1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی خودروی EC6 جدید کراس اوور گران قیمت چینی با پیشرانه تمام الکتریکی + قیمت

معرفی خودروی EC6 جدید کراس اوور گران قیمت چینی با پیشرانه تمام الکتریکی + قیمت

13 تیر 1399
  • 0

 

نیو(NIO) نام یک استارت آپ چینی است که از سال 2014 فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود 4 هزار کارمند(آمار سال 2018) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.

نیو با توجه رویکردهای آینده نگری که در صنعت خودرو پیش روی خود قرار داده، در طراحی محصولاتش نیز تلاش می کند تا متفاوت از دیگر رقبا عمل کند. یکی از جدیدترین های این خودروساز با نام EC6 تیتر اخبار خودرویی هفته های گذشته رسانه های چینی بوده هر چند این محصول در واقع نسخه ای دیگر از پلتفرم شاسی بلند نیو و سومین خودروی تولید انبوه آن از زمان فعالیت کمپانی تا کنون است.

نیو ائی اس6

1.jpg

ائی اس8

2.jpg

طراحی

نیو ایی سی6 یک کراس اوور متوسط در کلاس بدنه کوپه است که اولین بار در گوانگ دونگ به نمایش درآمد. در نمای جلو چراغ های اصلی بسیار باریک انتخاب شده اند تا نگاهی مرموز و متفاوت برای ایی سی6 ایجاد شود. محل قرارگیری مه شکن ها و طراحی بامپر(سپر) نیز به خوبی در خدمت همین راهبرد نیو قرار گرفته است.

4.jpg

در نمای عقب نیز به لطف شکل ستون آخر، شیب سقف و البته طراحی هوشمندانه چراغ های اصلی؛ یک منظره چشم نواز پیش روی مخاطب قرار می گیرد.از منظر ابعاد این محصول برابر با 4850 میلیمتر در طول، 1965 میلیمتر در عرض و 1758 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2900 میلیمتر است. رینگ ها در حالت استاندارد 19 اینچی هستند.

3.jpg
اگر پیگیر معرفی خودروهای چینی در گروه خودروی عصرایران طی چند وقت اخیر باشید؛ مشاهده می شود که بسیاری از نقایص این محصولات در حال ویرایش و بروزرسانی هستند. برای مثال محصولات چینی همواره از اندازه کوچک رینگ های استاندارد در مقایسه با ابعاد محصول مورد انتقاد قرار داشتند و یا عرض بدنه خودروها در مقایسه با سایر ابعاد بدنه ناامید کننده بود اما تمامی این موارد در موج جدید محصولات صنعت خودروی چین در حال برطرف شدن هستند.

کابین فناورانه 

نمایشگر دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر و یک نمایشگر بزرگ عمودی به عنوان بخش اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در مرکز کنسول جلو جلب نظر می کند. اطلاعات بیشتری در رابطه با امکانات هوشمند و ایمنی ارائه نشده اما با توجه به تولیدات قبلی این کمپانی، قطعا تمامی فناوری های روز در آن حاضر خواهند بود.

5.jpg
سقف پانورامیک بزرگ که تقریبا تمامی فضای سقف را به خود اختصاص داده، چشم انداز بینظیری از آسمان را برای سرنشینان همراه دارد.


پیشرانه

در این قسمت نوع تریم انتخابی مشتری تعیین کننده عملکرد خودرو است.

در نسخه پرفورمنس از موتور الکتریکی بسیار بهینه 160 کیلوواتی روی محور جلو و یک موتور 240 کیلوواتی در محور عقب(مجموعا 536 اسب بخار) استفاده شده است. این خودرو طی 4.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

در نسخه اسپرت از دو موتور 160 کیلوواتی استفاده شده و خودرو طی 5.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

در بخش باتری نیز از نمونه 100 کیلووات ساعتی ترمواستاتیک خنک شونده با مایع استفاده شده که در آزمایش ها نسخه پرفورمنس به برد حرکتی 615 کیلومتر دست یافته است. برای نمونه اسپرت نیز این آمار برابر با 435 کیلومتر بوده است.

در قسمت شاسی نیز از جاذب های شوک الکتریکی و سامانه تنظیم ارتفاع پنوماتیک (بادی) استفاده شده است.

ایی سی6 مجهز به سطح 2 فناوری خودران است و سامانه اختصاصی Mobileye EyeQ4 همراه آن ارائه می شود.

قیمت
این محصول در حال حاضر فقط برای بازار چین وارد مرحله ثبت نام اینترنتی شده و به جز مبلغ پیش پرداخت، قیمت نهایی آن بطور مشخص اعلام نشده است.  اما پیش بینی می شود تریم های مختلف ایی سی6 در حالت پایه دارای برچسب قیمت به شرح زیر باشند:

تریم پریمیر 71427 دلار

پرفورمنس 57084 دلار

اسپرت 51347 دلار

استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر و امکانات بالاتر می تواند قیمت تریم ها را برای نسخه پریمیر به 75 تا 80 هزار دلار، پرفورمنس 60 تا 65 هزار دلار و اسپرت 55 تا 58 هزار دلار افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 



نظرات