جنرال موتورز برای دومین سال متوالی، رکورد فروش جهانی خود را ارتقا داد و آن را به 9,924,880 دستگاه رساند که در مقایسه با سال گذشته، رشدی 2 درصدی را نشان میدهد.
تحویل خودروهای GM در بازار امریکا نیز با 6 درصد رشد به 3,412,714 دستگاه رسیده است که حاکی از حفظ سهم بازار 16.9 درصدی این شرکت دارد. دلیل این رشد بیشتر به معرفی تراک های فول سایز و SUV های بزرگ با طراحی و مشخصات جدید توسط شورولت و GMC مربوط میشود.
وانتها و SUV های فروخته شده بهتنهایی سهمی یک میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادهاند که 11 درصد بیش از سال 2013 است. قیمت این خودروها به طور متوسط 33,900 دلار بوده که 2,600 دلار بیش از سال قبل است و کمکی به بهبود سودآوری این شرکت خواهد کرد.
چین در سال گذشته بزرگترین بازار محصولات جنرال موتورز بود. 3,539,972 دستگاه از خودروهای جیام در این کشور فروخته شد که حتی از فروش خانگی آن هم بیشتر بوده است و 12 درصد رشد نسبت به سال 2013 را نشان میدهد. SUVهای اندازه متوسط، خودروهای خانوادگی، سدان های اسپرت و لوکس بیوک، شورولت، کادیلاک و شرکای محلی بیشترین نقش را در این رشد ایفا کردهاند.
شورولت به تنهایی در بازار جهانی افتی 4 درصدی را تجربه کرده است. کادیلاک نیز 5 درصد در بازارهای جهانی و 47 درصد در بازار چین را شاهد بود. جالب اینکه بیوک با فروش 1.2 میلیون دستگاه خودرو، بالاتر از مجموعه اوپل/واکسهال با فروش تقریباً 1.1 میلیون دستگاهی ایستاد.