1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ثبت شتاب فوق‌العادهٔ ۲.۶ ثانیه توسط شورلت کوروت C8 در خیابان + عکس

ثبت شتاب فوق‌العادهٔ ۲.۶ ثانیه توسط شورلت کوروت C8 در خیابان + عکس

16 مرداد 1399
  • 0

 

هرچند شورلت کوروت C8 قدرت و گشتاور چشمگیری ندارد اما همان‌طور که این ویدئو اثبات می‌کند، می‌تواند شتابی جدی و چشمگیر داشته باشد. 

کوروتی که در این ویدئو دیده می‌شود متعلق به یوتیوبر Speed Phenom بوده و کاملاً استوک است. وی قبلاً چند بار خودرو را در خارج از پیست مورد آزمایش قرار داده بود اما حالا برای اولین بار با C8 به پیست درگ رفته است.

درحالی‌که پیست درگ معمولاً بهترین مکان برای سنجش پرفورمنس خودروها در خط مستقیم محسوب می‌شود اما Speed Phenom در اینجا بدون هرزگردی چرخ‌ها مشکلات زیادی برای لانچ داشت؛ بنابراین، به دلیل آنکه از پرفورمنس خودرو در پیست مخصوص درگ راضی نبود، به خیابان رفت تا ببیند کوروت C8 در آسفالت معمولی چگونه عمل می‌کند. 

Corvette-C8-2.jpg
با کمال تعجب، در خیابان هیچ‌کدام از مشکلات مربوط به کشش خودرو که در پیست ایجاد شدند وجود نداشت و کوروت C8 اعداد کاملاً شگفت‌انگیزی را به ثبت رساند.

کوروت در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در بهترین حالت زمان ۲.۶ ثانیه و در دورهای بعدی چندین بار زمان ۲.۷ ثانیه را به ثبت رساند. علاوه بر این، سوپراسپرت موتور وسط شورلت در این ویدئو در خیابان توانست مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۹۵ ثانیه طی کند. 

البته لازم به ذکر است که همهٔ این تایم‌ها بر اساس چیزی است که سیستم ضبط اطلاعات پرفورمنس کوروت نشان می‌دهد و به همین دلیل برخی احتمال می‌دهند که این اعداد کمی خوش‌بینانه باشد اما حتی اگر این موضوع هم صحت داشته باشد، آزمایش‌های مستقل قبلی نشان داده‌اند که C8 می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیه‌ای را به ثبت برساند و این عدد توسط سیستم‌های سنجش مستقل تأیید شده است.

 

 

 

 

 

منبع پدال


نظرات