1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده مجلس: واردات خودرو را آزاد کنید

نماینده مجلس: واردات خودرو را آزاد کنید

27 خرداد 1399
  • 21

 

نماینده مجلس یازدهم می گوید طرح های پیش فروش خودرو نه تنها التهاب بازار را از بین نمی برد، بلکه آن را افزایش نیز می‌دهد، زیرا افرادی که توانستند در این قرعه کشی برنده شوند، فضا را برای گران کردن خودرو مناسب می بینند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از ساز و کار خودروسازان برای اجرای طرح‌های پیش فروش خودرو، گفت: ثبت نام حدود 7 میلیون متقاضی برای 25 هزار دستگاه خودرو موضوع عجیبی است زیرا علیرغم ادعای شرکت‌های خودروسازی مبنی بر اصلاح سازوکار ثبت نام، طرح فروش فوری و پیش فروشی که هفته‌ی گذشته اجریی شد، تغییر چندانی نکرده بود.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح های پیش فروش خودرو همانند مُسکن است و درد صنعت خودروسازی را درمان نمی‌کند، افزود: خودروسازان باید تیراژ تولید و کیفیت محصولات را افزایش دهند تا رضایت مشتریان تا حدودی تامین شود.

از بین رفتن انحصار خودروسازی بهترین راهکار برای ساماندهی این صنعت

وی از بین رفتن انحصار در خودروسازی را بهترین راهکار برای ساماندهی این صنعت دانست و اظهار کرد: با کاهش تعرفه واردات خودرو و ایجاد قطب سوم خودروسازی، می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح وضعیت خودروسازی کشور به بیان مثالی پرداخت و توضیح داد: در حال حاضر بازار خودروی کشور همانند انسانی است که روزانه برای زنده ماندن به یک لیوان آب نیاز دارد، اما به دلیل برخی محدودیت امکان فراهم شدن آن وجود ندارد، بنابراین سلامت وی تحت تاثیر قرار می گیرد، بازار نیز به خودروی بیشتری نیاز دارد و اما خودروسازان به دلیل برخی موانع، نمی توانند عطش بازار را برطرف کنند.

صف ایجاد شده برای خرید خودرو موجب رانت و تنش می شود

وی معتقد است نیاز بازار به خودرو تنها باید با آزاد شدن واردات و از بین رفتن انحصار ازبین می رود.

رشیدی با بیان اینکه صف ایجاد شده برای خرید خودرو موجب ایجاد رانت، تنش و ... می شود، اضافه کرد: طرح های پیش فروش خودرو نه تنها التهاب بازار را از بین نمی برد، بلکه آن را افزایش نیز می‌دهد، زیرا افرادی که توانستند در این قرعه کشی برنده شوند، فضا را برای گران کردن خودرو مناسب می بینند.

 

 

 

 



نظرات

  • حسین حسین (16 تیر 1399 ساعت 12:09)

    این که بگیم خودرو وارداتش ممنوع و از اونطرف قیمت خودرو 2 3 برابر بشه بعد بگیم ارز نداریم واردات ممنوع و یه ماشین 4 سال کارکرد به قیمت بالا در بازار برسه چیز واقعا عجیبیه
    من از سپاه عزیز خواستارم واردات خودرو را با همکاری شرکتهای مثل ایرتویا به دست بگیره بعد در سایه کاهش التهابات خودرو شرکتهای ایرانی نیز در فضای آرام شروع به تغییر و تولید خودروهای با کیفیت کنن امیدوارم این پیام به دست یک مسئول برسه که اقدامات لازم را در این راستا انجام بده
    به امید روزی که پیشرفت ایران را ببینیم

  • پ-س پ-س (29 خرداد 1399 ساعت 08:23)

    تنها راه خروج از این وضعیت،آزاد کردن واردات خودرو هست.مسئولین باید به فکر مردمی باشند که خرید خودرو برایشان رویا شده است.

  • رضا رضا (27 خرداد 1399 ساعت 23:45)

    مثل اینکه واردنکردن خودرو واسه بعضی ها خیلی سود داره که با رشوه و لابی گری جلوی واردات رو میگیرن

  • بدر بدر (27 خرداد 1399 ساعت 17:17)

    سلام
    دوباره واردات را آزاد کنیم تا ارز بیشتری خصوصا توی این شرایط از مملکت خارج بشه. وقتی غیرت اقتصادی نداریم و به سرمایه های انسانی بها نمیدیم باید جیره خور غربیها باشیم. پس شرف ایرانی کجا رفته. بجای واردات خودرو پولها را خرج وارد کردن نخبگان از دست رفته کنید اونها بهترین خودرو را به شما تحویل میدهند.

  • محمد محمد (27 خرداد 1399 ساعت 16:48)

    بابا جون شما بیاین با ۲۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه به ما ماشین بدین آیا ببینید با این قیمت حتی پیدا میشه؟ به والله نمیشه من دارم دق میکنم از دست این حرفای مسولیییییییین

  • حکمت حکمت (27 خرداد 1399 ساعت 14:57)

    پنجاه سال دیگر خودرو آزاد نخواهد شد.

  • محمود محمود (27 خرداد 1399 ساعت 14:54)

    خودرو به اندازه کافی درکشور ودردست مالکان وجود داردوخریدوفروش هم نمی شودوقیمتها کاذب است درآینده وقتی بازار اشباع شد به ضرر مالکان می باشد سایت های فروش خودرو ونمایشگاه داران باید قیمتها رامتعادل ورونق خرید وفروش راهدایت کنند.خودرو به عنوان کالای سرمایه ای اشتباه است .خودرو در بین آب وآتش قرار دارد.

