1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. احتمال لغو برخی محدودیت‌ها در طرح پیش فروش ۷۵ هزار خودرو

احتمال لغو برخی محدودیت‌ها در طرح پیش فروش ۷۵ هزار خودرو

11 خرداد 1399
  • 9

آنطور که شنیده شده گویا قرار است در طرح پیش فروش ۷۵ هزار دستگاه خودرو برخی از محدویت ها از جمله پلاک فعال برداشته شود.

7 روز از اجرای طرح فروش فوری تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا می‌گذرد اما  هنوز آماری از میزان پیش ثبت نام متقاضیان در این طرح نه از سوی وزارت صنعت و نه از سوی مدیران دو شرکت خودروساز اعلام نشده است. جالب اینجاست در کمیته خودرو مصوب شده اخبار طرح فروش در قالب اطلاعیه منتشر شود اما هنوز هیچ خبری از میزان ثبت نامی ها در این طرح فروش نیست. به هر حال به نظر می‌رسد عدم واریز پیش پرداخت در این طرح عاملی شده تا بسیاری از مردم شانس خود را امتحان و اقدام به ثبت نام کرده اند.

البته محدودیت های اعمال شده در این طرح فروش از جمله داشتن پلاک فعال برای آن دسته از افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند مشکلاتی را به وجود آورده است به نحوی که آنها نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. علاوه بر این اخیراً هم خبر پیش‌فروش یکساله 75 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان مطرح شده که همین امر بلاتکلیفی این افراد را در خرید خودرو بیشتر کرده است.

آنطور که شنیده شده گویا قرار است در طرح فروش 75 هزار دستگاه خودرو برخی از محدویت ها از جمله پلاک فعال برداشته شود تا آن دسته از افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند با رعایت شرایطی جدید امکان ثبت نام خودرو را پیدا کنند.

منبع تسنیم


نظرات

  • بهرام حسینلو بهرام حسینلو (18 خرداد 1399 ساعت 04:22)

    با سلام لطفا وضعیت پلاک خودرو های عمومی مثل تاکسی و خودرو های سنگین را روشن کنید

  • محمدقربان محمدقربان (17 خرداد 1399 ساعت 11:56)

    سلام
    من یک ماشین لیفان 520 مدل 92 دارم الان هر هفته باید ببرم تعمیرگاه ، استهلاک و هزینه زیاد و قطعات نایاب و و.. دردسرهای مربوطه اذیت می کنه.
    انصاف نیست کسانی مثل من که ماشین را فقط برای استفاده می خواهند و دنبال خرید و انبار و معامله گری ماشین و ... باشند از خرید خودرو به دلیل پلاک فعال محروم باشند.
    بختیاری

  • آرام آرام (17 خرداد 1399 ساعت 09:41)

    سلام
    محدودیت پلاک برای کسایی که قصد تعویض ماشین دارن ، منطقی نیست و باعث میشه یه عده مشتری واقعی خودرو که برای استفاده شخصی ثبت نام میکنن ، نتونن به خواستشون برسن و مشکلاتی براشون ایجاد بشه که خود همین موضوع توی بازار اهمیت زیادی داره .
    به نظر میاد بهترین روش ممکن همون شرط نداشتن ثبت نام توی 36 ماه گذشته باشه و شرط بعدی هم عدم امکان فروش باشه . (البته این رو هم اضافه کنم که برخی از دوستان نمایشگاهی در حجال حاضر همون ماشینهایی رو که میگن تا یک سال قابل خرید و فروش نیست رو با 15 میلیون زیر قیمت بازار به صورت وکالتی قراره بخرن) و از این موضوع برنامه های زیادی به دنبال خودش خواهد داشت . بهتر اینه که یک برنامه داشته باشن که در صورتیکه هر دفتر خونه ای این وکالتها رو ثبت کنه ، امتیازش ازش گرفته بشه یا یه قانون محکمی که قابل دور زدن نباشه . اینجوری دیگه مشکل انتقال وکالتی هم حل میشه و دلالای خودرو نمیتونن تو بازار جولان بدن .

  • مهران مهران (15 خرداد 1399 ساعت 11:18)

    جهت خودرو های فرسوده یک طرح اعلام کنید که هم خودرو های فرسوده جمع شود وهم افرادی که دارای پلاک فعال خودرو های فرسوده هستند ضرر نکنند......

  • محسن محسن (14 خرداد 1399 ساعت 13:02)

    این شرط پیش پرداخت و شرط پلاک فعال دوتا شرط نسبتا کارایی بودن که باعث میشد التهاب و ولع خیلیا فروکش کنه ، اما برداشتن این دوتا شرط نشون میده هدف دولت و خودروساز از قرعه کشی کردن و قیمتهای جدید چیز دیگری است بجز خودرو دار شدن مصرف کننده واقعی !!!

  • منتقد منتقد (12 خرداد 1399 ساعت 22:39)

    محدودیت پلاک کاملا منطقی است و برداشتن آن همه پنبه ها را رشته میکنه(به نفع دلال میشه) به نظرم این شرایط خوب است تا تعدادی از مصرف کننده های واقعی به خودرو برسند حداقل تا یکسال این شرایط را حفظ کنید واقعا من خودم پلاک داشتم و نتونستم بنویسم ولی شرایط خوبی است.کمی روی حرفاتون ثبات داشته باشید!

  • سامه سامه (11 خرداد 1399 ساعت 19:09)

    تو رو خدا محدودیت پلاک رو بر ندارید، تو عمر صنعت خودرو ایران یه کار مفید کردید محدودیت پلاک گذاشتین که عدالت رعایت بشه اونم دارین خراب می کنید. هر وقت یه میلیون خودرو عرضه شد محدودیت پلاک رو بردارید

  • نهتندتندتن نهتندتندتن (11 خرداد 1399 ساعت 17:34)

    به نظرم برداشتن واریز وجهه باعث شد هرکس شرکت کنه و امار الکی بالا بره طرف پول نداره الکی ثبت نام کرده الانم که میخوان شرط پلاک رو هم بر دارن این وضع مدیریتی درست و عاقلانه نیست

  • ham ham (11 خرداد 1399 ساعت 09:22)

    یه کاری کردین که مردم برای همون پیش خرید یک ساله هم حاضرن توی قرعه کشی شرکت کنن ...