتی حدود 550 تا 610 میلیون تومان خریدوفروش می‌شد.

به‌همین‌دلیل عده‌ای از فعالان بازار معتقد بودند آگهی‌های هیوندای سانتافه 2018 صرفا یک وعده دروغین به‌منظور کلاهبرداری و سوءاستفاده از افراد ناآگاه خواهد بود. اکنون با انتشار تصویر هیوندای سانتافه نسل جدید با پلاک ملی، معمایی تازه در محافل خودرویی مطرح شده که چگونه این خودرو موفق به دریافت پلاک ملی شده است؟

ویژگی‌های نسل جدید هیوندای سانتافه

نسل جدید هیوندای سانتافه که با کد اتاق TM شناخته می‌شود، با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها به بازار جهانی عرضه شده است.

کمپانی هیوندای برای این محصول پیشرانه‌های بنزینی دو لیتری توربو، 2.4لیتری MPi و GDi تنفس طبیعی، 3.5لیتری شش‌سیلندر، ۲ و 2.2 لیتری دیزل را درنظر گرفته است. همچنین باتوجه به نوع پیشرانه، جعبه‌دنده 6سرعته دستی، 6 و 8سرعته اتوماتیک نیز برای این کراس‌اوور قابل‌سفارش خواهد بود.

طراحی نمای خارجی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ مطابق با زبان طراحی جدید این شرکت است. جلوپنجره بزرگ این خودرو از طرحی مدرن سود می‌برد و چراغ‌های روشنایی در روز؛ در قسمت بالای چراغ‌های اصلی مجهز به لامپ‌های LED شده‌اند. در کابین نیز شاهد تغییرات بنیادی هستیم زیرا نسبت‌به گذشته از متریال باکیفیت‌تری در آن استفاده شده است.

همچنین هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ به طیف گسترده‌ای از ادوات و ابزار مدرن تکنولوژی مانند آخرین نسخه سیستم ناوبری ماهواره‌ای هیوندای به‌نام AVN و پشتیبانی از نرم‌افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز است.

تیپ پایه از یک صفحه نمایش ۷اینچی لمسی رنگی بهره می‌برد که قابلیت شارژ بدون سیم گوشی‌های هوشمند نیز در آن گنجانده شده است. ازجمله سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده این محصول می‌توان به پیشگیری از برخورد جلو، پیشگیری از خروج خودرو از خط، کروزکنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت، دستیار رانندگی در بزرگراه و هشدار برخورد عقب اشاره کرد.



نظرات

  • محمد محمد (16 اردیبهشت 1399 ساعت 09:43)

    اینا واسه از ما بهترونه واس ما حرامه :/