1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 14میلیارد تومان ناقابل برای تنها نیسان ‌پاترول جدید پلاک ‌ملی در کشور + عکس

14میلیارد تومان ناقابل برای تنها نیسان ‌پاترول جدید پلاک ‌ملی در کشور + عکس

7 مرداد 1399
  • 20

 

در این روزها که بازار و صنعت خودرو کشور وضعیت چندان‌مناسبی ندارد، شنیدن اخبار عجیب چندان دور از انتظار نیست. ازجمله این اخبار آگهی یک دستگاه نیسان‌پاترول نسل جدید با قیمت باورنکردنی 14میلیاردتومان برای فروش است.

در این روزها که بازار و صنعت خودرو کشور وضعیت چندان‌مناسبی ندارد، شنیدن اخبار عجیب چندان دور از انتظار نیست. ازجمله این اخبار آگهی یک دستگاه نیسان‌پاترول نسل جدید با قیمت باورنکردنی 14میلیاردتومان برای فروش است. در نگاه نخست، این آگهی، دروغین به نظر می‌رسد و باورش برای مخاطب کمی سخت است. زیرا نیسان‌پاترول هرگز نتوانست مجوز واردات رسمی طی سال‌های گذشته را دریافت کند و به صورت قانونی پابه‌خاک ایران بگذارد. ازسوی‌دیگر حجم موتور بیش از 2500‌سی‌سی باعث شد در سال‌های گذشته این خودرو توسط شرکت‌های گری‌مارکت نیز وارد بازار ایران نشود.

اما خودرو موردنظر در این آگهی با پلاک‌ملی مجوز تردد دائمی و قانونی در جاده‌های کشور را دارد. این در حالی است که طی دو سال گذشته هیچ خودرویی نتوانسته وارد خاک ایران شود. این خودرو پس از ورود از مبدأ کشور کویت، توانست مراحل شماره‌گذاری را پشت سر بگذارد و به‌صورت کاملا قانونی پلاک ملی بگیرد که همین موضوع سبب شد اکنون برچسب قیمتی 14میلیاردتومانی بر آن چسبانده شود. 

جالب است بدانید این خودرو در سایر بازارهای جهانی چندان گران نیست و به‌عنوان یک شاسی‌بلند خوش‌قیمت شناخته می‌شود. در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز نسل جدید نیسان پاترول مدل 2020 با قیمتی حدود 250هزاردرهم ارزش‌گذاری می‌شود که با تبدیل آن به واحد پول کشور، قیمتی حدود یک‌میلیاردوپانصد میلیون تومانی برای آن اعلام می‌شود. اما از آن‌جاکه این خودرو در کشور نمونه مشابه ندارد، قیمت باورنکردنی 14‌میلیاردتومانی برایش درنظر گرفته شده است.

   طراحی خارجی نیسان‌پاترول

در بخش طراحی بدنه نیسان پاترول، سادگی اصلی‌ترین رکنی است در نگاه نخست به چشم می‌خورد. جثه تنومند و بزرگ این خودرو سبب شده است چهره‌ای با ابهت و خشن از آن به نمایش گذاشته شود. 

نیسان‌پاترول ازجمله شاسی‌بلندهای فول‌سایزی است که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جزو پرفروش‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید از همین‌رو می‌توان این غول ژاپنی را حریفی سرسخت برای تویوتا لندکروزر، لکسوس LX570 و اینفینیتی QX80 دانست که اتفاقا این خودروها هم‌وطن نیسان‌پاترول نیز هستند. 

شاید همین موضوع، بررسی را برایمان آسان‌تر کند، زیرا نیسان در مقایسه با تویوتا لندکروزر که شاید اصلی‌ترین رقیبش هم باشد؛ از طراحی ساده‌تر و خشن‌تری برخوردار است.

   طراحی کابین و امکانات رفاهی

در کابین پاترول شاهد فضایی کاملا لوکس، برعکس طراحی نسبتا ساده خارجی خودرو هستیم زیرا قطعات چوبی و  فلزی درآن به‌کار رفته شده است. برای استفاده بهینه سرنشینان این خودرو، صندلی‌های جلو دارای گرمکن هستند و البته به 13بلندگوی سیستم صوتی Bose و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگری 8اینچی نیز مجهز است. به طور کلی سه تیپ مختلف از این خودرو در دسترس خواهد بود که نسخه فول‌آپشن آن یعنی پلاتین، با صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی‌های ردیف دوم مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، روکش‌های چرمی و دوصفحه نمایشگر 7 اینچی نصب‌شده در پشت صندلی‌های جلویی عرضه خواهد شد.

