درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سوال اينجاست آيا ايمان و اعتماد ملت بخاطر يك صنعت بي كيفيت خودرويي بدون توجه به استعدادهاي دانشگاه و نخبه گان ، بايد حكومت و بازرسي و ... را زير سوال ببرد ؟؟!!! و كسي در كشور از بالاترين مقام ، مجلس ، قوه قضائيه و ... نتوانند اين صنعت را هم از نظر قيمتي و كيفيتي سروسامان دهند .
برای جلوگیری از افزایش بی مورد قیمت خودرو باید رئیس سایپا و ایران خودرو در محوطه کار خانه بعنوان مفسد اقتصادی اعدام کنند.
چرا وقتی یک صنعت خاص با تولیدات ضعیف و با سیاستهای غلط مجموعه اش تو این وانفسا خون مردم را تو شیشه می کنه و هر جوری میخواد برنامه ریزی می کنه دلال پرورش میده، آشغال تولید می کنه و با قیمتهای گزاف به خورد جامعه میده ، رهبری دخالت نمی کنه !!!!!
اینکه برنده شدگان خودرو نفروشند تو بازار یعنی خودرو صفر کیلومتر تو بازار دیگه نیست فقط اونهایی که پیش فروشهای سال قبل دارن و خودرو احتکار کردن دلال از این فرصت استفاده کرده واز نبودن خودرو تو بازار سو استفاده لازم به عمل میآوردم اول باید در شرایط تحریم چرا خودرو واردات جلوشان باز نمی کنه دولت این از بی تدبیری این دولت هست ببینید زمانی که دولت مسکن مهر تاریخ انقضاء اعلام کرد به چه روزی درآمد مسکن باید خودرو وارد کنیم صادرات خودرو باید جلوش گرفته بشه ما الان باعث گرانی میشه جلوش گرفته بشه شیوه قرعه کشی کار نادرست و مسخره هست الان خارج میگه ایران دیگه به آخر رسیده تحریمها جواب داده خودرو جیره بندی شده ثبت نام اینترانتی انجام بشه با محدودیت های عمال شده که الان هست پلاک فعال و ۴سال نخریدن خودرو تا حدودی میتوان کنترل کرد سایت ایران خودرو تو اسفند که به روز رسانی شود رباط وهکر ها دیگه نتونستم کاری انجام بدن بعد از اینکه قرعه کشی که عمل تهدیدآمیز برای ما هست که ما خیلی مورد مسخره قرار گرفتیم باید بازرسان که همش مقصر اینها هستن که کار شل کردن و باعث شد که دلالهای از خود نمایندگی ایران خودرو شکل بگیره خودرو به این گرانی بشه در حرف آخر با شیوه قرعه کشی و اینکه ممنوعیت فروش خودرو باعث افزایش خودرو شدت و این چند روز
خودت فهمیدی چی میگی؟
با سلام واقعا می خواهید خودرو قیمتش پایین بیاید¡¡¡¡¡¡ ورود ماشین برای همه ازاد کنید که هرکسی که پول دارد از کشورهای همسایه ماشین وارد کند میدانید چه سرمایه از نظر گمرگی ودلارهای که ملت دارنددولت جمع مکند اندکی فکر کنید
آقا بنده از شما که طرفدار قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار هستی و میگی این قیمت گذاری در ارتقاء کیفی خودرو موثر و در کل سیاست درستی هست یه سوال دارم
مگر نه از سال ۹۵ تا آخر سال ۹۸ قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار صورت می گرفت آیا در طول اون مدت قیمت کنترل شد؟ آیا کیفیت بالا رفت؟آیا بدهی خودروسازان تسویه شد؟آیا دسا دلالان در بازار خودرو کوتاه شد؟ جنابعالی که این همه دم از قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار می زنید بفرمایید در طول اون مدت کدوم از موارد فوق انجام شده که مجدد ما دوباره برگردیم به روش غلط و پر ابهام و سوء استفاده سابق
مگر نه این بود که در مدتی که قیمت ها بر اساس حاشیه بازار تعیین می شد قیمت ها روزانه بالا می رفت آیا پراید از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون نرسید؟
آیا پارس از ۳۵ میلیون به ۹۰ میلیون نرسید؟ و امثال ذالک
حالا شما با چه سابقه و پشتوانه ای مجدد از اون روش دفاع می کنید!
