1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به زودی برنامه فروش ایران‌خودرو براساس مصوب ستاد تنظیم بازار اعلام می شود

به زودی برنامه فروش ایران‌خودرو براساس مصوب ستاد تنظیم بازار اعلام می شود

27 اردیبهشت 1399
  • 1

گروه صنعتی ایران خودرو درنظر دارد روش‌های متنوع فروش مصوب در ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت را با هدف افزایش رضایت عمومی و جلوگیری از التهاب بازار به اجرا بگذارد. نخستین برنامه فروش این خودروساز به زودی اعلام خواهد شد.

بابک رحمانی در این باره اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به منظور افزایش عرضه، تا سقف ۴۰ درصد از ظرفیت تولید روزانه ایران خودرو به فروش‌های موسوم به فوق‌العاده اختصاص خواهد یافت که زمان تحویل خودرو بدون احتساب سود مشارکت تا سه ماه تعیین شده است.

وی ادامه داد: پیش فروش‌های ایران خودرو برای بازه زمانی ۳ تا ۱۲ ماه نیز بدون محاسبه سود مشارکت خواهد بود و صرفا برای طرح‌های مشارکت در تولید با موعد تحویل ۱۲ تا ۲۴ ماه دست کم ۶ درصد و موعد تحویل بالاتر از ۲۴ ماه ۱۲ درصد سود محاسبه خواهد شد.

رحمانی با بیان این که به دلیل تعداد بالای متقاضی مقرر شده با ساز و کارهایی امکان ثبت درخواست از سوی تمامی متقاضیان فراهم شود، افزود: ۵۰ درصد از وجه خودرو در زمان ثبت نام اولیه از متقاضیانی که واجد شرایط هستند دریافت می‌شود و یک هفته پس از پایان ثبت نام با حضور مراجع نظارتی نسبت به قرعه کشی اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اسامی انتخاب شدگان ظرف ۴۸ ساعت پس از پایان ثبت نام و برگزاری قرعه‌کشی در سامانه فروش ایران خودرو قرار خواهد گرفت. این افراد تا ۴۸ ساعت فرصت خواهند داشت تا مابقی وجه خودرو را واریز کنند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو روش فروش فوق‌العاده را فرصتی برای ایجاد شرایط برابر و یکسان برای متقاضیان توصیف کرد و گفت: با این روش امکان ثبت نام برای همه متقاضیان فراهم و از مراجعه مشتریان به بازار آزاد و یا واسطه‌ها جلوگیری می‌شود.

وی درباره زمان بازپرداخت وجه افرادی که در قرعه کشی انتخاب نشده اند گفت: هماهنگی با بانک‌ها برای استرداد وجوه ظرفت یک هفته صورت خواهد گرفت.

رحمانی در ادامه ساز و کارهای ثبت نام در طرح‌های پیش فروش و مشارکت در تولید را تشریح کرد و گفت: در این روش‌ها امکان ثبت نام تمامی متقاضیان در پایگاه فروش اینترنتی ایران خودرو فراهم است. در صورت تکمیل ظرفیت در روش پیش فروش، متقاضی امکان خرید در قالب طرح مشارکت در تولید را خواهد داشت. در این روش نیز ۵۰ درصد از مبلغ خودرو اخذ و مابقی نیز پس از صدور دعوتنامه و براساس قیمت زمان تحویل دریافت خواهد شد.

وی بر اجرای شرایط ثبت نام از جمله هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو، دارا بودن گواهی نامه رانندگی، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی ۳۶ ماهه از آخرین ثبت نام یا تحویل خودرو، تعلق شماره حساب بانکی و موبایل به شخص متقاضی و همچنین در رهن بودن سند خودرو تا یک سال اذعان کرد و گفت: متقاضیان باید پیش از مراجعه به سایت فروش ایران خودرو برای ثبت نام، نسبت به نام نویسی و ایجاد کاربری شخصی در سامانه امتا اقدام کنند.

رحمانی ضمن تاکید بر اجرای تعهدات معوق مشتریان، از افزایش مستمر ظرفیت تولید ایران خودرو خبر داد و گفت: درحال حاضر روزانه بیش از دوهزار دستگاه تولید می‌شود که درصدد هستیم تا با افزایش تیراژ تولید، تعداد برنامه‌های فروش و پیش فروش محصولات را متناسب با آن افزایش دهیم.

وی ضمن عذرخواهی از تمامی مشتریانی که ناچار به تامین نیاز خودرو از بازار آزاد با قیمت‌های کاذب شده اند تصریح کرد: خوشبختانه قیمت خودروها در بازار روند کاهشی یافته و با اجرای برنامه‌های فروش فوق‌العاده و کاهش تعهدات معوق که منجربه افزایش عرضه محصولات پرطرفدار ایران خودرو به بازار و درنتیجه ادامه روند کاهشی قیمت می‌شود، مشتریان می‌توانند با خیال آسوده نسبت به خرید اقدام کنند.



نظرات

  • حسین حسین (29 اردیبهشت 1399 ساعت 13:35)

    باسلام لطفا یکی به سوال من جواب دهد کسی اگه توقرعه اسمش درنیومد بعدا چی میشه باید دوباره بره ثبت نام یانه