1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آغاز فروش فوق‌العاده خودروسازهای کشور پیش از عید فطر

آغاز فروش فوق‌العاده خودروسازهای کشور پیش از عید فطر

27 اردیبهشت 1399
  • 7

مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای کنترل بازار گفت: بحث ممنوعیت واردات در دستور کار است و با شدت زیادی دنبال می شود. موضوع بازار موضوع خاصی است و مورد توجه مسئولین و خواسته مقام معظم رهبری و ملت است لذا ما در جهت کنترل بازار برنامه‌های جدی داریم.

وی درخصوص وضعیت بازار خودرو افزود: مدیریت بازار خودرو نیز یکی دیگر از وجوه برنامه‌ها و شعارهای وزارت صمت خواهد بود تا وضعیت فعلی را به سرعت پشت سر بگذاریم. به مجرد اینکه مشغول به کار شدم سه جلسه با خودروسازان، شورای رقابت وبخش نظارتی وزارتخانه برگزار کردم.

مدرس‌خیابانی گفت: چهار رکن خودرو باید اصلاح شود، یکی موضوع تامین است و تعهدات که خودروسازان به مصرف کننده دارند باید به آن عمل کند و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. همچنین برای اصلاح شیوه تولید، باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضاها را به وجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار روند.

وی افزود: قطعاً باید در سال جهش تولید در نظر داشته باشیم که هر تصمیمی برای بخش خودرو می‌گیریم حتماً حمایت از تولید داخلی باشد به خصوص که الان دو سال است صنعت خودروسازی در ایران دستش روی شانه‌های دو شرکت خودروسازی فرانسوی و کره‌ای بود که آن‌ها هم دوسال است ساک خود را جمع کردند و از کشور رفته اند و الان خودروسازی ما یک حالت استقلالی را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اصلاح در ثبت‌نام و واگذری در صنعت خودرو، ادامه داد: اصلاح شیوه ثبت‌نام، فروش و تحویل را هم در بازار خودرو در نظر داریم و در این میان توجه می‌کنیم که برای ما مسجل شود کسی که برای خودرو ثبت‌نام کرده است آن را برای استفاده می‌خواهد یا به دنبال کاسبی است و به چشم سرمایه به آن می‌نگرد که با توجه به جمیع این موارد در فروش خودرو و تامین آن و کنترل توزیع، یک فروش فوق العاده در صنعت خودرو احتمالا قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت.

سرپرست وزارت صمت گفت: ما در زمینه خودرو و نحوه فروش آن برنامه‌ریزی‌های جدیدی داریم، یکی از موضوعاتی که مورد توجه است این است که گارانتی خودروهای صفرکیلومتر نهایتا 3 ماه باشد تا خریدار مطمئن نباشد که خودرو 2 سال گارانتی دارد و همچنان می‌تواند در پارکینگ نگهداری کند.

مدرسی‌خیابانی تصریح کرد: تمام پارکینگ ها و انبارها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است.



نظرات

  • عباس عباس (28 اردیبهشت 1399 ساعت 09:12)

    هرچه بدبختی هسه از حمایت از تولید داخلیه اگه واردات باشه مطمئن باشید که رقابت هم هسه کیفیت هم هست. اگه جنس خوب تولید بشه صادرات بیشتره با حمایت از تولید داخلی فقط پدر مردم در میارید وبس هر کاری میتونن به سر مردم میارن وهیچ کس صداش نمیتونه دربیاد

  • فریدون فریدون (27 اردیبهشت 1399 ساعت 13:45)

    آنهائیکه قبلا ثبت نام کرده اند توسط لابی های خودرو ساز باید پیگیرشود ودوباره بازار خودرورا ملتحب نکنند

  • محمود آقابابائیان محمود آقابابائیان (27 اردیبهشت 1399 ساعت 13:07)

    باسلام خدمت اقای مدرس خیابانی هم قیمت خودروهای داخلی ومونتاژی وهم خارجی باید کنترل ومتعادل شود تاخریدار وفروشنده ارامش داشته وقیمتها مانند دوسال گذشته جهش ناگهانی وغیر متعارف نداشته باشد همیشه قیمت خودرو بعد از کارکرد بیش از یک سال تا 5سال بطور درصدی باتوجه به عمر خودرو وکارکرد ازقیمت صفر کیلومتر ان کاهش می یافت ولی ازسال 90 به این طرف خیلی نا عادلانه وبی انصافی است بطور مثال یک خودرو درسال 90باقیمت 14میلیون یا 30 میلیون تومان باتوجه به کارکرد قیمت ان چند برابر شده است درحالی که باید قیمت زیر 14یا 30 میلیون تومان باشد .انشااله باید برای همیشه این وضعیت اصلاح گردد.

  • رضا رضا (27 اردیبهشت 1399 ساعت 10:39)

    من دقیقا متوجه سه ماه گارانتی نشدم با این وضعیت قطعه ساز هر چیز نامرغوبی را میتونه درست کنه و تحویل بده و چون گارانتی نداره کارخونه هم پاسخگو نیست
    البته امیدوارم که من اشتباه کرده باشم

  • احمد جباری خلاری احمد جباری خلاری (27 اردیبهشت 1399 ساعت 09:15)

    خدا خیرتون بده، اینقدر به فکر مردم هستید.
    ایشالا هر چی از خدا میخواهید بهتون بده، ای مسول های دلسوز.
    آدم لذت میبره توی ایران زندگی میکنه، چپ و راست نعمت
    وای چقدر ما خوشبختیم. دستتون درد نکنه ایشالله تو عروسیتون جبران کنم.

  • مجید مجید (27 اردیبهشت 1399 ساعت 07:41)

    دست همه ی مسئولین برای سرکیسه کردن مردم توی یک کاسه ست !!!!!! همه ی ما میدونیم تنها راه کاهش قیمت خودرو واردات ارزان قیمت و تحویل فوری هست . ولی متاسفانه این دو روش رو کنار گذاشتن تا مردم بیچاره رو سر کیسه کنن.

  • همت همت (27 اردیبهشت 1399 ساعت 05:51)

    عوض این بگیر ببندها واعلام قیمتها وشرایطهای دستوری ،بیشتر به فکر ساخت وتولید خودروهای با کیفیت واستاندارد با ضرایب ایمنی وامنیتی برای خودرو وسرنشینان آن فراهم نمایید تا شاهد اینهمه کشت وکشتار درجاده ها وراههای کشور نباشیم