1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار با تصویب مالیات بر خودرو‌های صفر هیجان زده عمل خواهد کرد

بازار با تصویب مالیات بر خودرو‌های صفر هیجان زده عمل خواهد کرد

24 تیر 1399
  • 0

 

امیرحسن کاکایی اظهار کرد: مالیات یک مفهوم ارزشمند است شکی نیست که دولت‌های مدرن از طریق مالیات هزینه‌های خود را مدیریت و درآمد کسب می‌کنند.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اصل مالیات موضوع خوبی است، افزود:، اما شرایط فعلی جامعه پیچیده است و نه تنها مالیات در مورد خودرو بلکه برای سایر مسائل نیز باید مراقب باشیم که اثرات آن چگونه است.

وی گفت: متاسفانه بازار خودرو به دلیل اتفاقاتی که افتاد در دو سال گذشته به شدت بهم ریخت.

کاکایی با اشاره به دو دلیل بهم ریختگی بازار خودرو، بیان کرد: تحریم موجب شد ظرفیت تولید کاهش یابد که در حال مدیریت آن هستند، اما دلیل دوم قیمتگذاری غلط خودرو است که به واسطه آن سعی در کنترل قیمت داشتند، اما متاسفانه نه تنها قیمت کنترل نشد بلکه زیان به صنعت خودرو وارد شد و صنعتی که می‌توانست با سرمایه گذاری تکمیلی داخلی سازی را توسعه دهد و از تهدید تحریم، فرصت طلایی بسازد از دست رفت و موجب شد تولید کمتر از نیازی است در بازار وجود دارد.

کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: یک حلقه باطلی اتفاق افتاد در حالی که با افزایش قیمت می‌توانست یک فرصت سازی شود برای ایجاد ظرفیت‌های تکمیلی متاسفانه با چالش جدی در تولید مواجه شد.

وی تصریح کرد: علت اصلی معضل بازار خودرو کماکان ادامه دارد و به جای اینکه دولتمردان مشکل اصلی را حل کنند هر روز یک ایده جدید می‌دهند.

کاکایی گفت: قرعه کش قرار بود بازار را کنترل کند، اما توفیق چندانی نداشت و موجب تحریک بیشتر بازار شد و هزینه‌های خودروسازی را بالا برد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مالیات در مقطع کنونی به افزایش قیمت دامن می‌زند، افزود: به دلیل اینکه تولید کم است و سرمایه سرگردان زیاد وعرضه کننده هزینه مالیات را از مصرف کننده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نه تنها بازار خودرو با اخذ مالیات مدیریت نخواهد شد بلکه بیشتر هیجان زده می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع میزان


نظرات