شما نمیتوانید رکوردهای جهانی سرعت را بدون کونیگ زگ تصور کنید؛ و نمیتوانید خود کونیگ زگ را بدون آگرا در نظر بگیرید! اگرچه این خودرو سن نسبتاً بالایی دارد اما همچنین یک نیروگاه متحرک برای این هایپرکارساز سوئدی بوده و تا به اینجا نمونههای سفارشی و قوی زیادی از آن معرفی شده است.
بهطور خاص آگرا RS را میتوان نام برد که تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید شده و ترکیبی از تکنولوژی باورنکردنی مدل وان:۱ و عملکرد مدلهای جادهای S و R میباشد. اگر این مدل نمیتواند شما را راضی کند پس بهتر است نگاهی به آگرا RSN بیندازید که اساساً مدلی تک ساخت بوده و یکی از آخرین نسخههای آگرا RS تولیدی میباشد.
SuperVettura که نمایندگی رسمی کونیگ زگ در بریتانیاست هماکنون این خودرو را برای فروش آماده کرده است. RSN نسبت به آگرا RS ویژگیهای خاص زیادی دارد. واضحترین تفاوت بصری این دو خودرو رنگ بدنه آبی، فیبر کربن مشهود، ترمزهای کربن سرامیکی و رینگهای فیبر کربن بسیار سبکوزن در آگرا RSN است. همین طرح آبیرنگ به کابین نیز راه یافته و کابینی شکیل با آلکانترا و عناصر فیبر کربنی به وجود آمده است. البته موضوع مهمتر به نیروگاه آهنین آن مربوط میشود…
درحالیکه آگرا RS به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۱۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون متر مجهز است، آگرا RSN تک ساخت از قوای محرکه یک مگاواتی هایپرکار وان:۱ استفاده میکند. به این ترتیب این هیولا خروجی ۱۳۶۰ اسبی و گشتاور ۱۳۷۰ نیوتون متری را در اختیار راننده میگذارد.
کونیگ زگ آگرا RSN موردبحث مدل سال ۲۰۱۸ بوده و تنها حدود ۱۱۱۰۰ کیلومتر کار کرده است. این خودرو ظاهراً با قیمت قابلتوجه ۴,۰۲۰,۰۰۰ پوندی یا ۵,۰۴۱,۲۷۰ دلاری به فروش رفته که مبلغ بسیار بالایی محسوب میشود.