   مشخصات فنی قوای محرکه

نیسان‌پاترول، از جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ‌محرک بهره گرفته است که در مواقع ضروری، نیروی بیشتری را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. موتور 5.6 لیتری V8 پاترول؛ ۳۹۹اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و در همین‌حال، دارای صدای گوش‌نوازی است. 

این موتور در کنار وزن 6.2تنی خودرو باعث شده است نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای 14.5 لیتری داشته باشد. در بخش ایمنی نیز برای نیسان‌پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است. 
سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که در نسخه کامل Ti-L وجود دارند.

 

 

 

 



نظرات

  • mro mro (25 مرداد 1399 ساعت 11:10)

    از قیمت باور نکردنی و نجومی که بگذریم،سؤال اینه که چطوری مجوز نصب پلاک گرفته؟اگر منع ورود و شماره گذاری خودروهای شش سیلندر به بالا یک قانون هست باید برای همه باشد.چطوره که قانون برا بعضیا هیچ معنایی ندارد؟

  • م ب م ب (25 مرداد 1399 ساعت 00:08)

    محروم کردن مردم ایران از امکانات و خدمات روز دنیا به بهانه های دروغی تا کی؟!
    همون عربهایی که در گذشته نه چندان دور این چیزا براشون رویا بود حالا به کجا رسیدن ولی ما چی????

  • ali57 ali57 (22 مرداد 1399 ساعت 10:54)

    انقلاب ما یک معجزه بود اما فوران نرخها معجزه بزرگتر است.

  • تقی مظاهری تقی مظاهری (20 مرداد 1399 ساعت 15:29)

    چندش آوره

  • هادی هادی (20 مرداد 1399 ساعت 15:27)

    واقعاحیف که این اخبار ومی شنویم چندش آوره

  • عدالت عدالت (20 مرداد 1399 ساعت 13:56)

    در صورت معامله فروشنده باید 13میلیارد و دویست میلیون تومن مالیات پرداخت بکند. ( عدالت ).

  • احمد حمیدی احمد حمیدی (18 مرداد 1399 ساعت 11:44)

    باورت شد که دلال کلاغو بجای طاووس میفروشند

  • ناشناس ناشناس (14 مرداد 1399 ساعت 09:10)

    مافیای خودرو، مافیای شکر، مافیای چادر مشکی، مافیای دارو،مافیای وام بانکی،...... مافیای خیانت، مافیای خیانت.

  • مجید حسینی مجید حسینی (11 مرداد 1399 ساعت 23:08)

    بااین پول میتونه یه خونه تو اروپا بخره همین ماشینم بخره کارم بزنه

  • دامین دامین (8 مرداد 1399 ساعت 01:37)

    رانت کی بوده؟

  • حسن حسن (7 مرداد 1399 ساعت 23:53)

    حالا 14 میلیارد نه 10 میلیارد آیا واقعا هبچ گوساله ای بابت این 10 میلیارد می دهد؟

    آریا آریا (16 مرداد 1399 ساعت 23:09)

    داداشی اونی که برای این پول میده ؛شما بگو24میلیارد بازم میده .پولی که مال خودش نبوده چرا نده ؟مگه برای خونه هم 400میلیارد میدن؟.توی این مملکت که سرزمین اعجاز هست تعجب میکنی.

