1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رونمایی از طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن مجلس

رونمایی از طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن مجلس

5 شهریور 1399
  • 4

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که طرح ساماندهی بازار خودرو در اولین جلسه این کمیسیون بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت تا پس از جمع‌بندی به صحن علنی مجلس ارائه شود. 

حجت‌الله فیروزی اظهار کرد: کارگروه مربوطه که طرح ساماندهی بازار خودرو را مورد رسیدگی قرار داده بود کارش به پایان رسیده و این طرح در اولین جلسه کمیسیون بعد از هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه مطرح خواهد شد تا پس از بررسی و چکش‌کاری به صحن علنی ارجاع شود و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به مطالبه مردم و حتی خودروسازان و قطعه‌سازان نظر ما این است که این طرح با فوریت مطرح شود و بر همین اساس اگر کمیسیون به نظر واحدی برسد آن را به‌صورت دو فوریتی مطرح می‌کنیم. 

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: این طرح با رفع نواقص طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس دهم در حوزه تولید، عرضه، تقاضا، خدمات پس از فروش و قیمت پیش‌بینی شده و طرح جامعی است. 

فیروزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از بحث‌های مهم در زمینه خودرو قیمت‌گذاری و مجوز شورای رقابت به خودروساز برای قیمت‌گذاری فصلی است که این امر مورد اعتراض مردم واقع شده و صاحب‌نظران هم روی آن بحث دارند. ما امیدواریم این طرح بتواند تزلزل در بازار خودرو را از بین ببرد و با منطقی‌تر کردن قیمت‌ها حواشی مربوط به بازار خودرو را کم کند.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسن حسن (5 شهریور 1399 ساعت 19:21)

    همه مردم اتفاق نظردارن که واردات خودرو هم آزاد شودوگرنه این دومونتاژکار نه تنها خودروسازنیستن بلکه رانتخوارودغل باز هستند و خون مردم را به جوش آورده اند

  • سعید سعید (5 شهریور 1399 ساعت 15:03)

    اگر صنعت خودروسازی خصوصی شود نه خبری از دزدی است نه گرانی خودرو چون در خصوصی کسی که صاحب مثلا شرکت ایران خودرو است درست مدیریت میکنه که این پول ها کجا میرن باهاشون چکار می کنند قشنگ کامل حواسش به پول ها هست نمی زاره که دزدی بشه در ایران خودرو اگر هم دزدی بشه فوری با اون شخص برخورد میکنه صاحب شرکت ایران خودرو ولی در دولتی دولت زیاد کاری نداره به گرانی خودرو و دزدی در خودروسازی دزدی هم بشه باهاشون اصلا برخورد نمی کنه .

  • wow wow (5 شهریور 1399 ساعت 10:55)

    هنوز جای طرح های قبلیتون درد میکنه داداش !

    مجید مجید (5 شهریور 1399 ساعت 15:14)

    دمت گرم.