1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود سازمان بازرسی به ماجرای نابسامانی بازار خودرو

ورود سازمان بازرسی به ماجرای نابسامانی بازار خودرو

16 اردیبهشت 1399
  • 10

حجت‎ الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه توضیح داد: سازمان بازرسی پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آنها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آنها در سال ۹۹ با حضور آنها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

بازار خودرو در ایران به واسطه انحصار و تعرفه بالا در مقابل خودروی وارداتی و تقاضای مردم برای خودرو همیشه پیچیده است، این روزها که سیل نقدینگی وارد بازار بورس و خودرو شده، مردم برای پیش‌نویس خودروهای داخلی می‌خواهند ثبت نام کنند، اما باز هم متاسفانه در تبانی بین دلالان و برخی مسئولان شرکت‌های خودروساز،‌ سایت ثبت نام به راحتی در دسترس مردم نیست و دلالان برای ثبت نام خودرو مبالغی از یک تا ۳ میلیون تومان از مردم طلب می‌کنند تا برای پیش فروش خودرویی که قرار است در آینده ساخته و فروخته شود ،‌نام نویسی کنند. در این بین شرط عدالت و بهره‌گیری مردم از فرصت برابر زیر سوال می‌رود و نمایندگان مجلس هم گرچه هنوز گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان را در مجلس قرائت نکرده‌اند، اما سوالاتی از وزیر صنعت در این باره مطرح کرده‌اند.

منبع فارس


نظرات

  • محمد محمد (17 اردیبهشت 1399 ساعت 05:06)

    من یه کارگر انجام کار معین هستم حقوقم رو نسبت به پارسال کم کردن اضافه کارمون رو کلا قطع کردن حالا چطور تورم روی ما تاثیر نداره ولی روی خودروسازها که سال ۹۸ به هر بهانه ای قیمتهاشون رو چند برابر کردن بازهم دنبال گرون کردن هستن تاثیر داره
    این نشون میده حامی دارن
    مثل پارسال که دوتا نماینده رو به جرم تبانی با خودروسازها و نمایندگی هاشون گرفتن
    آفت از خود درخته

  • مسعود مسعود (17 اردیبهشت 1399 ساعت 00:36)

    سلام کاش اقای ریسی وبازرسی کل اگه بتونن دست این دلالان رو قطع کنن که امثال منه کارگر که میخوایم ماشین با وام ۲۰درصد تهیه کنیم برامون شده ارزو که هرروز یه قیمته ای کاش فقط.....

  • رضا رضا (16 اردیبهشت 1399 ساعت 18:36)

    داداش اتفاقا مشکل مملکت همین نبود نظارت توسط دستگاههای نظارتی هستش خود من یه قوطی تن ماهی منفجر شد خونه ام به سازمان ملی استاندارد شکایت کردم پیگیری نشد به سازمان بارزسی ارجاع دادم فرمودند تخلف سازمان استاندلرد به ما مربوط نمیشه!؟
    پس به کی مربوط میشه...
    اصلا چطور تخلف ایران خودرو و سایپا در قیمت گذاری به ایشان مربوط شده ولی تخلف سازمان استاندارد که به جان و سلامتی مردمه مربوط نیست؟
    من که میگم همه اینها دنبال رانت هستند حالا چه جایی بهتر و هلوتر از رانت خودرو...

  • مهدی مهدی (16 اردیبهشت 1399 ساعت 16:10)

    خیلی زحمت می کشید از ابتدای سال 97 خون مردم رو دارن تو شیشه می کنند تازه یادتون افتاده که ورود کنید خسته نباشید

  • احمد احمد (16 اردیبهشت 1399 ساعت 15:57)

    تنهاورود کردن کافی نیست باید کاری انجام بدن دست دلالهارااز بازار خودروبکلی قطع کنندخدااین دلال ها ومافیای خودروی لعنتشون کنه که اینقدرخون مردم را می مکند.

  • ذلف علی ذلف علی (16 اردیبهشت 1399 ساعت 15:00)

    اینها هم ورود میکنن که از این سفره سهمی برادرن

  • Gccccc Gccccc (16 اردیبهشت 1399 ساعت 14:00)

    یکی جواب منو بده چرا بقالی محل اگه گرون فروشی کنه جریمه میشه اما نمایندگانی های فروش خودرو جریمه گران فروشی نمیشن

  • مجید مجید (16 اردیبهشت 1399 ساعت 13:37)

    عدالت خخخ جک نگو مومن!!!
    1 تا 3 میلیون!!! ؟؟؟من ی نفر پیدا کردم 5میلیون بگیره نتونست برام بنویسه!!خودمم از 6ماه پیش 60باره میره نمیتونم! جالب اینکه من ماشین رو واسه مصرف خودم میخواستم نه سودش...

  • ایلیا ایلیا (16 اردیبهشت 1399 ساعت 11:58)

    زحمتتون میشه !!!!

  • ssss ssss (16 اردیبهشت 1399 ساعت 11:00)

    همه ورود کردند شما هم روش !!!