1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سازمان حمایت: خودروسازانی که تعهد معوق دارند، اجازه پیش فروش ندارند

سازمان حمایت: خودروسازانی که تعهد معوق دارند، اجازه پیش فروش ندارند

12 شهریور 1399
  • 5

 

 رئیس سازمان حمایت فروش و پیش فروش خودرو را منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار دانست.

 عباس تابش در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گفت: شرکت‌هایی که به فروش و پیش فروش خودرو به ویژه خودروی خارجی اقدام می‌کنند باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دارا باشند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش فروش نیز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند پرونده تعزیراتی هم به قوه قضاییه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی، اینگونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل کنند.

تابش گفت: هفته قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکل در بازار پکیج و آبگرمکن دریافت کردیم که مشخص شد برخی از واحد‌ها عرضه را به خوبی انجام نداده اند یا در برخی از واحد‌ها عرضه به افراد خاصی صورت گرفته است.

وی افزود: این ابهام هم وجود دارد که بازار توسط افراد خاصی که این عرضه‌ها به آن‌ها صورت گرفته مدیریت می‌شود در حال بررسی مستندات هستیم و تا 48 ساعت آینده نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.  

 

 

منبع تسنیم


نظرات

  • جواد جواد (13 شهریور 1399 ساعت 23:47)

    ما سال ۹۷ برلیانس ثبت نام کردیم هنوز ندادن
    چرا پس پارس خودرو داره پیش فروش میکنه
    لطفا به حرفاتون عمل کنید

  • امیر امیر (13 شهریور 1399 ساعت 15:30)

    سلام لطفا به سایپا بفرمایید بنده دو تا 23 میلیون تومان در سال 96 در طرح اتو خدمت ثبت نام کردم و هنوز خودرو ما را تحویل نداده در سال 96 تیبا 23 میلیون بود و من در واقع پول دو تا خودرو را در ان موقع واریز کردم حالا اگه تازه دو تا خودرو بخواد بده مگه چقدر میارزه در صورتی که 23 میلیون سال 96 ارزش ریالیش شده 180 میلیون تومان الان . ضمن اینکه هدفش از ندادن خودرو چیست مگه نداره خودرو ؟ اون موقع کسی خودرو نمی خرید از سایپا . و ما بخاطر نخوابیدن خط تولید سایپا در این طرح و خودرو داخلی ثبت نام کردیم اقای سایپا یادت رفته ؟ حتما باید شکایت بکنیم ؟ تا بفهمی به تعهد خود عمل نمیکینی ؟

  • محمد محمد (13 شهریور 1399 ساعت 09:49)

    باسلام
    سایپا هنوز خودروهای معوق سال قبل را نداده است وهر روز پیش فروش دارد!!!!!!!!!!!!!

  • امید امید (13 شهریور 1399 ساعت 08:54)

    به تعهدات معوق سایپا رسیدگی کنین !!!!!!!!!!خودرو موعد تیر 99رو هنوز تحویل نداده که هیچ اصلا خبری ازشون نیست پول مردم رو کشیدن بالا

  • حسن حسن (12 شهریور 1399 ساعت 09:30)

    ایرانخودرو، هایما و دنا و غیره همه تعهداتشون معوقه هر ماه هم چندبار پیش فروش میزاره
    قسم حضرت عباسی رو باور کنیم یا دم خروس رو؟