1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه بلاتکلیفی خودروهای فاقد ثبت‌ سفارش مانده در گمرک

ادامه بلاتکلیفی خودروهای فاقد ثبت‌ سفارش مانده در گمرک

21 خرداد 1399
  • 1

معاون فنی گمرک ایران با اعلام اینکه هنوز تصمیمی درباره تمدید زمان ترخیص خودروهای دپو شده اتخاذ نشده است، گفت: هزار و ۱۴۸ دستگاه خودرویی که نیاز به تمدید زمان دارند، عمدتا فاقد ثبت‌سفارش هستند و تا وقتی در مورد آنها اقدامی نشود، عملا اتفاق خاصی در ترخیص شان نمی‌افتد. 

مهرداد ارونقی افزود:طبق مصوبه دولت، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، خودروهای مربوط به جانبازان و همچنین آنهایی که دارای پرونده قضایی بوده و حکم برائت آنها صادر شده، در قید زمان نبوده و امکان ترخیص بدون تمدید مهلت مصوبه از سوی هیات وزیران، همچنان برقرار است.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو در جریان مصوبه اخیر هیات وزیران، ترخیص شد، تاکید کرد: از بین خودروهای باقی‌مانده، دو هزار و ۴۷۱ دستگاه آنها هیچ نیازی به تمدید زمان مصوبه برای ترخیص ندارند و با طی تشریفات قانونی قابل ترخیص از گمرک است. 

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه از هزار و ۲۴۸ دستگاه دیگر برای ترخیص نیازمند تمدید زمان از سوی هیات دولت هستند، گفت: از این تعداد، هزار و ۱۰۰ دستگاه فاقد ثبت‌سفارش بوده و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیمی برای افتتاح ثبت‌سفارش این خودروها اتخاذ نکند، همچنان در گمرکات باقی خواهند ماند.

منبع ایسنا


نظرات

  • اینها دارن افتاب می خورن یکی رو بدید به من اینها دارن افتاب می خورن یکی رو بدید به من (25 خرداد 1399 ساعت 09:10)

    لطفا یکی به من بدید