1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معاونت فروش آمیکو اعلام کرد: عرضه محصول جدید آمیکو در سال جاری

معاونت فروش آمیکو اعلام کرد: عرضه محصول جدید آمیکو در سال جاری

معاونت فروش آمیکو : عرضه محصول جدید آمیکو در سال جاری
25 تیر 1399
  • 0

درحال‌حاضر پیکاپ آسنا با قیمت ۴۹۸میلیون تومان در رنگ سفید قابلیت فروش دارد. کامیونت ام۵۲ نیز در رنگ سفید با قیمت ۲۰۸میلیون تومان و در رنگ زرد با قیمت ۲۱۴میلیون تومان قابل عرضه به مصرف‌کنندگان است.

 فروش دو محصول پیکاپ و کامیونت «ام ۵۲  آمیکو» از روز شنبه آغاز شده است، اما «آمیکو» علاوه بر ارائه این دو محصول با قیمتی که چندان از نرخ ارز متاثر نیست، محصول جدیدی نیز در حال تولید دارد که امسال عرضه خواهد شد.

   عرضه کامیونت آمیکو در دو رنگ

در همین رابطه، معاون فروش آمیکو در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که درحال‌حاضر گروه صنعتی آمیکو روی فروش پیکاپ و کامیونت ام۵۲ متمرکز شده، اعلام کرده است: «درحال‌حاضر پیکاپ آسنا با قیمت ۴۹۸میلیون تومان در رنگ سفید قابلیت فروش دارد. کامیونت ام۵۲ نیز در رنگ سفید با قیمت ۲۰۸میلیون تومان و در رنگ زرد با قیمت ۲۱۴میلیون تومان قابل عرضه به مصرف‌کنندگان است.» 

   بار فشار جابه‌جایی ارز بر دوش آمیکو

محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نهایی با توجه به محدودیت‌های قیمت‌گذاری، صرفه اقتصادی خواهد داشت و به بیان دیگر، قیمت نهایی محصول برای آمیکو راضی‌کننده است، اضافه می‌کند: «سعی می‌کنیم قیمت‌ها با رشد ارز تقریبا سنخیت نداشته باشد، چون اگر بخواهیم متناسب با نرخ ارز اقدام به قیمت‌گذاری کنیم، آن‌قدر تفاوت افزایش وجود دارد که با کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده‌ها مواجه خواهیم شد. بنابراین مجبور هستیم به نحوی عمل کنیم که بیشترین بار فشار جابه‌جایی ارز را خود شرکت آمیکو به دوش بکشد و سعی می‌کنیم با قیمت ارز افزایش قیمت نداشته باشیم.»

   افزایش قیمت نهاده‌های تولید

وی همچنین در پاسخ به این‌که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید قیمت‌گذاری به چه صورت خواهد بود، می‌افزاید: «در واقع، یک رشد فزاینده در قیمت ارز ایجاد شده است که ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را به‌طور میانگین هم‌سو کنیــــــم. درحال‌حاضر، قیمت محصولات آمیکو با قیمـــــــــت‌هایی که پیش از سال جدید داشتیم تفاوت چندانی نکرده است.»

   رشد داخلی‌سازی آمیکو؛ فراتر از الزام وزارت صنعت

معاون فروش گروه صنعتی آمیکو همچنین درباره زمان‌بندی برای دستیابی به اهداف داخلی‌سازی می‌گوید: «دستورالعمل افزایش داخلی‌سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است که باید براساس آن نسبت به سال گذشته ۵ درصد داخلی‌سازی بیشتر داشته باشیم. 

در همین زمینه، بخش داخلی‌سازی شرکت نیز هر روز قطعات را شناسایی می‌کند و بهترین را در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌دهد. همچنین با توجه به قراردادهای خوبی که با قطعه‌سازان بسته‌ایم، این رشد داخلی‌سازی از آن‌چه وزارت صمت پیش‌بینی و ما را برای رسیدن به آن ملزم کرده است، بیشتر خواهد بود و با سرعت بیشتری این کار در حال انجام است.»

   2631 آمیکو؛ در انتظار تولید

محمدی در ادامه و در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا برنامه‌ای برای ورود به کلاس‌های دیگر خودروها دارید (به‌عنوان مثال، پیکاپ‌های کوچک‌تر تولید کنید یا به سراغ تولید خودروهای سواری بروید)، می‌افزاید: «خودرو ۲۶۳۱ مجوزها را پاس کرده است و به زودی آماده تولید خواهد شد. 

در سال ۹۹ نیز برای پیکاپ آسنا اتوماتیک برنامه‌های خوبی داریم و می‌توانیم امسال آن را عرضه کنیم. به همین منظور، در حال اخذ مجوزها و پاس‌کردن استانداردهای لازم هستیم تا بتوانیم آن را در دستور کار قرار دهیم و سبد محصولاتمان را تکمیل کنیم.»



نظرات