1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شورای رقابت هنوز اصرار برقیمت‌گذاری خودرو دارد

شورای رقابت هنوز اصرار برقیمت‌گذاری خودرو دارد

19 اردیبهشت 1399
  • 3

با گذشت حدود ۲۰ ماه از حذف شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری، این شورا هنوز خود را مرجع تعیین قیمت خودروهای داخلی می‌داند و حاضر نیست سلب اختیار در این حوزه را بپذیرد. اواخر شهریور سال ۹۷ بود که محمد شریعتمداری، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف شده است.

وی تاکید کرد که حذف شورای رقابت از این پروسه، با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه صورت گرفته است. پس از کنار گذاشته شدن شورای رقابت، اعلام شد ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عهده‌دار تعیین قیمت خودروها هستند و در حال حاضر نیز این دو نهاد قیمت‌گذاری را در دست دارند.

با این حال اما شورای رقابت همچنان خود را مدعی تعیین قیمت خودروها می‌داند و می‌گوید از مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوا (مبنی بر حذف شورای رقابت) برداشتی اشتباه صورت گرفته است. این در حالی است که حدود ۲۰ ماه از مصوبه موردنظر می‌گذرد و طبعا اگر اقدامی غیر قانونی صورت گرفته بود، حکم بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو صادر می‌شد.

از طرفی، شورای رقابت در دوران حدودا شش ساله حضور خود در قیمت‌گذاری خودرو نتوانست عملکرد قابل قبولی را از خود به جا بگذارد و نه مشتریان را راضی کرد و نه خودروسازان را. در نهایت اینکه چه شورای رقابت قیمت خودروها را تعیین کند و چه سازمان حمایت، در اصل ماجرا یعنی قیمت‌گذاری دستوری تفاوتی نخواهد کرد و سیاست سرکوب قیمت کماکان ادامه خواهد یافت.



نظرات

  • کاربر کاربر (19 اردیبهشت 1399 ساعت 15:57)

    حالا تو این 20 ماه که دست شورای رقابت نبوده وضع بهتر شده ؟ مردم راضی شدن ؟ چون نویسنده محترم نوشته اون موقه که دست شورای رقابت بوده مردم راضی نبودن و ... و میگه هر کدوم قیمت گذار باشن در اصل موضوع که سیاست سرکوب قیمت هستش به قول نویسنده فرقی نخواهد کرد ؟ مثلا قیمت سرکوب نشه و هی هر روز بره بالا کی راضی و خوشحال میشه ؟

  • یاسر یاسر (19 اردیبهشت 1399 ساعت 15:27)

    چقدر پول گرفتین همچین چرندیاتی بنویسین واسه حمایت از خودروسازای جنایت کار ؟ از گلوتون پایین نره الهی

  • ایرانی ایرانی (19 اردیبهشت 1399 ساعت 11:14)

    لطفا وقتی از سرکوب قیمت خودرو حرف بزنید که دو اتفاق زیر نیافتاده باشد
    ۱ قیمت پراید ۹۰ میلیون پشکل نشده باشه
    ۲ درامد مردم درحد اروپا و حتی خار چشم شما کشورهای فهیم عرب حاشیه خلیج فارس شده باشه