1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران‌خودرو :شرط "عدم پلاک فعال در خانوار" برای اولویت‌دادن به بی‌ماشین‌هاست

ایران‌خودرو :شرط "عدم پلاک فعال در خانوار" برای اولویت‌دادن به بی‌ماشین‌هاست

14 مرداد 1399
  • 22

 

به گفته معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، محدود کردن شرایط ثبت‌نام با شرط عدم پلاک فعال خانواده، تصمیم کمیته خودرو بوده است که با این هدف اجرا شده تا باتوجه به مزایای طرح فروش فوق‌العاده به سایر طرح‌های فروش، خودرو به دست مشتری واقعی و خانواده‌هایی که از خودرو بی‌بهره‌اند، برسد.

 در حالی مرحله دوم طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو اجرا شد که شرط عدم پلاک فعال در خانواده نیز لحاظ شده بود و منجر به گلایه برخی مشتریان شده بود. این در حالی است که این تصمیم،  در کمیته خودرو بررسی و مصوب شده و این خوردوساز ملزم به اجرای آن بوده است.

در این رابطه بابک رحمانی- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید براینکه اقداماتی که صورت می‌گیرد، ابتدا در کمیته خودرو بررسی می‌شود، اظهار کرد: همچون بحثی که برای توزیع خودرو، به سمت شیوه قرعه‌کشی رفتیم یا بحث پلاک فعال و... که همگی در کمیته خودرو و در حضور نهادهای مختلف همچون ناجا و غیره برگزار می‌شود، همه تلاش‌ها برای این بوده است که تقاضاها واقعی شده و در توزیع نیز بتوانیم عادلانه رفتار کنیم.

وی افزود: واقعی کردن تقاضا و عادلانه بودن نحوه توزیع، دو محور اصلی طرح‌های فروش بوده است تا اولویت با مشتریان و تقاضاهای واقعی باشد. در طرح فروش فوق‌العاده به دلیل اینکه محصولات با قیمت قطعی و ظرف مدت کوتاهی تحویل می‌شود، تمایل ما این بوده است که این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. ضمن اینکه منطق پشت عدم پلاک فعال در خانواده، این است که خانواده‌هایی هستند که خودرو در حال حرکت دارند اما در مقابل خانواده‌هایی هم هستند که حتی یک خودرو هم ندارند، لذا شرایطی فراهم شود تا فعلا اولویت با خانواده‌های بدون خودرو باشد.

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تاکید کرد: بنابراین موضوع عدم پلاک فعال در خانواده که تنها برای طرح فروش فوق‌العاده اعمال می‌شود، مطرح شد تا خانواده‌های بدون خودرو بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. همچون هر تغییر شرایط دیگری، ابتدا سخت است و به‌نظر عجیب می‌آید اما با توجه به منطقی که پشت آن وجود دارد، در حقیقت مشتریانی در اولویت قرار می‌گیرند که حتی یک خودرو هم ندارند.

رحمانی خاطرنشان کرد: بنابراین برای خانواده و افرادی که به طور مثال خودروی فرسوده داشته یا تعداد نفرات خانوار زیاد است، روش‌های دیگر و استفاده از سایر طرح‌های فروش وجود دارد تا بتوانند خودروی فرسوده خود را تبدیل به احسن یا بیشتر کنند. در فروش فوق‌العاده با قیمت ثابت است که این شرط در آن اعمال می‌شود.

ثبت‌نام یک میلیون نفر در مرحله دوم فروش فوق‌العاده

وی با بیان اینکه افراد ثبت‌نام کرده در مرحله دوم فروش فوق‌العاده احراز هویت شده‌اند، اعلام کرد: بعد از ظهر امروز(یکشنبه) قرعه‌کشی انجام خواهد شد و حدود یک میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع ایسنا


نظرات

  • عباس عباس (15 مرداد 1399 ساعت 09:55)

    با سلام این تصمیم خیلی خام است اکثرخانواده ها میخواهند ماشین قدیمی خود را تبدیل به احسن نمایند داشتن یک پراید ۱۰ ساله توخانواده با داشتن لکسوز یا هیوندا یکی هستند؟؟؟؟