  • محمدعلی یونس زاده محمدعلی یونس زاده (27 خرداد 1399 ساعت 14:39)

    سلام عجله نکن یه مقدار مطالعه کن اول خودرو کالای لوکس محسوب میشه دوم واردات کالای لوکس تا سال ۱۴۰۰ ممنوع سوم مگه دشمنی خاصی با دولت تدبیر وامید داری ؟چهارم ارز با ارزش اعهمیتش به واردات خوراک سگ ولوازم ارایشی هست نمیدونی از خانم های مجلس ببیرس بنجم هروقت تونستید ارزهای بیرون زفته از کشور را به بهانه و.اردات میحتاج ضروری مردم توسط نورچشمی ها وارد کشور کنید انوقت داد بکشید وهوار انکه صدایش بلند تر دزد تر.

  • یاسر یاسر (27 خرداد 1399 ساعت 14:08)

    کاملا درست است اگه آزاد بشه خیلی خوب وتاثیر خود را خواهد گذاشت ولی آیا اجازه این کار را می دهند آیا مافیای این کار می زارن

  • محمد حسنی محمد حسنی (27 خرداد 1399 ساعت 14:02)

    نماینده محترم کو گوش شنوا. واضح است، اگر توان تامین خودرو توسط خودرو سازان داخلی ممکن نیست، پس پاسخگوی عطش بازار خودرو واردات است. کمی چشم پوشی و صرفنظر از طمع و کاهش تعرفه واردات، بازار آشفته خودرو سر و سامان خواهد شد. مطمئن باشید، آن موقع برای خرید خودرو تولید داخلی جایزه هم در نظر بگیرید، مشتری نخواهید داشت.

  • رضا رضا (27 خرداد 1399 ساعت 13:45)

    درود به شرف این یک نفر که حرف عاقلانه ای زد (اگر دلالان سگ صفت اجازه بدن نباید صفت سگ را داد چون حیوان با وفایی هست)

  • احمد احمد (27 خرداد 1399 ساعت 13:33)

    از این فرمایشات زیاد داشتیم
    این بنده خدا هم دو روزه اومده داغه فعلا
    بعدا گندش بالا میاد که همینا هم دست دارن تو اختلاس و گرانی خودرو

  • علی علی (27 خرداد 1399 ساعت 13:31)

    اگر آزاد کنند چطوری مردم را سرکیسه کنند و حساب های تریلیاردی بهم بزنند .!

  • 110 110 (27 خرداد 1399 ساعت 12:57)

    گرانی خودرو موجب گران شدن کرایه ها حمل و نقل مسکن و......میشود...واقعا تاکی باید شاهد این ظلم آشکار باشیم ...این وسط فقط سهامداران این دوخودرو ساز و عده ای دلال انگل سود میبرند آیا ملت فقط همین ها هستند؟؟؟

  • رضا رضا (27 خرداد 1399 ساعت 11:16)

    این آرزوی دیرین ملت ایران است

  • حسین حسین (27 خرداد 1399 ساعت 10:39)

    با سلام درود بر نماینده ای که لااقل بفکرش رسیده راه چاره چیست و گرانی خودرو سر منشا تمام گرانیها بوده

  • حسن حسن (27 خرداد 1399 ساعت 10:35)

    یک بار که شده یک نماینده حرف و درست و حسابی زد
    ولی امان از مافیای خودروسازی و دولت

  • ابهری ابهری (27 خرداد 1399 ساعت 10:14)

    جناب نماینده از چه کسی می خواهید واردات را آزاد کند، شاید هنوز جایگاه نماینده مجلس را نمی دانید. طرح آزاد شدن وارداتخودرو با حداقل سودگمرکی و سود بازر گانی را به تصویب برسانید و به دولت ابلاغ کنید، و پیگیری کنید اجرا شود. بارک اله

  • جلیل الرضا جلیل الرضا (27 خرداد 1399 ساعت 09:42)

    انشالله این قضیه محقق شودو واردات خودرو آزاد شود متاسفانه عده ای با سوء استفاده از بیانات رهبری پیرامون حمایت از تولید ملی بقیه جوانب را در نظر نگرفته اند آزاد سازی واردات خودرو با تعرفه پایین درحال حاضر هم به نفع خودرو سازی کشور است هم به نفع مردم چون با توجه به بالا بودن نرخ ارز قیمت خودرو های وارداتی باز بالاتر از خودرو های داخلی قرار میگیرد ورقابت پذیری شکل میگیرد

  • فرهاد فرهاد (27 خرداد 1399 ساعت 09:28)

    واردات خودرو آزاد نمیشه چون منافع مافیای خودرو به خطر میفته.

    Arman Arman (29 خرداد 1399 ساعت 01:06)

    الان شما فکر کن واردات آزاد،یه ماشین ساده و با کمترین آپشن حداقل ۱۲هزار دلاره،البته چند مدل ماشین هندی و چینی هستن زیر ۱۰هزار دلار،ولی ماشین معمولی اروپایی مثل لوگان جدید،یا ساندرو از ۱۲تا شروع میشن،بالای ۲۰۰میلیون،مردم زور خرید پراید ۷۰،۸۰میلیونی ندارن.
    البته این طرح به نفع پولدارهاست که ماشین صفر گرون قیمت،به قیمت واقعی بخرند.
    اول باید مشکل اقتصادی مملکت حل بشه،تا پول ارزش پیدا کنه