فکر می کنید مردم به همین زودی اون وضعیت اسفناک را فراموش کرده اند!
ذهی خیال باطل
دقیقا درسته حاشیه بازاری که قیمتش دست خودروسازها و دلالهایشان باشد هر روز گرون تر از دیروز میشود
فقط کسانی از این روش دفاع میکنن که ذینفع باشند
موفقیت و شکست هر طرحی بستگی به مجریان آن دارد. دلیل شکست طرح قیمتگذاری عدم تمایل وزیر محترم جدید صمت به این طرح است. چرا به جای این همه ممانعت و قرعه کشی ، اولا خرید بیش از دو خودرو برای هر خانواده را ممنوع نمی کنیم و با حذف فروش قولنامه ای و حواله ای و الزام به ثبت قانونی نقل و انتقال خودرو ، قیمت را براساس 10درصد حاشیه بازار و سند رسمی تنظیم نمی کنیم. به عبارتی دیگر، به جای اینکه قیمت توافقی باشد در مورد خودرو های نو و کارنکرده، براساس حاشیه سود 10 درصد قیمت کارخانه پلاک گذاری انجام شده و سند مالکیت منتقل شود. این راه درست است یا راهی که در پیش گرفته ایم.
در متن آمده: "گویا اصلا سیاست قیمتگذاری دستوری انجام نمیشود و نرخهای نجومی در بازار، توسط شرکتهای خودروساز تعیین شده است."
البته که قیمت های نجومی توسط خودروساز تعیین شده، ابتدایی ترین و بدیهی ترین اصل اقتصاد، اصل عرضه و تقاضاست.
وقتی خودرو ساز روش غیر سالم و فاسدی را برای عرضه قطره چکانی و انحصاری و همراه با رانت به خواص، در پیش گرفته و چندین سال است مصرف کننده واقعی دسترسی به شبکه فروش ندارد، نتیجه این می شود.
انبوهی از متقاضیان که پول خرید خودرو را پرداخت کرده اند از یکسو، خودروسازی که مدعی عدم توانایی تولید به دلیل تحریم و زیان است از سوی دیگر و در آخر "دم خروس" دپوی غیر قانونی و رانتی هزاران خودرو.
دومین اصل بدیهی در اقتصاد:
"انحصار" در محصولات بنگاههای اقتصادی "فساد زا"ست.
اینو نمی نویسم برای این که منتشر بشه.
برای این که دل خودمو خنک کنم.
خاک************* که فقط به فکر شیکم یه مشت دلال و سرمایه دارید.
واقعا بی شرمانه است. دلیل فاصله بین قیمت کارخانه و بازار، اینه که بخش زیادی از خودروها مثل اون 6700 تا به دلال ها داده می شوند نه مردم.
پس خواهشا بیش از این سعی نکنید مردمو گول بزنید لطفا.
با سلام
به نظر بنده بخشی از مطالب وزیر محترم صنعت در خصوص اینکه مردم به دنبال ثبت نام خودورهایی بوده اند که دارای حاشیه سود 30 تا 70 درصدی بوده اند منطقی به نظر نمیرسد چرا که اوالا مگر حق انتخابی بیش از آنها بود؟ دوم اینکه من به عنوان مصرف کننده خوب به دنبال خودروی سواری هستم نه وانت ؟ بنده نیز به عنوان یک ایرانی با قیمت گذاری دستوری مخالفم اما این وقتی عادلانه است که شرکتها و کگارخانه ای تولید خودرو نیز در انحصار دولت نباشد.