  • سجاد سجاد (7 مرداد 1399 ساعت 21:28)

    جز دارودسته خودشون دیگه کی توان خرید همچین چیزی رو داره؟با هم بخورید .ایشالا یه روزی دوره شما هم تموم میشه

  • سیدجعفرکاظمی سیدجعفرکاظمی (7 مرداد 1399 ساعت 17:55)

    چرا نمیگید چطوری وارد کشورشده؟؟؟؟؟میترسید؟

  • کاظم کاظم (7 مرداد 1399 ساعت 13:50)

    یه موتوریو چهار تا تیکه آهن
    مگه قراره چه اتفاقی بی افته یه خودروی مناسب ایمن زیر پای آدم باشه کاره روز مره و زندگی شخصی و خانواده اش رو راه بندازه تابستانش کولرش خنک کنده زمستانش بخاریش گرم و غیره
    مگه اون موتورش از طلاء یا بدنش از یاقوت کبود ساخته شده
    این مبالغ مکروه و حرام وقتی تکرار کنی نمیری سمتش،نقطه

  • ایرانی جانم فدای وطنم ایرانی جانم فدای وطنم (7 مرداد 1399 ساعت 10:18)

    با سلام : چرا دیگران و مردم معمولی نمی تواند این ماشین را از گمرک وارد کرده و شماره کند ؟ حتما ایشان از نزدیکان و آشنایان در دولت تدبیر و امید دارد که این چنین خودرویی وارد کرده و چنین قیمتی بر روی آن گذاشته.شنیده ها حاکی از آن است که خودرو هایی در گمرک ها خاک میخورند و هنوز آزاد نشده اند . علت چیست؟ تنظیم قیمت بازار؟

  • mino mino (7 مرداد 1399 ساعت 09:46)

    برای اون شخصی که در همان کشور تولید کننده شغل دارد و حقوقی با پول همان کشور دریافت میکند یک دهم 14 میلیارد تومان هم نمیشود. چون اینقدر ارزش ندارد!
    با عینک تورم به اجناس و کالاهای خارجی نگاه کردن قیمتها را چند صد برابر نشان میدهد حتی اگر اجناس تولید داخل باشد
    کشوری که دچار تورم است و طبیعتا قیمت ارزهای خارجی هم بالا رفته فقط باید بفکر تولید داخل کشور بود!
    برای اون امریکایی که شغل دارد و حقوق دلاری دریافت میکند 1000 دلار برای یک اپل آیفون که تولید کشور خودشان است در حد همان 1 میلیون تومان است و ارزش دارد اما همین موبایل هزار دلاری وارد یک کشوری بشود که دچار تورم و گرانی ارز شده طبیعتا قیمت چند 20 برابر حساب میشود و برای آن مردم حکم کالای فوق العاده لوکس پیدا میکند!

    ماهم وطنی داشتیم ماهم وطنی داشتیم (19 مرداد 1399 ساعت 21:21)

    البته قانون رو برای فقیر فقرا محرومین و مردم عادی تصویب کردن والا قانون برای خودشان جور دیگه س،مملکتی که توش سه تا برادر حساس ترین منصب شو دست بگیرند دست تا قوه حساس دست کسانی باشه که خودشان آخر خوش خوراکی هستند دیگه از بقیه مسئولان انتظاری نیست بزار سر مردم ی بیاد که چشم وگوش خود را بسته وبه دهان کسانی چشم وگوش داده اند که حتی اندازه عدسی عقل ندارد اما مردم ساده را این طور در مشت خود نگه می دارد.

  • محمد محمد (7 مرداد 1399 ساعت 09:28)

    پس قانون ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500 چی میشه؟
    اگر قانونه ،
    باید واسه همه باشه
    اگر قانون عوض شده ،
    بگید مردم مطلع بشن
    خدا میدونه چقدر رانت خورده شده سر این

    محمد محمد (8 مرداد 1399 ساعت 01:02)

    امضاهای طلایی وزرا...
    ساعت دو الی دو و نیم شب شش هزار خودرو وارداتی ثبت سفارش میشه، بعد میگن سایت هک شده ولی با کمال تعجب خودروهایی که بنا به اعلام خودشان به وسیله هکر ثبت سفارش شده مرحله به مرحله از گمرک وارد میشه، البته بماند که این وسط آغازاده ها دلار دولتی ۴۲۰۰ گرفتن که برن برنج و گندم بیارن ولی به جاش ماشین آوردن.
    هر چه سرمون بیاد حقمونه، انتخاب اشتباه مردم باعث شده که یه سرس خدانشناس بشن مسئول و رئیس و مدیر...
    ۲۴ میلیون رای دادن که دلار بشه هزار تومان ، اینم نتیجه اش...