1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آغاز تولید خودروی جدید K132 از مهرماه امسال توسط ایران خودرو

آغاز تولید خودروی جدید K132 از مهرماه امسال توسط ایران خودرو

14 تیر 1399
  • 0

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در جمع خبرنگاران درباره چهارمین میز داخلی سازی قطعات خودرو گفت: در میزهای قبلی مجموعا ۱۲۷ میلیون یورو کاهش ارزبری داشتیم. در این میز هم حدود ۴۰ میلیون یورو ارزش کل قرار‌دادهاست که منجر به کاهش ارزبری در یک سال تولیدی خواهد شد.

او ادامه داد: امروز ۲۰ شرکت به ۳۹ شرکت قبلی اضافه شد تا از مرداد قطعات داخلی سازی شده در این میز وارد خطوط تولید شده و تا پایان سال ۴ میز دیگر هم برگزار خواهیم کرد تا مجموع قراردادها به ۳۰۰ میلیون یورو برسد. نکته حائز اهمیت آنجاست که تامین مواد اولیه هم در این میز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

مقیمی با اشاره به معرفی خودرو جدید این شرکت با ۹۲ درصد داخلی سازی گفت: خودروهای دیگری را هم به زودی معرفی خواهیم کرد و وابستگی به خارج از کشور را به حداقل میزان ممکن خواهیم رساند. با تمام موانع و مشکلات بیش از ۳۰ هزار خودرو نسبت تولید داشتیم و امیدوار هستیم جهش تولید را رقم بزنیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره با واریز وجه توسط ۹۸ درصد متقاضیان گفت: تحویل خودرو‌های فروش فوق العاده آغاز شده و بیش از ۷ هزار خودرو از تعهدات فروش تحویل داده شده و مابقی هم تحویل خواهد شد. تولید پروژه k۱۳۲ از مهر آغاز و از بهمن وارد خیابان‌ها می‌شود.



نظرات