1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ثبت شتابی خیره‌کننده توسط ب‌ام‌و M8 کامپتیشن 2020 + عکس

ثبت شتابی خیره‌کننده توسط ب‌ام‌و M8 کامپتیشن 2020 + عکس

30 مرداد 1399
  • 0

 

تست اخیر ب‌ام‌و M8 کامپتیشن ۲۰۲۰ نشان می‌دهد این خودرو نه تنها پرشتاب‌ترین ب‌ام‌و بازار بوده بلکه یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار نیز می‌باشد.

نیروبخش این هیولا پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

2020-bmw-m8-competition-102.jpg
ب‌ام‌و خودش مدعی است M8 کامپتیشن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای دارد. البته کار اند درایور اخیراً این گرندتورر لوکس را تست کرده و توانسته شتاب باورنکردنی ۲.۵ ثانیه‌ای را ثبت کند!

2020-bmw-m8-competition-105.jpg
ذکر این نکته مهم است که کار اند درایور در زمان تست خودروها از رول اوت ۱ فوتی استفاده می‌کند. این روش از مسابقات درگ گرفته شده و بنابراین زمان شتاب گیری تا پشت سر گذاشتن اولین فوت توسط خودرو شروع نمی‌شود. استفاده از رول اوت باعث بهبود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو تا حدود یک دهم ثانیه می‌شود. حتی اگر این بهبود را نیز در نظر بگیریم واضح است که M8 کامپتیشن شتاب فوق‌العاده‌ای دارد مخصوصاً اینکه وزن این خودرو ۱۹۲۸ کیلوگرم می‌باشد.

2020-bmw-m8-competition-213.jpg
کار اند درایور در زمان تست این خودرو شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۲۴۱ کیلومتر در ساعت ۱۵.۵ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۷۳ کیلومتر در ساعت ۲۲ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. در حرکتی که نشان دهنده میزان اهمیت سیستم‌های لانچ کنترل در خودروهای امروزی است، M8 کامپتیشن شتاب ۸ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته است. این خودرو همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۰.۷ ثانیه و با سرعت ۲۰۷.۶ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است.

2020-bmw-m8-competition-engine.jpg

m8dimensions-sidebar-2.jpg

m8competitors-sidebar.jpg

 

 

منبع پدال


نظرات