1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. داستان مضحک سانگ‌یانگ تیوولی‌های 553 میلیون تومانی

داستان مضحک سانگ‌یانگ تیوولی‌های 553 میلیون تومانی

19 مرداد 1399
  • 3

 

در حالی که براساس رای کیفری صادر شده برای مشتریان رامک‌خودرو در عدم تحویل خودروهای تیوولی که از سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ همچنان باقی‌مانده‌اند و علیرغم قطعی بودن قراردادها در دو نوبت درخواست مابه‌التفاوت کرده است؛ برای بار سوم شرط تحویل خودروها را واریز مبلغ دیگر کرده است.

اول مردادماه سال جاری در گزارشی به داستان گروه خودرویی رامک‌خودرو، عدم تحویل خودروهایی که مشتریانش از سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری و با قیمت قطعی ثبت‌نام کرده بودند و همچنین آخرین وضعیت و تکلیف مشتریان پس از برگزاری دادگاه‌های کیفری و حقوقی، به طور مفصل پرداخت که اینجا می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اما پس از گذشت کمتر از ۲۰ روز از انتشار این گزارش، طی تماس مشتریان رامک‌خودرو ، اخبار جدیدی مبنی بر تماس و ارائه اظهارنامه‌هایی از سوی این شرکت برای مشتریان به جهت دریافت وجه مازاد برای بار "سوم " به دست رسیده است.

یکی از مشتریان این شرکت اظهار کرد: پس از طرح شکایت از رامک‌خودرو در دادگاه‌های حقوقی و کیفری و در نهایت صدور رای دادگاه حقوقی به‌نفع مشتریان، با توجه به اینکه دادگاه کیفری هنوز رای صادر نکرده اما دستور رفع توقیف و ترخیص همه خودروها و تحویل آن‌ها به رامک‌خودرو داده شده است، این شرکت چند روز پیش در تماس با بنده اعلام کرد که قصد دارد مجدد دعوتنامه‌ای با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به عنوان قیمت نهایی خودرو صادر کند و از من پرسید که آیا تمایل به پرداخت آن دارم یا خیر؟

وی افزود: براین اساس برای خودروی تیوولی ۱۱۰ میلیون تومانی که در سال ۱۳۹۶ آن را با قیمت قطعی ثبت‌نام و تکمیل‌وجه کرده‌ایم و قاعدتا پس از ۱۲۰ روز کاری باید تحویل می‌گرفتیم، حدود ۴۰۰ میلیون تومان دیگر به مبلغ درج شده در قرارداد اضافه شده است. این بار سوم است که رامک‌خودرو می‌خواهد برای مشتریان دعوتنامه صادر کند و این در حالی است که  سال گذشته که دعوتنامه دوم برای ما صادر شد، ۱۸۰ میلیون تومان دیگر طلب کرده بودند و حال برای بار سوم که می‌خواهند دعوتنامه‌ صادر کنند بیش از دو برابر بار دوم طلب وجه مازاد کرده اند. 

این مشتری در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که سوال کردم این مبلغ مازاد از کجا آمده است؟ گفتند " از سازمان حمایت"! حالا سوال من این است چگونه می‌شود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگانی که روزی دریافت هر مبلغ مازادی را ممنوع و اعلام کرد که خودروها باید به قیمت قراردادها به مشتریان تحویل داده شود، امروز اجازه افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی می دهد؟

لازم به توضیح است که این مشتری ۱۱۰ میلیون تومان طبق قرارداد در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است و اکنون طبق قیمت اعلامی ۵۵۳ میلیون تومانی برای تیوولی‌ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با احتساب ۲۰ درصد سود پول پرداختی خود طی این دوسال، باید ۴۰۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کند که در مجموع واریزی این مشتری حدود ۵۱۰ میلیون تومان خواهد شد.

یکی دیگر از مشتریان رامک‌خودرو نیز اظهار کرد: طی تماس تلفنی به صورت شفاهی به بنده گفته‌اند که ۳۵۰ میلیون تومان دیگر باید واریز کنم. اظهارنامه‌ای هم برایم صادر شده است که براساس آن بایستی باید تکمیل وجه کرده و ادعایی هم نداشته باشم. این در حالی است که در رای کیفری و دیوان اشاره‌ای به پرداخت وجه نشده و تنها به تحویل خودرو به ترتیب اولویت ثبت نام اشاره شده است.

وی افزود: سال گذشته که حکم دادگاه کیفری صادر شد، به اجرای احکام خود دستور به رفع توقیف کلیه ۶۶۸ خودرو این شرکت داد و قرار شد خودروها تحویل رامک خودرو شوند تا به ترتیب اولویت ثبت‌نام به مشتریان تحویل داده شود اما متاسفانه به‌جای تحویل خودرو، قرارداد دیگری مقابل مشتریان گذاشته شد تا با پرداخت مبلغ مازاد بر قرارداد اولیه به مبلغ ۱۷۸ میلیون تومان، مشتریان بتوانند خودرو را تحویل بگیرند. براین اساس وجه خودرو تا سال گذشته ۳۸۷ میلیون تومان در نظر گرفته شد. اکنون نیز واریز ۳۵۰ ملیون تومان دیگر را شرط تحویل خودروها کرده‌اند.

طبق ادعای یکی دیگر از مشتریان این شرکت، بعد از ۱۸۷ میلیون تومانی که سال گذشته اضافه و در کل مبلغ خودرو ۳۸۷ میلیون تومان اعلام شد؛ این بار مبلغ خودرو را ۵۵۳ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. این در حالی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روز یک خودروی تیوولی را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود؛ گویا مبنای محاسبات این شرکت بدین شکل است که پول آن‌ها به دلار آمریکا محاسبه و وجه واریزی ما در سال، به ریال ایران!

وی تصریح کرد: ما از رامک‌خودرو ضرر و زیان این خواب سه ساله پول خود را نخواستیم؛ فقط می خواهیم به تعهدش عمل کند، اما جواب می‌شنویم" ما چنانچه ۱۰۰ سال دیگر هم ماشین را تحویل نمی‌دادیم، ایراد نداشت!". این شرکت به هیچ وجه به بند زمان ۱۲۰ روز کاری که در قرارداد تعهد کرده است، توجه نمی‌کند. ابدا تکمیل وجه اول ما را به روی خود نمی‌آورد و اینکه بایستی پس از ۲۰ روز از تکمیل‌وجه ماشین را تحویل می‌داد، قبول ندارد.

 

 

 

 

منبع ایسنا



نظرات

  • مشتری مشتری (21 مرداد 1399 ساعت 06:07)

    با سلام من هم یکی از مشتریان این شرکت هستم فقط خواستم بگم جالب اینکه هم دادگاه و هم سازمان حمایت از این کار رامک دارن حمایت میکنند متاسفانه!

  • hojjat hojjat (20 مرداد 1399 ساعت 21:04)

    اگر فکر کردهاید که مقصر فروشنده است باید عرض کنم که در اشتباهید
    مجرم واقعی مجری قانون است و کسانی که با چراغ سبز نشان دادن به اینها منافع خود را تامین می کنند
    تا زمانی که تولید خودرو در کشور انحصاری باشد و دولت نیز سهامدار خودروسازان باشد . هیچگاه اجازه یک بازار آزاد و شفاف را به مردم نمی دهد .

  • سهیل سهیل (19 مرداد 1399 ساعت 10:10)

    پس از رفع تحریم ها مردم باید رفتار خودرو فروشان داخلی را به جای رفتار خودرو سازان خارجی در ذهن های خود زنده نگهدارند.