  • Hossein Hossein (15 مرداد 1399 ساعت 09:50)

    شما که خط تولید قوی دارید روزی 2000هزار دستگاه ماشین درست میکنید، مس سابق بدید دست نمایندگی، خون کردید تو دل ما و مردم،ماشین های آشغال، گرون، با منت دارید میدید دست مردم، ده بار ثبت نام کردیم هیچ که هیچ اینشالله 10سال دیگه شاید در بیاییم

  • عباس عسکری عباس عسکری (15 مرداد 1399 ساعت 02:48)

    بسیار طرح خوبیه

  • آزاد آزاد (15 مرداد 1399 ساعت 01:13)

    با سلام
    این که به پلاک فعال در خونواده ها در ثبت نام و قرعه کشی ها ترتیب اثر نمی دهند تصمیم بسسسیار اشتباهی است چرا که بعضی از اعضای خونواده ممکن اسست مستقلا زندگی نمایند چه ربطی به بقیه دیگر اعضای خونواده دارد و هزاران دلیل دیگر... که از حوصله بحث خارج است کسانی که این تصمیم را گرفته اند اگه راست میگن و شریک رانت های ایران خودرو و سایپا نیستند این همه خودروهای داخل پارکینگها که شعار دادند( که هر جایی که خودروها داخل پارکینگ و ... باشد جریمه می شوند و قیمتشان بایستی ده درصد بالاتر از کارخونه باشه و ...) را به بازار روانه کنند چقدر مانور دادند در بحث خودروهای داخل پارکینگها پس در عمل به کجا ختم شد هزاران خودرو در پارکینگها و زمینهای کشاورزی شمال و ... بهبهانه های واهی خاک می خورند و اینها گیر دادند به پلاک فعال خانواده آیا برای این کار توجیه قانونی و وجدانی دارید؟ به خدا این کارها خوبیت نداره و واقعا شرمنده شهدا و امام شهدا و این مردم انقلابی همیشه در صحنه باشید.فردای قیامت چه پاسخی به امام و شهدا و این مردم دارید که با احتکار کردن این کالای پر مصرف این همه بازار خودرو را بهم زده اید.

  • حسن حسن (14 مرداد 1399 ساعت 21:35)

    یه کاری کنین خانواده هایی که ماشین ثبت نام کردن و فروختن (دلال ) اونا هم نتونن ثبت نام کنن

  • حسین حسین (14 مرداد 1399 ساعت 21:10)

    باور کنید دروغ محض . من هیچ ماشینی و پلاک فعالی ندارم تا الان هم هیچ ماشینی به نام خودم یا خانواده ام نبوده 3بار تا حالا ماشین نوشتم اصلا به نامم در نیومده .

  • حمید حمید (14 مرداد 1399 ساعت 19:32)

    وقتی نمی تونید چرا واردات خودروهای ارزان قیمت خوب آزاد نمیشه تا هیچ کس تو این مملکت حسرت یه ماشین در قرن بیست و یک رو نداشته باشه.خب بعضیا میگن حمایت از کالای داخلی ....چند سال؟

  • محمد محمد (14 مرداد 1399 ساعت 16:44)

    شرط عدم داشتن پلاک فعال خانوار کارشناسی نشده و دارای معایب زیادی هست , اصلا خیلی نا عادلانه هست

    امین امین (14 مرداد 1399 ساعت 21:34)

    طرح خوبیه ولی یه عیب داره ، باید شرط عدم خرید خودرو تو 48 ماه گذشته از ایرانخودرو و سایپا رو برا کل خانواده در نظر بگیرن ، خیلی خانواده ها هستن کارشون دلالیه و اعضای خانواده ماشین خریدن از کارخونه و فروختن ولی الان بازم کد ملی فعال دارن برا خرید ( مثلا دوتا ماشین خریدن وفروختن ، الان ماشین ندارن و بازم با کد ملی یه عضو دیگه خانواده میتونن ماشین ثبت نام کنن)

