1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از شاسی بلند جدید شرکت سایپا + عکس

رونمایی از شاسی بلند جدید شرکت سایپا + عکس

18 مرداد 1399
  • 10

مراسم رونمایی از کراس اوور SP100 سایپا با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و دیگران مدیران این گروه و فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برگزار شد.

1.jpg

براساس این گزارش، نخستین بار در سال 1398 و به مناسبت دهه فجر گروه خودروسازی سایپا دو محصول این شرکت را در حاشیه جلسه هیات دولت به نمایش درآورد.

سایپا در این برنامه که برای حسن روحانی ریاست جمهوری ترتیب داده شده بود اقدام به نمایش سدان شاهین وکراس اوور SP100 کرد که البته تصاویر محدودی نیز از آن در برخی خبرگزاری ها منتشر شد.

4.jpg

خودرو سدان که آن روز به نمایش درآمد همان " شاهین " بود که سایپا در سال 1397 و در نمایشگاه خودرو شیراز به طور رسمی رونمایی کرده بود.

اما نکته ای که توجه زیادی را به خود جلب کرد، نمایش یک کراس اوور بود که با نام اس پی100 شناخته می شد. امروز و با گذشت بیش از 7 ماه از نمایش این کراس اوور داخلی در حضور رئیس جمهوری، شرکت سایپا اقدام به رونمایی رسمی از این خودرو کرد.

2.jpg

کراس اوور سایپا به پیشرانه ام15 توربوشارژر 1.5 لیتری مجهز است.

محصول جدید سایپا با امکانات مناسبی از نظر تجهیزات و آپشن روانه بازار خواهد شد اما آنچه که فعلا در زمینه تجهیزات نهایی شده است شامل ایربگ های جانبی و پرده ای، كروز كنترل و سیستم محدود كننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیك، آینه های جانبی برقی و تاشو، سنسور پارك و دوربین دید عقب، دی لایت و اتو لایت و سیستم خروج بدون سوئیچ و استارت دکمه ای است.

همچنین این خودرو مجهز به سان روف بوده و چهار چرخ نیز دارای ترمز دیسکی است که ترمزهای جلو از نوع خنک شونده بوده و از رینگ های 16 و 17 اینچی آلومینیومی نیز بهره خواهد برد.

3.jpg

 

منبع سایپا


نظرات

  • احمد احمد (20 مرداد 1399 ساعت 01:45)

    نخرید اینقدر کم مردم سفارش میدن که حتی برا سایپا نمی صرفه تولیدش کنه و باید با سود ماشین های دیگش که خیلی کم هست اینکارو کنه و به این معنی هست که حدود پنج ماه طول میکشه که بهتون تحویل بدن اونم با بدترین کیفیت و خدمات پس از فروش!

  • متین متین (19 مرداد 1399 ساعت 16:02)

    لیاقت ما همین ماشین هست .

  • SP100 سایپا SP100 سایپا (19 مرداد 1399 ساعت 09:21)

    خاک تو اون سرتون با اون ماشین درست کردن.لیاقت رئیس دفتر رئیس جمهور همون ماشینه با اون رنگ جلفش(آبی سوراخه4)

  • موسی موسی (18 مرداد 1399 ساعت 15:18)

    ارتفاعش که به شاسی بلند نمیخوره. از 206 هم ارتفاعش کمتره

  • حسین حسین (18 مرداد 1399 ساعت 13:41)

    سلام
    از قدیم میگن آفتابه لگن صد دست شام و نهار هیچی
    با این قیمت های سر سام آور حودرو مردم عادی ومتوسط امکان خرید خودرو را باید بگور ببرن تازه هم شاسی بلند که در خواب باید دید مثلا تیبا دو از بیست وپنج شش میلیون تومان با کیفیت بد به چه قیمتی رسید
    فقط امان از دست مسئولین بی تعهد

  • محمدی محمدی (18 مرداد 1399 ساعت 09:40)

    سلام و خسته نباشید
    شاسی بلندددددددددددددد !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با این حساب لندکروز و پرادو و ووو فضا پیما هستن .شما دیگه چرا !!! اینا بقدر کافی کلاغو جای طوطی میفروشن به مردم !!!! هاچبکو بزور اسم کراس روش گذاشتن شما دیگه نگین شاسی تر خدااااااا

    محمد رضا محمد رضا (19 مرداد 1399 ساعت 11:30)

    سلام
    متاسفانه وقتی خیلی از پشت کوه اومده ها تفاوت سدان و کراس و هاچبک رو نمیدونن باید هم این شرکتهای کلاهبردار داخلی گنجشک رو به جای قناری به ملت قالب کنند.

  • غفاری غفاری (18 مرداد 1399 ساعت 09:23)

    با سلام.ماشین جدید سایپا از موتور قدرتمندی برخوردار نیست.خوب بود sp100 با یه موتور حداقل ۱۵۰ اسب بخارمعرفیح میشد.

    محمد رضا محمد رضا (19 مرداد 1399 ساعت 11:31)

    سلام
    دقیقاااااااااااااااااااااا
    هرچند این هاچبک هست نه کراس

  • اکبر اکبر (18 مرداد 1399 ساعت 08:05)

    خودروی بنجل چینی بالگوی ایرانی که بعدازانداختن به مشتری نه از گارانتی خبری است ونه ازتامین قطعه بدنبال اینکه شرکت چینی چندصدهزار دستگاه انداخت به مردم کاسه کوزه شو جمع میکنه ومیره الان من دوساله خودرو آریو یاهمان زوتی روخریدم خدمات که ازنمایندگیها ندیدم جزتعویض روغن فیلتر باهزینه شخصی کمکهای جلو صدا میده میگن باید نشتی داشته باشه بهانه شون هم اینه که خیابونهای ایران پرچاله چوله هستش .الان نزیک هفت ماهه درخواست صفحه دیسک ترمز شده که خودرو درگارانتی بود صدهزارتومن هم ودیعه ازم به زورگرفتن هنوز قطعه نرسیده میتونم تومراجع قضائی ادعام روثابت کنم