1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید سیتروئن C4، هاچ‌بکی که قد کشید معرفی شد + تصاویر

نسل جدید سیتروئن C4، هاچ‌بکی که قد کشید معرفی شد + تصاویر

17 تیر 1399
  • 0

 

پس از ساخت ۱۰ نسل از هاچ‌بک‌های کامپکت، سیتروئن تصمیم گرفته نسل جدید مدل C4 را به خودروی کاملاً متفاوتی تبدیل کند. البته ما می‌دانستیم که نسل جدید C4 چه شکلی خواهد بود زیرا حدود دو هفته پیش سیتروئن چند تصویر از این خودرو منتشر کرد اما حالا می‌توانیم از جزئیات، مشخصات و تکنولوژی‌های آن‌هم باخبر شویم. به‌راحتی می‌توان دریافت که نسل جدید C4 بیشتر یک کراس‌اوور است تا یک هاچ‌بک معمولی سگمنت C زیرا اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب به همراه گلگیرهای بزرگ و ۱۵۶ میلی‌متر فاصله از سطح زمین به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهند.

Citroen-C4-2021-1024-0c.jpg
C4 جدید ۴,۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۲۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۷۰ میلی‌متر است. برای مقایسه، نسل قبلی این ماشین ۴,۳۲۹ میلی‌متر طول و ۱,۴۹۱ میلی‌متر ارتفاع داشت. در بخش جلویی C4 جدید چراغ‌های دوقسمتی به همراه لوگوی سیتروئن جلب‌توجه می‌کند که ادامهٔ آن در بالا به سمت دی‌لایت‌ها و در پایین به سمت چراغ‌های اصلی کشیده شده است. در پروفیل جانبی خودرو هم می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی، روکش‌های پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها و پایین درها، نوار کرومی زیر پنجره‌ها و خط سقف منحصربه‌فرد با پنجرهٔ عقب شیب‌دار را مشاهده کرد.

Citroen-C4-2021-1024-37.jpg
در عقب خودرو طراحان با الهام از شکل بدنهٔ C4 کوپهٔ سال ۲۰۰۴، شیشهٔ عقب دوقسمتی را برای C4 جدید طراحی کرده‌اند. در این قسمت همچنین چراغ‌های V شکل LED هم دیده می‌شود که برای اولین بار در کانسپت‌های آمی وان و ۱۹-۱۹ ارائه شدند و حالا به امضای طراحی سیتروئن تبدیل شده‌اند. برای C4 جدید ۳۱ ترکیب رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است و خریداران می‌توانند از بین رنگ‌هایی مثل سفید قطبی، خاکستری فولادی، خاکستری پلاتینوم، قرمز اکسیر، قهوه‌ای کارامل و آبی ایسلند به همراه پنج پکیج رنگی مختلف، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

Citroen-C4-2021-1024-0a.jpg
نسل جدید C4 در داخل از داشبورد افقی عریضی برخوردار است درحالی‌که کنسول مرکزی بلند و عریض آن‌هم نمای کراس‌اوور مانندی را ایجاد کرده که این روزها خریداران دوست دارند. در بالای داشبورد هم نمایشگر بدون قابی جای گرفته که با گرافیک خاص سیتروئن همراه است. علاوه بر این، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر سربالا هم برای C4 قابل سفارش است. در دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان، صفحه آمپر و کنسول مرکزی خودرو نیز تریم کرومی مات یا مشکی براق کار شده است. نسل جدید C4 از صندوق باری به حجم ۳۸۰ لیتر برخوردار است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۱۲۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

Citroen-C4-2021-1024-2d.jpg
برای نسل جدید C4 پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی یورو ۶ مختلفی قابل انتخاب است که نمونه‌های بنزینی شامل PureTech 100 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، PureTech 130 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک و PureTech 155 با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود. موتورهای دیزلی هم شامل دو نمونهٔ BlueHDI 110 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و BlueHDI 130 با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود.

Citroen-C4-2021-4.jpg
اما خبر مهم در مورد نسل جدید این ماشین ارائهٔ نسخه‌ای تمام الکتریکی بنام e-C4 است. این مدل ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق معیارهای WLTP با هر بار شارژ کامل باطری‌های ۴۰۰ ولتی خود می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر را طی کند. e-C4 ظرف ۹.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. به گفتهٔ سیتروئن، با استفاده از شارژرهای سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد از باطری‌های این مدل را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کرد و با استفاده از شارژرهای دیواری ۳۲ آمپر این کار در ۷.۵ ساعت انجام می‌گیرد. متأسفانه اما شارژ e-C4 با استفاده از سوکت‌های خانگی استاندارد بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

Citroen-C4-2021-1024-05-1.jpg
تمامی مدل‌های C4 جدید مثل C4 کاکتوس و C5 ایرکراس به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق هیدرولیکی پیشرفتهٔ سیتروئن مجهز هستند که سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را ارائه می‌کند. در بخش ایمنی هم این خودرو به سیستم‌های فراوانی مثل ترمز ایمنی فعال، هشدار خطر تصادف، ترمز ایمنی پس از برخورد، پایش نقاط کور، هشدار خروج از خط فعال، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار بزرگراه (تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو)، هشدار قهوه (پس از دو ساعت رانندگی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت)، هشدار توجه راننده و… مجهز شده است. شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو هم ازجملهٔ تکنولوژی‌های این ماشین هستند. نسل جدید سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ از پاییز امسال در اروپا قابل سفارش خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

منبع پدال


نظرات