  • محسن محسن (14 مرداد 1399 ساعت 16:20)

    اتفاقا خیلی هم طرح خوبیه.واقعا اولویت با خانواده هایی هست که حتی یک ماشین هم ندارن

  • سعید غ سعید غ (14 مرداد 1399 ساعت 15:50)

    باسلام. بالاخره اون خانواده ای که اصلا ماشین نداره و حتی تو این چند سال هم از خودروسازهای ما خرید نکرده، باید یه اولویتی داشته باشه.
    من این طرح و طرح عدم خرید از خودرو ساز طی این چند سال را تائید می کنم.

  • سیامک سیامک (14 مرداد 1399 ساعت 14:07)

    کاملان آب دوغ خیاری

  • امیر امیر (14 مرداد 1399 ساعت 13:02)

    همین طرح های آب دوغ خیاری رو دادین که مملکت به این وضع افتاده و بیشتر جوونا توی 25 30 سالگی آرزوی مرگ میکنن //// پول هم نداریم از این خراب شده بریم

  • دکتر دکتر (14 مرداد 1399 ساعت 12:35)

    هم حق گمرکی سنگین به واردات بستید هم حق انصاری بازار رو دارید من میخواهم خودروی فرسوده ندارم میخواهم ماشینم رو بفروشم یک نوش رو بخرم. حتما باید بروم از نوچه های تو که خودروهای احتکاریت رو همه جا به قیمت بالا میفروشند بخرم؟

  • سعید سعید (14 مرداد 1399 ساعت 12:24)

    ماشینهای ایرانخودرو توان خرید میخواد که ما نداریم با حقوق کارگری
    با این قیمت و کیفیت باید بدیم به کشورهایی که سرپرستی شونو بر عهده داریم
    برای اینکه شعار سال جهش تولید رو حفظ کرده باشیم
    خودمونم که اهل مقاومت هستیم تا لحظه مرگ

  • محمود محمود (14 مرداد 1399 ساعت 11:56)

    این شرط کاملا غیر کارشناسی است و باید حذف بشه .

  • حجت حجت (14 مرداد 1399 ساعت 11:39)

    نفستون از جای گرم در میاد ما که با قیمتهای قبل نتونستیم خودرو بخریم صد سال دیگه هم نمیتونیم با این قیمتهای نامتعارف و مزخرف هیچ آشغالی از شما بخریم : باید دعا کنیم از گشنگی نمیریم حودرو پیشکش

  • مهناز نظری مهناز نظری (14 مرداد 1399 ساعت 11:20)

    ایران خودرو و سایپا تحت هیچ نظارتی نیستند و هر کاری دلشون بخواد می کنن کی باور می کنه که به فکر فقیر بیچاره ها و بی ماشینها افتادن

  • هالو هالو (14 مرداد 1399 ساعت 10:59)

    واقعا طرح مزخرفی است داشتن ماشین یک خوهر یا یک برادر به خواهر و برادر دیگر چه ریطی داره. همچین طرح های آبدوغ خیاری است که مملکت را به این روز روز افتاده

  • هادی هادی (14 مرداد 1399 ساعت 10:57)

    واقعا طرح بیخودیه.من الان شاغلم وجدا زندگی میکنم.حالا چون پدرو برادرم ماشین دارن من نبایدماشین بگیرم؟؟؟اگر به فکر خانواده های بی ماشین هستین موندم چطور بفکرتون نرسید مردم با 30 و40 تومن نمیتونن ماشین دسته دوم بگیرن اونوقت بیان صفر 100 میلیونی بگیرن.خداییش باید به عقل این کمیته خودرو شک کرد

  • مژگان مژگان (14 مرداد 1399 ساعت 09:27)

    احمقانه است مثلا پدر من که ماشین به نامش و زن دیگه ای داره و برادر منکه در مکانی دیگر زندگی میکند به من چ ربطی داره برید طرحهاتونم مث ماشیناتون مزخرف وارداتو ازاد کنید بی عرضه ها