1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. روی هر خودرو تولیدی خودروسازان 30 میلیون تومان ضرر می‌کنند!

روی هر خودرو تولیدی خودروسازان 30 میلیون تومان ضرر می‌کنند!

23 اردیبهشت 1399
  • 30

امیرحسین کاکایی فعال صنعت خودرو گفت: اکنون انواع سازمان‌های نظارتی و امنیتی بر 2 خودروساز اصلی نظارت می‌کنند و 28 خودروساز خصوصی داریم که به علت تحریم ها، تقریباً تعطیل شدند.

وی افزود: 2 خودروساز اصلی هم به سمت توقف تولید پیش می‌رفتند، اما با انواع تمهیداتی که دولت در این دو سال اندیشید، تولید خودرو به حدود 760 هزار دستگاه در سال رسید.

کاکایی با تأکید بر اینکه شرایط تحریمی موجب کاهش تولید خودرو شد، اضافه کرد: تحریم‌های فعلی در مقایسه با تحریم‌های دور قبل در سال 1391 سخت‌تر شده است.

وی گفت: اگر اقتصاد و نحوه قیمت گذاری، درست شود می‌توان تولید خودرو را در شرایط فعلی هم به حدود 1 میلیون و 200 هزار دستگاه رساند.

کاکایی افزود: نحوه قیمت گذاری خودرو در 2 سال اخیر به گونه‌ای بود که هر خودروساز به طور متوسط بر روی هر خودرو حدود 30 میلیون تومان زیان داد.

وی اضافه کرد: خودروساز، هر پراید را به قیمت 7 بهمن سال 1397 به نرخ 38 میلیون و 800 هزار تومان عرضه کرد و قیمت 90 میلیونی پراید در بازار به خودروسازان ربطی ندارد.

این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه در این دو سال قیمت مواد اولیه حدود سه برابر شده است، گفت: قیمت گذاری خودرو یا باید بر اساس مهندسی هزینه و یا بر اساس حاشیه بازار باشد.

کاکایی افزود: خودروسازی نیاز به سرمایه گذاری دارد تا تیراژ تولید خود را بالا ببرد در این صورت پس از پنج تا شش ماه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.



نظرات

  • امیر امیر (24 اردیبهشت 1399 ساعت 11:37)

    خودرو با تکنولوژی 20سال پیش را به چندین برابر قیمت خودرو روز دنیا به مردم با هزار مزد و منت قالب می کنید ، طلب کار هم هستید !!! شرم بر شما.

  • سینا سینا (24 اردیبهشت 1399 ساعت 08:37)

    وای که چقد این خودرو ساز ها و مسئولین کشور فداکار هستند و به فکر مردم.این همه ضرر میدن ولی حاضر نیستند واردات خودرو واقعی نه این آشغال های داخلی رو آزاد کنند .بابا دهقانان فداکار .بابا پتروسان کبیر ملت نمیخواد شما انقد ضرر کنید .لطف کنید واردات خودرو با تعرفه صفردرصد رو آزاد کنید تا دعای خیر مردم بدرقه شما بشه انقد هم ضرر نکنید.

  • مجتبی مجتبی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 22:23)

    اینقدری که آقا به فکر ضرر خودروسازها هست خود خودروسازها به فکرش نیستن،
    وزیر صعنت خودش میگه قیمت تموم شده پراید 35 تومن هست برای خودروسازها ولی ایشون نمیدونم از کجاش در میاره این قیمتها رو
    وقتی باز انحصاری هست حاشیه باز معنا نداره، حاشیه بازار رو خود خودروسازها ایجاد میکنن، اتفاقا باید قیمت دستوری باشه

  • علی علی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 21:34)

    لطفا خواهشا دیگه با این اقایی کاکایی مصاحبه نکنین دلیل اصلی گرونی ادمایی مثل این اقا هستن معلوم نیست چه رابطه ای با این خودرو سازا داره انقدر حمایت میکنه

  • مجید مجید (23 اردیبهشت 1399 ساعت 19:35)

    به خدا ما که راضی به ضرر شما نیستیم
    هر تولید کننده هم که از مثقالی عقل سلیم برخوردار باشه حاضر به تولید با این مبلغ ضرر نیست
    پس این چه مرضی هست تولید می کنید
    مقدار خاک با کاه همراه اب مخلوط نموده و به صورت مساوی در کارخانه ها را گل بگیرید تا خیال 80 میلیون ایرانی زنده و چند میلیون نسل اینده راحت بشه

  • نوید نوید (23 اردیبهشت 1399 ساعت 19:24)

    اگر اینقدر ضرر میدن چرا درشو گل نمیگیرن که هم ضرر نکنن هم یه ملت از شرشون راحت بشن؟!!!

