1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اخطار: مسوولیت فروش حواله خودروهای در رهن ایران خودرو، برعهده مالک است

اخطار: مسوولیت فروش حواله خودروهای در رهن ایران خودرو، برعهده مالک است

25 خرداد 1399
  • 1

 

معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در صورتی‌که مشتری به تعهدات خود طبق قرارداد اقدام نکند، مطابق مفاد قرارداد، خودروساز می‌تواند نسبت به فسخ آن اقدام و خودرو را به شخص دیگری واگذار کند.

مصطفی مظفری با بیان این که محدودیت‌هایی در قرارداد با مشتری با هدف تضمین خرید خودرو از سوی مصرف کننده واقعی پیش‌بینی شده تصریح کرد: اعتبار قرارداد منوط به رعایت محدودیت‌هایی از جمله موارد تعیین شده از سوی وزارت صمت در ثبت نام است. 

وی افزود: در این میان و با وجود این شرایط متاسفانه ممکن است برخی افراد این مسیر را به طرق دیگر و همراه با تخلف طی می کنند که این موضوع با توجه به نقض شروط درج شده قابلیت پیگرد قانونی و قضایی را دارد.  

مظفری در خصوص عدم امکان انتقال خودرو به فرد دیگر براساس اصول و قواعد حقوقی اظهار کرد: شرط عدم انتقال خودرو در ظرف مدت یک سال شرطی مشروع و قانونی بوده و مخالف مقتضای عقد نخواهد بود.

معاون حقوقی ایران خودرو افزود: طبق مصوبات کمیته خودرو در وزارت صمت امکان انتقال اسناد رسمی خودروهای به فروش رفته در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یک ساله وجود ندارد و اسناد به مدت یک سال در وثیقه و رهن خودروساز خواهد ماند. به این ترتیب صرفا افرادی اقدام به ثبت نام و خرید خواهند کرد که مصرف کننده بوده و قصد فروش خودرو را ندارند. 

وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش رایزنی های متعددی با مراجع نظارتی و قضایی انجام داده است. این شرکت همگام با سیاست های کلان اعلامی وزارت صمت اقدامات قانونی و قراردادی لازم را انجام داده و خواهد داد.

 

 

 

 



نظرات

  • مشتری واقعی مشتری واقعی (26 خرداد 1399 ساعت 11:30)

    در موضوع در رهن نگه داشتن سند خودرو برندگان جهت جلوگیری از فروش خودرو، به نظر راهکار مناسبی نمی تونه باشه چون فردی که واجد شرایط ثبت نام باشد یا نباشد در هر صورت سند خودرو تا یک سال تحویل نمی گردد پس کسی که خودرو به را برنده شده می فروشد و بعد از تحویل سند به نام خریدار منتقل می کند. چون خریدار ثالث اگر خودش هم برنده می شد تا یک سال سندی در کار نبود.