1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به‌زودی قیمت خودرو در بازار متعادل می‌شود

به‌زودی قیمت خودرو در بازار متعادل می‌شود

21 تیر 1399
  • 3

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت‌های بالا و نامتعارف خودرو در بازار گفت: با برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز و افزایش شمارگان تولید خودروسازان، به زودی متعادل‌سازی قیمت‌ها در بازار را شاهد خواهیم بود.

"مهدی صادقی نیارکی" افزود: هر چند فروشندگان خودرو قیمت‌های بالا و غیرمنطقی از خریداران طلب می کنند، اما بررسی قیمت های خودروسازان از سال ۹۷ تا پایان خرداد ماه امسال شیب صعودی بسیار ملایمی را نشان می دهد.

به گفته وی، افزایش قیمت های این روزهای خودرو در بازار ناشی از افزایش نرخ ارز است و آن دسته از افرادی که به خودرو به چشم کالای سرمایه ای نگاه می کنند، قیمت های پیشنهادی خود را با نرخ ارز منطبق می کنند.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد با تلاش های بانک مرکزی در مدیریت تقاضای ارز و تثبیت نرخ آن در روزهای آینده، همچنین افزایش تیراژ و عرضه خودروسازان، متعادل سازی قیمت ها در بازار را شاهد باشیم.

وی درخصوص احتمال افزایش قیمت کارخانه ای خودروها در تابستان، خاطرنشان کرد: قیمت های پیشتر اعلام شده شورای رقابت برای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور سه ماهه بود و مقرر است با بررسی تورم بخشی و بازنگری قیمتی نهاده های تولید، قیمت ها منطقی سازی شود، اما تاکنون گزارش مربوطه استخراج نشده است.

برنامه کاهش ارزبری ۳۰۰ میلیون یورویی ۲ خودروساز

صادقی نیارکی، ارتقای داخلی سازی را یکی از برنامه های جدی وزارت صنعت برشمرد و گفت: این مهم از طریق برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل پیگیری می شود و در این راستا هفته گذشته نخستین میز داخلی سازی صنعت خودرو به منظور کاهش ارزبری ۶۰ میلیون یورویی برگزار شد.

وی بیان داشت: برنامه امسال وزارت صنعت، کاهش ارزبری ۳۰۰ میلیون یورویی برای ایران خودرو و سایپا است.

لزوم تدوین قوانین جدید برای تسهیل تولید

معاون امور صنایع وزارت صنعت همچنین در خصوص لزوم تصویب قوانین جدید در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید داخلی، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند تنقیح قوانین به معنای یکپارچه‌سازی آنها و حذف قوانین مخل هستیم؛ در عین حال نیازمند قوانینی برای تسهیل در امور تولید هستیم.

به گفته وی، قوانین موجود برای شرایط عادی کشور مصوب شده بود، اما امروز که در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم نیازمند قوانینی برای تسهیل امور هستیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: در این راستا از ظرفیت های ستاد اقتصادی دولت و شورای هماهنگی سران قوا استفاده شده و مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان تسهیلگر می تواند ورود پیدا کند.

منبع ایرنا


نظرات

  • علی علی (30 تیر 1399 ساعت 21:05)

    فقط حرف مفت تحویل مردم میدن شما درباره خودرو نظر ندید قیمت ها خودش درست میشه

  • جاسم جاسم (21 تیر 1399 ساعت 15:52)

    متعادل می کنی چرانکنی حالا10برابرگران کردی متعادل می کنی اگه واقعا متعادل می کنی درست نگاه کن وقتی متعادل بشه قیمت چندبشه مسخره گیرآوردی بخدادارید به ملت ایران توحین می کنید چرافکرمی کنی مردم هیچی نمی فهمن می دونم ازمن ساده تروبی سوادتر ایران نیست پس همه می دونن دروغوها متعادل متعادل شرم داره بخدافقط ساکت باشیدهرکاری می کنیدبکنید فقط به خودتون نخورید

  • مژگان مژگان (21 تیر 1399 ساعت 11:59)

    دیروز به محض اینکه اقای روحانی گفت چرا قیمت ارز را متعادل نمیکنید قیمتهای یورو و لیرو و... به بالترین سطح رسید