  • افشین افشین (23 اردیبهشت 1399 ساعت 18:33)

    خداوکیلی واردات خودرو رو آزاد کنید تعرفه رو منطقی کنید هم خودرو فراوان میشه هم خودرو ارزان میشه وهم دیگه ایران خودرو وسایپا نمیگن ما به ضرر خودرو تولید میکنیم .ما راضی به ضرر خودرو سازان نیستیم .هم ما سوار ماشین لوکس وبه روز دنیا میشیم و اونوقت سایپا وایران خودرو مجبورن خودرو باکیفیت تولید کنن که با خودرو های خارجی رقابت کند ومحصولشون به فروش بره .من نمیدانم چطو ما تونستیم دستگاه ویروس کرونا یاب بسازیم که از فاصله دور ویروس رو پیدا کنه ونابودش کنه ولی نمیتونیم تیوتا تولید کنیم .به قول ما لرها یا کل کمه یا کیا دزه

  • عبداله عبداله (23 اردیبهشت 1399 ساعت 16:24)

    اینا که همیشه ضرر میدن تعطیلشون کنید یک ملت رو از شرشون خلاص کنید.

    شاهین محمدی شاهین محمدی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 21:00)

    دقیقا منم میخواستم همین رو بگم. تا کی این ضرر باید از جان و مال مردم باشه که پراید سوار بشیم و کشته بدیم و به گرون ترین قیمت هم بخریم

    وحیدی وحیدی (24 اردیبهشت 1399 ساعت 12:12)

    منظور از ضرر، کاهش سود هست.
    مگرنه اگر واردات آزاد بود، با این پولها میشه خودرو با کیفیت خرید.
    اینها خودشون رو میزنن به کوچه علی چپ
    یا ما داریم به جز هزینه تولید پولهای دیگری رو هم میدیم

  • احمد احمد (23 اردیبهشت 1399 ساعت 16:06)

    نمیتونید بگوید ما دیگه خسته شدیم از بسکه خودرو گران دادیم..بزارید کنار تا خودرو وارد بشه مردم هم در اسایش باشن

  • ایرانی ایرانی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 16:05)

    آخه مگه مجبوری !!!! ببند در فرغون سازی رو ضرر نکنی آخه !!! دیوانه اید مگه به مالتون آتیش می زنید !! هم شما راحت می شین هم ما !!! والله !!

  • نوروز سامه نوروز سامه (23 اردیبهشت 1399 ساعت 16:01)

    اگه خودروساز ضرر میکنه خوب در کارخونه هاشون رو ببندن که مردم هم تکلیفشون مشخص باشه/ راضی به ضرر خودروسازان نیستیم / مردم آگاهن

  • مهدی مهدی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:57)

    با این حساب و کتابی که شما کردین خودرو سازهای خارجی باید یه چیزیم دستی به خریدار بدن تا ازشون ماشین بخرن

  • مهدی مهدی (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:52)

    مردم ایران چند ساله میگن ما دوست نداریم شما ضرر کنین دولت بیاد گمرک و برداره و هر کی واسه خودش یه خودرو بخره تا شما ضرر نکنین و مفت نفروشین
    حیفه بخدا حداقل با این کار مردم شما رو خشنود میکنن و خودشون ضرر
    مثلا میریم از افغانستان تویوتا کمری میاریم با کلی ضرر به پول ایران میشه 140 میلیون تومان
    خودروسازهای مافیایی کثیف

  • Roza Roza (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:50)

    اگه ضرر میکن شرشون رو کم کنن و بزن فک میکنن همه نفهمن فقط خودشون میفهمن

  • behnam8 behnam8 (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:44)

    اینقدبخوربخوردزدی هست خوب معلومه که ضررمیشه....

  • تنها تنها (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:27)

    اتقافا دست رییس جمهور درد نکنه..به خداقسم دعاش میکنم و نوکریش میکنم که جلوی خودروسازا ر گرفت با این همه اقزایش قیمت .راستی الان با این کار رییس جمهور همه فروشنده خودرو شدند و ابزار خودرو داره رونق میگیره و من هم میخوام بالاخره برای تفریح مادر افسردم ماشین بخرم..به خدا قسم خیلی خوشحال شدم..

  • فاطمه فاطمه (23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:20)

    با برق و گاز و آب به قیمت یک سوم جهانی و حقوق کارگر 140 یک
    هشتم حقوق پایین ترین کشور جهان دارن خودرو میسازن ادعای ورشکستگی هم میکنن هر سال از بیت المال وام های چند هزار میلیاردی میگیرد.

  • عباس صادقی نژاد عباس صادقی نژاد (23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:47)

    خودروئی که صفر تا صد ساخت آن در کشور انجام می شود ، چه ارتباطی با ارز داره و تحریم ؟ که خودروسازان از این طریق سوء استفاده می کنند ؟ آنهم کاش با کیفیت می ساختند

  • ناشناس ناشناس (23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:40)

    قیمت حاشیه بازار خوب است به شرطی که عرضه خودرو به اندازه نیاز جامعه باشد. اون 760 هزار تولید هم دورغ است در این شرایط بیش 60 درصد امکان خرید خودرو ندارند کسانی هم که وضع مالی بهتری دارند بدون خودرو نبودند. در خوشبینانه ترین حالت بین 300 الی 400 هزار تولید شده باشد.

  • محسن محسن (23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:20)

    با کمال وقاحت مردم رو احمق فرض کردن. اگر 30 میلیون بابت هر خودرو ضرر میدین و کلی هم هزینه های کارگر و دستگاه ها میدین چرا تعطیلش نمیکنید؟ لابد بر حسب ادای دین به مردم ستم کشیده ایران