1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تعدیل نیرو و کوچک شدن کمپانی رنو برای بقا

تعدیل نیرو و کوچک شدن کمپانی رنو برای بقا

16 خرداد 1399
  • 0

رنو اعلام کرده برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایش، مجبور است تولید ماشین را کاهش داده و حدود پانزده هزار نفر از کارگران و کارمندانش را اخراج کند.

خودروساز فرانسوی که برای اولین بار در ده سال گذشته ضرر کرده است، می‌گوید با اجرای این برنامه در سه سال آینده دو میلیارد یورو (حدود دو میلیارد دو ۲۰۰ میلیون دلار) صرفه‌جویی خواهد کرد. ظرفیت تولید کارخانه هم از چهار میلیون خودرو در سال به سه میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

این سیاست در تضاد با استراتژی است که کارلوس گون، مدیر پیشین رنو برای این کارخانه در نظر داشت. آقای گون که دو سال پیش، به اتهام فساد اداری در توکیو بازداشت و بعدا به لبنان فرار کرد، اصرار داشت که رنو با افزایش تولید به پنج میلیون دستگاه و حضور در بازارهای متعدد، سود خود را افزایش دهد.

کلودیت دلبو، مدیر موقت رنو همزمان با اعلام برنامه جدید کارخانه گفت: "طرز فکر ما کاملا تغییر کرده است. قبلا قرار بود از همه بیشتر تولید کنیم و از همه بیشتر بفروشیم و همه جا اول باشیم. اما ما دیگر نمی‌خواهیم بر بام جهان بایستیم. در عوض می‌خواهیم شرکتی سود‌آور با آینده‌ای مطمئن باشیم"

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه با برنامه رنو برای تعطیلی کارخانه‌ها مخالفت کرده‌اند. پانزده درصد سهام رنو در اختیار دولت فرانسه است و شرکت برای عبور از بحران ویروس کرونا به وام دولتی نیاز دارد. به همین دلیل اخراج گسترده و تعطیلی کارخانه‌ها که پیامد‌های سیاسی دارد برای رنو آسان نخواهد بود.



نظرات