1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تصادفات خسارتی تا سقف 11 میلیون تومان نیازی به کروکی ندارند!

تصادفات خسارتی تا سقف 11 میلیون تومان نیازی به کروکی ندارند!

26 خرداد 1399
  • 0

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ 11 میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند.

 سرهنگ قدرت‌الله کشکولی با اعلام این خبر افزود: روزانه در سطح معابر درون شهری و جاده های برون شهری شاهد تصادفات از نوع خسارتی هستیم، بنابراین به محض وقوع تصادف خسارتی در صورت امکان حرکت وسایل نقلیه دخیل در تصادف، رانندگان بایستی وسیله خود را به سمت راست راه هدایت کنند تا مسیر برای سایرین باز شود.

وی اظهار کرد: اگر هر دو خودروی مقصر و زیان دیده در زمان وقوع حادثه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته و هر دو راننده دارای گواهینامه مجاز و متناسب با وسیله نقلیه باشند و اختلاف نظری در باب فرد مقصر یا غیر مقصر بین طرفین وجود نداشته نداشته باشد و میزان خسارت وارده کمتر از تعهدات مالی وسیله مقصر باشدنیاز به حضور و گزارش و کروکی پلیس نیست.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شرکت های بیمه مکلفند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیاندیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت مالی وسیله نقلیه ناشی از حوادث رانندگی در سال جاری را تا سقف 11میلیون تومان بدون اخذ گزارش مقامات قضائی پرداخت کنند

وی خاطرنشان کرد: رانندگان قبل از حرکت دادن وسیله نقلیه شان به کناره راه، از صحنه تصادف عکس بگیرند تا در صورت بروز اختلافات احتمالی بعدی در فرایند رسیدگی با طرف مقابل، قابل ارائه به کارشناسان یا مراجع مربوطه باشد.

سرهنگ کشکولی ادامه داد: اگر امکان کنار بردن وسیله نقلیه دخیل در تصادف وجود نداشته باشند به جهت جلوگیری از وقوع تصادفات بعدی، رانندگان موظفند بانصب علائم هشدار دهنده ترافیکی در فاصله مناسب نسبت به ایمن سازی محل تصادف اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در صورتی که رانندگان از کنار بردن وسیله خود به حاشیه راه امتناع کنند پلیس پس از حضور در محل هرکدام از آنها را به علت سد معبر مبلغ 300 هزار ریال اعمال قانون می نماید.

 

 

 

 



نظرات