1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید پراید ۱۳۱ در تیرماه امسال پایان می گیرد؛ زمان پیش فروش شاهین مشخص شد

تولید پراید ۱۳۱ در تیرماه امسال پایان می گیرد؛ زمان پیش فروش شاهین مشخص شد

30 اردیبهشت 1399
  • 4

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از پایان تولید پراید ۱۳۱ در انتهای تیرماه امسال خبر داد و گفت: پیش فروش خودرو شاهین پس از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

مجید باقری، با اعلام این خبر گفت: ۲ محصول کوئیک و ساینا فیس لیفت در تابستان امسال از سوی سایپا به بازار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه و براساس مطالعات انجام شده، نیاز بازار خودرو ایران در سال جاری را یک میلیون خودرو اعلام کرد.

قائم مقام مدیرعامل سایپا تقاضای این شرکت به عنوان خودروساز از شورای رقابت را قیمت گذاری منصفانه دانست تا خودروساز زیان نکند و افزود: با قیمت گذاری ناعادلانه، توان تولیدی خودروساز از دست می رود و با اختلال در عرضه، نهایتا مردم متضرر خواهند شد.

57.jpg
باقری اضافه کرد: ما به عنوان خودروساز در بخش اقدامات کوتاه مدت برای تنظیم بازار، ۱۰۰ هزار خودرو تحویل داده ایم و ۱۵۰ هزار خودرو نیز ثبت نام کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه سایپا هستند، یادآور شد: با هدف حفظ تولید و کنترل بازار، تغییرات مهندسی در خطوط تولید ایجاد کردیم تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تولید خودرو ادامه داشته باشد.

قائم مقام مدیرعامل سایپا، با توجه به اینکه قیمت پراید در بازار افزایش داشته است، متذکر شد: خوب است هموطنان بدانند همین امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) سایپا ۶۰۰ دستگاه خودرو پراید را با قیمت فروش ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاکتور کرده است.

به گفته باقری، خودروساز آنچه بضاعت داشته تولید کرده است اما بقیه هم باید کمک کنند. آمارها می گوید ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ های شخصی نگهداری می شود تا با افزایش قیمت در بازار فروخته شود



نظرات

  • مجيد مجيد (2 خرداد 1399 ساعت 10:29)

    ضرر مي ديد درِ آن خراب شده را ببنديد و گل بگيريد و مثل راكتور با سيمان پر كنيد تا دير نشده!!!! دلم خيلي سوخت..چهل ساله اين خزعبلات را تحويل مي ديد!!!! مدير عامل بنز گفته بود اگه ما هم مثل ايران اين پيش فروش طولاني را انجام ميداديم و پول مردم را نگه مي داشتيم به هر نفر آنان يك بنز رايگان مي داديم!!!!!!!
    همه خودرو سازهاي دنيا سود مي كنند غير از ايران!!!!!!!!

    محمود محسنی محمود محسنی (3 خرداد 1399 ساعت 09:07)

    از بس که دله دزدی تو این شرکت‌ها هست معلومه که زیان می کنند!!! هميشه هم می نالند و خزعبلات تحویل ملت میدن! خودشون میگن که 150میلیون خودرو تو پارکینگ های شخصی نگهداری میشه! افاضات هم فرمودند که اینا مصداق احتکاره! خوب بفرمایید اگه واقعا دلتون برا ملت میسوزه خیلی راحت تعزیرات حکومتی تشریف ببرد ایناها رو مصادره کنند و بین مردم واقعا نیازمند تقسيم کنند بعد ببینند چطوری قیمت پراید و امثالهم با خاک یکسان میشه! بنابراین پر واضحه که همچین اراده ای هیچگاه وجود نداشته تا الآن و بعد از این هم نخواهد داشت!!! ضمن اینکه از قدیم الایام گفته شده که بنگاهی که سود نداشته باشد رو بایستی درشو گل گرفت و خیال همه رو از وجودش راحت نموده و مثل همه کالاهایی که وارد میشه به کشور خوبشو وارد کنند اقل کن ملت حداقل هزینه ای رو که صرف چنین‌ آفتابه لگن هایی دست و پا شکسته می کنند خرج یه خودروی درست و حسابی می‌کنند که یه لاستیک و یا نه حتی پیچ و مهره هاش می ارزه به کل زشت پراید و امثال اون!!! دقیقا همان کاری که خیلی از کشورهای همسایه و جهان می کنند! که اگه این اتفاق بیفتد هم جلوی دله دزدی ها کلی گرفته میشه و هم حداقل معلوم میشه که این مسئولین محترم و گرامی برای جان و سرمایه مردمشون حرمت و احترام قائلند!!! بفرمایید این گوی و این میدان! حداقل چند وقتی این شکلی رو امتحان کنند خدائیش به جایشونم بر نمیخورره!

  • رضا رضا (31 اردیبهشت 1399 ساعت 05:22)

    آخه من موندم یک بارشده که این خودروسازان ما شکرکنند پرایدی که به همسایه میدادن۲۵۰۰ اونم نمیخریدن حالابه خودایران میدن۷۰تومن،،،باز دارن مینالن که ماداریم ضرر میکنیم پس دوسال پیش که۵برابرارزونتربود اینهمه پول ازملت گرفتین چیکارکردین؟؟؟؟هی مینالن که به حق خود خدا،همیشه جیبتون خالی وشرمنده باشین

  • مجید مجید (30 اردیبهشت 1399 ساعت 08:00)

    تا بوده مردم متضرر شدند... چیز جدیدی نیست!