نحوه محاسبه میزان رضایت مشتری از کیفیت خودرو

21 بهمن 139310:33
1 دقیقه


نحوه محاسبه میزان رضایت مشتری از کیفیت خودرو

ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری، براساس پنج شاخص اصلی در خودروهای تولیدی صورت می‌گیرد.

سازمان‌های نظارتی به طور دوره‌ای میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را ارزیابی می‌کنند.

در این ارزیابی‌ها نظرات مشتریان درباره پنج شاخص اصلی مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی، بدنه، ایمنی، تهویه مطبوع و وسایل برقی صورت می‌گیرد.

در واقع هر چه میزان رضایت مشتریان از هر یک از این شاخصه‌های پنجگانه بیشتر باشد، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری افزایش خواهد یافت.

براساس همین پنج شاخص، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه نخست امسال یک درصد نسبت به میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه دوم سال گذشته، افزایش یافته است.

در این زمینه میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در شش ماهه نخست امسال به 653 امتیاز از هزار امتیار، رسیده است.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
22 بهمن 1393
بابا من 206 خریدم مهر ماه ......زنگ زدن از تهران برای همین کیفیت مگه شیشهاش خوب بالا میره......میگه کمک خوبه .....میگه پخشش چطوره......بعد خواست تموم کنه گفتم چرا از موتوری که روغن ریزی داره سوال نمیکنی گفتم از گیربکس سوال نمیکنی دنده خوب جا نمیره سوال نمیکنی.... بعد 4 ماه که خریدم دختره میگه تایر ماشین خوبه اخه هر تایری باشه بعد 4 ماه خراب میشه خلاصه اینا کیفیت رو اینطور میسنجن