1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا از ونزا جدید مدل 2021 رونمایی کرد + عکس

تویوتا از ونزا جدید مدل 2021 رونمایی کرد + عکس

31 خرداد 1399
  • 4

نسل جدید تویوتا ونزا با پلتفرمی متفاوت پس از پنج سال، رونمایی شد. تویوتا ونزا 2021 تنها با قدرت محرکه‌ی هیبریدی و تمام‌چرخ متحرک و آپشن ها‌ی متنوع برای بازار آمریکا عرضه می‌شود. پلتفرم این کراس‌اور ژاپنی با تویوتا Rav۴ مشترک است.

اکنون این خودرو کراس‌اور با داشتن 4.75 متر طول و دو ردیف صندلی، در دسته‌ی مدل‌های اندازه‌متوسط ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت و شورولت بلیزر قرار می‌گیرد. گفتنی است نسل پیشین این خودرو از پلتفرم تویوتا کمری بهره می‌برد.

ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که در بازار ژاپن عرضه می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ در ژاپن تولید و در اکثر بازار‌های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می‌شد و نهایتا در سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس‌اور لکسوس متمایز شد. نسل کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس‌اور‌های هایلندر و Rav۴ از محصولات تویوتا دارد که تجربه‌ی رانندگی خوبی به‌ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی‌تر و از خطوط تیزتری برخوردار است.
29.jpg

تویوتا ونزا جدید فقط با قدرت محرکه‌ی هیبریدی و سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی چهارسیلندر 2.5 لیتری و سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند و درمجموع، ۲۱۹ اسب‌بخار قدرت دارد.

تویوتا زمان صفر تا صد کیلومتر ونزا را اعلام نکرده است؛ اما Rav۴ هیبریدی با مشخصات فنی مشابه، در 7.8 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد.

مصرف سوخت این کراس‌اور 5.9 لیتر در صد کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است. جزئیاتی از قیمت ونزا جدید منتشر نشده است؛ اما احتمالا این خودرو با کراس‌اور ها‌ی هم‌کلاس خود ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت هم‌قیمت است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود و در حالت فول‌آپشن به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. طبق گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال عرضه خواهد شد.



نظرات

  • مهدی مهدی (1 تیر 1399 ساعت 17:38)

    ما همش خودمون مسخره می کنیم
    این دولت‌هایی هستن که خودمون انتخاب کردیم
    این آموزش و پرورش هست که خودمون درست کردیم و از مکتب خونه های قدیمی هم ناکارآمد تر هستن . ما جوونا الان همه به فکر دلالی هستیم نه تولید و نه ایران عزیزمان . هر چه مایه سربلندی ایران هست داره یکی یکی از دست میره و هیچ کس هم هیچ کاری نمی کنه . جمعیت . علم خودباوری تولید نسل فعال و کاری . دلم برای ایرانم می سوزه.

  • قادر قادر (1 تیر 1399 ساعت 01:08)

    اوف برشمابلادکفرکه دزدی بلدنیستین وماشین خوب تولید میکنید

  • علی علی (31 خرداد 1399 ساعت 13:05)

    اونجام برا خریدش قرعه کشی دارن؟؟؟

    علی علی (5 تیر 1399 ساعت 15:14)

    می دونی چرا اینجا قرعه کشی می کنند؟ سه تا دلیل داره :
    1- دولت بی تفاوت وبی لیاقت ودروغگو ندارند.
    2- 30تا 40درصد مردمشون مثل شما دلال و مفت خور نیستند وشبانه روز زحمت می کشند.
    3- اونها در بی دینی خودشون معتقدند کار بکنند و پول در بیارند نه مثل شماها که فقط دنبال پول مفت و بادآورده هستیدو اصلا به فکر تولید نیستید.