1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزارت صمت خواستار افزایش دوباره قیمت خودروهای داخلی شد

وزارت صمت خواستار افزایش دوباره قیمت خودروهای داخلی شد

15 تیر 1399
  • 18

 

 مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد: تأخیر در اعلام قیمت محصولات شرکت های خودروسازی برای فصل دوم امسال، فرآیند عملیات شرکتها را با اختلال مواجه کرده است و تأخیر در ارائه قیمت می تواند روند عرضه محصولات به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

سهیل معمارباشی گفت: برای فصل اول سال و بر مبنای رویه حاکم، قیمت محصولات اعلام شد و خودروسازان علیرغم اعلام چالشهای فرایند قیمت گذاری، طرحهای فروش خود را بر مبنای قیمت های اعلام شده اجرایی کردند. حال اجرای طرح های فروش سه ماهه دوم خودروسازان در انتظار اعلام قیمت های جدید می باشد.

وی افزود: بر مبنای تکلیف قانون ، شورای رقابت متولی تدوین و اعلام دستورالعمل قیمت گذاری بوده و لازم است اخرین ویراش را در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار داده و بانک مرکزی هم شاخص ها و ضرایب به روز شده بخشی را اعلام کند تا سازمان حمایت قیمت های جدید محصولات را محاسبه و از طریق ستاد تنظیم بازار‌ به خودروسازان اعلام گردد.

معمارباشی تصریح کرد: تاخیر در پیشبرد این فرایند، روند تامین منابع مالی و اجرای برنامه خودروسازان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر جریان مستمری از منابع مالی وارد عملیات خودروسازان نشود ، عملیات شرکتها با اختلال مواجه می شود و این مشکل می تواند تاثیر منفی در تحقق برنامه های زنجیره تامین صنعت خودرو را در پی داشته باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: تجدید ارزیابی دارایی های خودروسازان باعث اصلاح ساختار مالی شرکت های خودروسازی شده است که هر گونه عدم ایفای تعهدات و برگشت چک های پشت باجه ناشی از عدم ورود جریان نقدینگی مستمر ناشی از عملیات شرکتها، میتواند دستاورد بزرگ اصلاح ساختار مالی شرکتها را از بین ببرد.

معمارباشی اعلام کرد: خودروسازان طبق برنامه، تولید خود را بر مبنای 60 درصد تحویل به تعهدات قبلی و 40 درصد به تعهدات جاری پیش می‌برند و هم اکنون که از تعهدات گذشته تعدادی در حال تحویل است در قبال تعهدات جاری و 40 درصدی که باید به صورت فوق‌العاده می‌فروختند در حال دپو شدن در پارکینگ ها است و این موضوع هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش این شرکت ها تحمیل کرده است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد در سریع ترین زمان ممکن قیمت فصل دوم سال برای محصولات شرکت‌های خودروسازی اعلام شود.

 

 

 

 

 

 

منبع تسنیم


نظرات

  • حمید حمید (22 تیر 1399 ساعت 13:18)

    هرقیمتی بگید میخریم دیگه چرا مردمو انگلک میکنید

  • حسن حسن (21 تیر 1399 ساعت 08:55)

    این دولت فقط ساخته شده برا سرمایه دارا چون با سرمایه دارا دستشون تو یه کاسه هست؛ چرا باید ۸۰ میلیون نفر رو فدای یه عده قلیل از سرمایه دارا بکنید.

  • ک.م ک.م (18 تیر 1399 ساعت 09:52)

    سال هاست تسلسل خودداری از عرضه خودرو؛ چشم پوشی نظارتی ها از اتفاقات وانجام قاطعانه ی وظایف،بازی افزایش ارز و دلار، جلوگیری از واردات به اسم حمایت از خودروساز و نهایتا پیشنهاد حامیان گرانی خودرو برای افزایش قیمت( که فکر میکنم ناظر و مجری و کارخانه دار باهم منافعی دارند) مرتب تکرار می شود. دیگه برای مردم این بازی ها رو شده . خجالت بکشید .چقدر مردم صبر کنن. چرا سیر مونی ندارید.چرا واردات آزاد نمی شه!!!! مافیا مافیا مافیا

  • بنده خدا بنده خدا (17 تیر 1399 ساعت 16:57)

    مگه قیمت خودرو تو کدوم کشور فصلیه که تو ایران هر سه ماه افزایش میدن
    البته خوب دندون یه مشت بدبخت رو شمردن
    ایرانی جماعت حقشه خوب داره سواری میده

  • محسن محسن (17 تیر 1399 ساعت 10:05)

    لطفا یه قسمتی رو هم اختصاص بدید به الاغ و آپشنهایی که دارن تا برای خرید الاغ اطلاعات کافی رو پیدا کنیم. ماشین که دیگه نمیتونیم بخرید حدالقل زن و بچه رو یه جوری بتونیم حمل و نقل کنیم.

  • Totiya Totiya (16 تیر 1399 ساعت 21:33)

    اقای زنگنه یه روز در رسانه ملی در اخبار بیست وسی ازش پرسیدن این گرانیها قراره تا کجا پیش بره گفت،تا زمانی که مردم صداشون در بیاد
    پس تازمانی که این ملت برای پراید ۷۰میلیونی خود کشی میکنند این ******************* هم تا جایی که میتونن .....

