1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آغاز توزیع سیستمی تایر خودرو‌های سواری از اول شهریور

آغاز توزیع سیستمی تایر خودرو‌های سواری از اول شهریور

2 شهریور 1399
  • 1

 

مجری طرح توزیع سیستمی تایر گفت: قرار است در صورت همکاری تولیدکننده‌ها از اول شهریور، تایر خودرو‌های سواری همانند خودرو‌های سنگین به صورت سیستمی و سامانه‌ای توزیع شود.

رسول جمشیدی افزود: سامانه توزیع سیستمی تایر‌های خودرو‌های سواری باید پیش از این اجرا می‌شد، اما متاسفانه به دلیل همکاری نکردن بعضی از تولید کننده‌ها تاکنون موفق به اجرایی آن نشده ایم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه تنظیم بازار، تمام تولیدکنندگان داخلی باید میزان تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و فقط می‌توانند بخش کوچکی از تولیدات خود را به عنوان گارانتی و یا فروش شرکتی نزد خود نگه دارند، اما تاکنون بعضی تولیدکننده‌ها این کار را به درستی انجام نداده و باعث به تعویق افتادن اجرای این طرح شده اند.

جمشیدی گفت: درحال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از ابتدای شهریور، همه تولیدکننده‌ها میزان واقعی تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و پس از آن توزیع تایر خودرو‌های سواری سیستمی شده است و معاملات آن باید قابل رصد و پیگیری باشد.

مجری طرح توزیع سیستمی تایر خودرو افزود: وزارت صنعت، فرآیندی را ایجاد کرده است که بر اساس آن ثبت سفارش و تایید سفارش برای خرید مواد اولیه تولید کنندگان بر اساس میزان تولید و فروش واحد تولیدی آن‌ها انجام می‌شود. با اجرای این طرح قطعاً شرکت‌های تولیدی هم که بعضاً همکاری نکرده و تاکنون درصد کمی از تولیدات خود را اظهار کرده‌اند اجباراً در سامانه تولیدات خود را ثبت خواهند کرد و طرح توزیع سیستمی تایر خودرو‌های سواری اجرا خواهد شد.

 

 



نظرات

  • پراید پراید (2 شهریور 1399 ساعت 13:59)

    خیلی خوب