1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به «نیسان پاترول» ؛جدیدترین خودروی گذرموقت واردشده به کشور

نگاهی به «نیسان پاترول» ؛جدیدترین خودروی گذرموقت واردشده به کشور

نگاهی به جدیدترین خودروی گذرموقت واردشده به کشور ؛ «نیسان پاترول»
23 خرداد 1399
  • 6

 

یکی از جدیدترین خودروهای گذرموقت در حال تردد در تهران یک دستگاه نیسان پاترول بوده که به دلیل سابقه حضورش در سال‌های بسیار دور در بازار ایران، برای مصرف‌کنندگان ایرانی خودرویی محبوب و دوست داشتنی به‌شمار می‌رود.

 پس از رفع محدودیت‌های شدید به‌دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در کشور، اکنون شاهد هستیم خودروهای گذرموقت بیشتری پا به خاک اصلی کشور می‌گذارند. این در حالی است که تا پیش از این برخلاف سال‌های گذشته شاهد کاهش تردد این خودروها در کشور بودیم. در ایامی که بیماری کرونا اقتصاد جهانی را مختل و رفت‌وآمدها را محدود کرده است، طبیعتا از حجم خودروهای ورودی به کشور که هرسال در فصل تابستان شاهد ورود توریست‌ها از این طریق به کشور بودیم نیز کاسته خواهد شد. به هر روی این روزها در خیابان‌های پایتخت خودروهای گذرموقت جذابی در حال تردد هستند که برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو از اهمیت بالایی برخوردارند. یکی از جدیدترین گذرموقت‌های در حال تردد در تهران یک دستگاه نیسان پاترول بوده که به دلیل سابقه حضورش در سال‌های بسیار دور در بازار ایران، برای مصرف‌کنندگان ایرانی خودرویی محبوب و دوست داشتنی به‌شمار می‌رود.

100.jpg

در واقع نیسان پاترول جزو خودروهایی است که اگر در دهه 80 شمسی مجوز ورود به کشور را به صورت رسمی دریافت می‌کرد، بی‌شک به یکی از سرسخت‌ترین رقبای تویوتا لندکروزر در بازار ایران تبدیل می‌شد. زیرا این دو شاسی‌بلند ژاپنی در بسیاری از کشورها به عنوان رقبایی دیرینه شناخته می‌شوند.

 تاریخچه نیسان پاترول

تولید نیسان پاترول از سال 1951 در کشور ژاپن آغاز شد، که باتوجه به تولید شش نسل از آن هنوز در میان خودروهای SUV جایگاه مناسبی دارد. پاترول یکی از مدل‌های کمپانی نیسان است که در کشورمان حدود 16 سال توسط کارخانه پارس خودرو مونتاژ و تولید شد. پاترول خودرویی بود که علاقه‌مندان به آفرود و البته غالبا جوانان، در اولین گزینه خرید خودرو، آن‌را انتخاب می‌کردند، اما با توجه به شرایط واردات و قوانینی که در این حیطه وضع شد، مدل‌های جدید و به‌روز شده آن فقط توانستند به مناطق آزاد کشور راه پیدا کنند.

  طراحی خارجی نیسان پاترول

در طراحی بدنه نیسان پاترول، سادگی اصلی‌ترین رکنی است در نگاه اول به چشم می‌خوورد. جثه تنومند و بزرگ این خودرو سبب شده تا چهره‌ای با ابهت و خشن از آن به نمایش گذاشته شود. نیسان پاترول یکی از شاسی‌بلندهای فول‌سایزی است که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جز پرفروش‌ترین‌ها به حساب می‌آید از همین رو می‌توان این غول ژاپنی را حریفی سرسخت برای تویوتا لندکروزر، لکسوس LX570 و اینفینیتی QX80 دانست که اتفاقا تمامی این خودروها هم‌وطن نیسان پاترول هستند. شاید همین موضوع بررسی را برایمان آسان‌تر کند، نیسان در مقایسه با تویوتا لندکروزر که شاید اصلی‌ترین رقیبش هم باشد از طراحی ساده‌تر و خشن‌تری برخوردار است.

  طراحی داخل کابین و امکانات رفاهی

در فضای داخلی کابین پاترول شاهد فضایی کاملا لوکس، برعکس طراحی نسبتا ساده خارجی خودرو هستیم که در آن از قطعات چوبی و  فلزی برای تزیین استفاده شده است. برای راحتی سرنشینان این خودرو، صندلی‌های جلو دارای گرمکن، 13 بلندگوی سیستم صوتی Bose و به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگری 8 اینچی مجهز شده است. 
به طور کلی سه تیپ مختلف از این خودرو در دسترس خواهد بود که نسخه فول آپشن آن یعنی پلاتین، با صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی‌های ردیف دوم مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، روکش‌های چرمی و دو صفحه نمایشگر 7 اینچی نصب شده در پشت صندلی‌های جلویی عرضه خواهد شد.

 مشخصات فنی قوای محرکه

در نیسان پاترول، جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک استفاده شده است که با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ متحرک همراه است که در مواقع لزوم، نیروی بیشتری را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. موتور 5.6 لیتری V8 پاترول، ۳۹۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و در همین‌حال، دارای یک صدای گوش‌نواز است. این موتور در کنار وزن 2.6 تنی که خودرو دارد، باعث شده تا نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای 14.5 لیتر داشته باشد. در بخش ایمنی نیز برای نیسان پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است. سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که نسخه کامل Ti-L وجود دارند.

 

 

 

 



نظرات

  • علیرضا ویسی علیرضا ویسی (25 خرداد 1399 ساعت 10:09)

    حداقل یه عکس از فضای داخلی ماشین هم میذاشتین ????

  • M.K M.K (25 خرداد 1399 ساعت 03:42)

    در آمریکا این ماشین بنام Armada هست که ۸سیلندر و با قیمت ۶۷۰۰۰$ شروع می‌شود .

  • مصطفی دیناروند مصطفی دیناروند (25 خرداد 1399 ساعت 02:42)

    آیا امکان واردات و خرید آن در منطقه آزاد اروند وجود دارد.
    و در ضمن قیمت آن در منطقه آزاد اروند چقدر می شود. ممنون از راهنمایی که می نمایید.

  • Ali Ali (24 خرداد 1399 ساعت 11:34)

    وزن اين خودرو ٢.٦ تن هست كه اشتباه فونتي هست
    وگرنه درسته اطلاعات اين مطلب

  • مسعود مسعود (24 خرداد 1399 ساعت 11:21)

    خدا میدونه برای کدام مستضعف هستش؟

  • Ramin Ramin (23 خرداد 1399 ساعت 19:57)

    چطوری به این نتیجه رسیدی که پاترول 6 تن هست؟ مگه کامیون هست؟
    وزن پاترول پلاتینیوم هشت سیلندر 2850 کیلوگرم است
    در ضمن قدرتش هم 410 اسب هست نه 399 اسب
    صفر تا 100 در 7 ثانیه
    مصرف ترکیبی سوخت 18 لیتر در 100 کیلومتر
    قبل از اینکه مقاله بنویسی اطلاعاتت را تکمیل کن.