1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رشد نرخ ارز تمام رشته ها را پنبه کرد، قیمت خودرو روی دور گرانی

رشد نرخ ارز تمام رشته ها را پنبه کرد، قیمت خودرو روی دور گرانی

14 تیر 1399
  • 2

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی مجدد خودرو، رشد نرخ ارز، نقدینگی سرگردان و کاهش عرضه چارچرخ ها را از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو برشمرد.

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مجدد خودرو، گفت: مادامی‌که نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید سوق داده نشود و بخش دلالی و سفته بازی اعتبارات را ببلعد، وضعیت صنعت نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه روز به روز بدتر نیز می شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نقدینگی سرگردان موجود در کشور را به سمت رونق تولید هدایت کند درغیر این صورت سیل این اعتبارات موجب نابودی بیشتر بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن خواهد شد.

وی حضور مافیا در خودروسازی را یکی دیگر از دلایل مشکلات این صنعت و نابسامانی بازار چارچرخ‌ها دانست و اظهار کرد: از آنجا که مافیاها در حوزه واردات قطعات موردنیاز تولید خودرو، فعالیت چشم گیری دارند، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید با جدیت به میدان آمده و با سودجویان برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برخی از این مافیاها در شرکت های خودروسازی سهم دارند، بنابراین خودروسازان نمی توانند اقدام مناسبی برای برخورد با آنها انجام دهد.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو در هفته‌های اخیر را یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخ‌ها برشمرد و ادامه داد: اگرچه قیمت خودرو در ماه گذشته، کاهش چند میلیونی را تجربه کرد اما این روند تداوم نداشت و با گرانی دلار و کاهش عرضه، مجدد صعودی شد.



نظرات

  • ناتان ناتان (14 تیر 1399 ساعت 16:27)

    تنها را نجات کشوردراین بن بست واقعی اقتصادی افزایش سود سپرده های بانکی است تا نقدینگی بدون پشتوانه ازدست سوداگران ودلالان خارج شده ودر چرخه تولید دربانکها قراربگیره عجیبه دولت بجای افزایش نرخ سود نرخ سود روکاهش داد واقتصادمریض مارو به حالت کوما برد

    مجید مجید (15 تیر 1399 ساعت 12:15)

    واقعا که نمیدونم شما توی این جامعه زندگی میکنی و این حرفو میزنی؟ بانکها عامل اصلی گرانی هستن. چون وظیفه شونو انجام نمیدن. سپرده های مردم تبدیل به وام نمیشه. بلکه صرف دلال بازیهای خود بانکها میشن. باید مثل من تولید کننده باشی تا بفهمی بانک چه بلایی سر تولید میاره.