  • مجتبی مجتبی (16 تیر 1399 ساعت 13:21)

    *********** وزیر صمت و***************روحانی و **************** کسی که این پیام رو نذاره

  • حسن حسن (16 تیر 1399 ساعت 07:58)

    آقا قیمتهای قبلی که اعلام کردن رو هنوز چیزی تحویل ندادن که
    خودروسازها هم که تایید نکردن قیمتهارو
    خوب برا هم ساز میزنید
    خداوند شر ظالمان رو از سر مردم کم کنه

  • جعفر تیموری جعفر تیموری (16 تیر 1399 ساعت 04:29)

    نه اینکه محصولات تولیدی شما کیفیتش بهتر شده.مرد شماره یک گرانی خودرو در ایران هیچ میدانی پراید را ۹۰ میلیون کردی یعنی چه؟شما **** دارید؟کشوری که با خون صدها هزار شهید تحویل شماها شد را به چه روزی در آوردید؟ بی وجدانی به این حد؟

  • مجتبی مجتبی (15 تیر 1399 ساعت 20:59)

    خب افزایش حقوقها رو هم فصلی کنید
    الان که افزایش قیمت ها فصلی شده

  • مختار مختار (15 تیر 1399 ساعت 19:26)

    همه گرانی ها زیر سر خود دولت هست و گرانی خودرو هم زیر سر خود وزارت صنعت معدن و تجارت هست و خیلی هم راحت میگن تا قیمت بالاتر و جدید اعلام نشه خودرو تحویل نخواهد شد!
    اینا تا کشور را نابود نکنن دست بردار نیستند!

  • farhad farhad (15 تیر 1399 ساعت 19:24)

    زمین تو شهرستان تو روستا متری حداقل 2/3 میلیون شده ، 15 سال پیش با یه ماشین پیکان میشد یه خونه خرید خریدیم که میگم ، الان 10 تا ماشین بفروشی زمین خالی رو هم بهت نمیدن گرونی وانفساری شده به ماشین نچسبید به خونه بچسبید همه چیز ارزون میشه خود بخود

  • مرتضی مرتضی (15 تیر 1399 ساعت 14:41)

    وزارت خانه ای که بی صاحاب باشه همین میشه دیگه، به قول یارو شهر که شلوغ میشه قورباغه هم هفت تیر میکشه.

  • ایرانی جانم فدای وطنم ایرانی جانم فدای وطنم (15 تیر 1399 ساعت 12:23)

    با سلام: راست می کویند زئد قیمت ها را با درصد هایی که میخواهند اعلام کنید. مردم هستند دیگر کلاه راحت سرشان میرود با این آشفته بازار ، کم سود کرده اند در این 7 سال فقط یک سال مانده افزایش بدهید تا کوله بارشان پر شود تا 8سال دیگر مملکت را به گند کشیدید با این دولت تدبیر و امیدتان . مردم ماه هاست رنگ گوشت و مرغ را ندیده اند و شما ها از قیمت گوشت و مرغ خبر ندارید و نوکرهایتان یا راننده هایتان برایتان گوشت تهیه میکنند. چه میدانید مردم شب را چگونه صبح میکنند. تازه آقا یادش افتاده که در مترو ها یا اماکن عمومی ماسک الزامی است، جناب رئیس جمهور تا کنون کجا بودید از دور برای مردم دست تکان هم ندادید. الان دوستانتان از آب گل آلودی که شما ایجاد کردید میخواهند ماهی بگیرند خودروی 12 میلیونی را کردید 124 میلیون باز افزایش میخواهند دوستانتان. مگر باز خودرو های این دو خودرو ساز میخواهند محصولاتشان گرانتر شود؟ مگر آنکه دنا پلاس را با مک لارن یا فورد یا جگوار اشتباه گرفتند.

  • محمد محمد (15 تیر 1399 ساعت 11:17)

    نوش جاااااان نوشششش
    کلا یک مشت *** بی **** بی اعتقاد که فقط تبل و دهل اسلام رو به دوش میکشن اما اندازه یه پشه هم اصول اولیه دین رو به جا نمیارن شدن مسئولین این کشور فقط یک عده بی کفایت و ما بقی بی کفایت ترن که توان اداره یک نونوایی ساده رو ندارن چه برسه به اداره بازار خودرو
    ***** رو برمیدارن ***** میزارن بجاش ***** رو برمیدارن ****** میزارن به جاش ***** میگیرن ****** میزارن به جاش ...........
    ****** بر سرشون
    هرچند میدونم این سایت هم متل اکثر سایت ها یپام هایی ک به ضررش باشه نمایش نمیده

    عباس عباس (16 تیر 1399 ساعت 14:45)

    داداش اینجا مسلمانی وجود نداره
    به نام دین ایران ویران شد!!!

  • فواد فواد (15 تیر 1399 ساعت 10:41)

    هر دم از این باغ بری میرسد... اره افزایش قیمت بده چون واقعا ما با حقوق صد میلیونی نمیدونیم چیکار کنیم ممنون که به فکر مایی چون واقعا جایزه قیمت بره بالا نکه ماشینامون همه فول اپشن .....همه مقاوم..... همه زیبا...بایدم گرون بشه بعد یه سوال تا حالا خودش سوار پراید شده تو جاده بره یا نه با مرسدس حال میکنه
    فاز اینارو خریدارم

  • wow wow (15 تیر 1399 ساعت 09:16)

    وزارت صمت چرا نمیگه مردم با حقوق ماهی دو سه تومن , چجوری قراره این خودروهای نجومی رو بخرن ؟